اخبار داغ

طرح بصیرت عاشورایی در ۹۵ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود

طرح بصیرت عاشورایی در ۹۵ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح بصیرت عاشورایی همزمان با ماه محرم در ۹۵ بقعه متبرکه استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیارآفتاب؛ حجت الاسلام عبدالله واحدی با گرامیداشت فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم اظهار داشت: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از هشتم مرداد تا پنجم مهرماه، همزمان با اول محرم تا آخر صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان  در سه سطح اجرا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: این طرح با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیاز های روز جامعه برگزار می شود.
,
 
,
وی بیان داشت: برنامه های بصیرت عاشورایی در ۲ بخش، بخش اول اجرای برنامه‌ های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و بخش دوم، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام برگزار خواهد شد.
,
 
,
حجت الاسلام واحدی افزود: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌ در ۲۱بقعه متبرکه شاخص استان ،عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌ و شام غریبان ۱۶ و ۱۷ مرداد و مراسم شب شهادت امام سجاد(ع) در ۱۸ مرداد از برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه در اجرای این طرح است‌.
,
 
,
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی  برگزاری برنامه «احلی من العسل» ویژه برنامه نوجوانان حسینی در روز پنج‌شنبه، ۱۳ مرداد با همکاری ادارات آموزش و پرورش از دیگر برنامه های شاخص این طرح برشمرد و گفت: همایش رهروان زینبی(‌س) ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم، عصر روز چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۱۹ بقعه  مجری سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.
,
 
,
وی اضافه کرد: ۴۷ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی در ایام برگزاری بصیرت عاشورایی دایر است که از این تعداد۲۳ خیمه ویژه کودک و نوجوان، ۵ خیمه معرفت چند رسانه‌ای و ۱۹خیمه هم به مشاوره اختصاص دارند.
,
 
,
حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه سخنرانی و عزاداری ایام محرم در ۹۵ بقعه برگزار می شود تصریح کرد: اجرای مراسم "لبیک یا حسین" تعویض پرچم با بیرق عزای سید و سالار شهیدان همزمان با اول محرم با حضور هیئات مذهبی در ۲۵بقعه استان برگزار می شود.
,
 
,
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، اقامه نماز ظهر عاشورا  را از برنامه‌های مهم در سوگواره بصیرت عاشورایی خواند و گفت: نماز ظهر عاشورا در ۶۵ بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی که در مناطق دارای جمعیت بوده و محل رجوع دستجات عزاداران حسینی هستند، اقامه می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به شیوع دوباره کرونا حضور فعال مراکز افق بقاع متبرکه در فضای مجازی را از ویژگی‌های بصیرت عاشورایی امسال برشمرد و گفت: راه‌اندازی کانال‌های شمیم افق و شبکه مجازی یاوران مراکز افق، طراحی مسابقات سراسری با معرفی کتاب و تعیین جوایز ارزنده توسط مراکز افق امامزادگان، تاسیس هیئت‌های مجازی در بقاع متبرکه برای استفاده هر چه بیشتر فضای مجازی در تبلیغ معارف حسینی دنبال خواهد شد.
,
 
,
وی متذکر شد : راه‌اندازی پویش سیاه‌پوش نمودن کوچه‌ها و درب منازل با عنوان هر منزل یک بیرق امام حسین(ع) و راه اندازی پویش سراسری هر خانه یک حسینه و اجرای سنت حسنه روضه‌های خانگی هم با بهره‌گیری از مبلغان اعزامی و روحانیون بومی در بصیرت عاشورایی امسال اجرا می‌شود.
,
 
,
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی  با اشاره به استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری و عالمان دینی در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع)،به راه اندازی کاروان‌های عزاداری با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان در سطح شهر بدون ایجاد تجمع و ازدحام برای استفاده شهروندان، تأکید کرد و گفت:این کار برای بهره‌مند شدن شهروندانی است که امکان حضور در مراسم برای آنها وجود ندارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه مراسم‌های شاخص از رسانه ملی و استانی و مجازی مانند آپارات، هیات آنلاین و عقیق پخش خواهد شد، گفت: در بصیرت عاشورایی امسال، از گروه‌های تعزیه خوانی و اجرای برنامه‌های آنان در بقاع و سطح شهر حمایت ویژه خواهد شد.
,
 
,
حجت الاسلام واحدی  با بیان اینکه ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در ۴۰  بقعه راه اندازی می شوند اظهار کرد: همچنین اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ۱۰ بقعه استان انجام می شود.
,
 
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه