اخبار داغ

یادداشت؛

عزیزیم، چون ملت حسینیم

عزیزیم، چون ملت حسینیم
انسان زمانی احساس سبکبالی و ماورایی می‌کند که به آرامش عزت و علو روح دست یابد و آنگاه در می‌یابد که ملت حسینی و از تبار مجاهد فی سبیل‌الله است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ شعار «ما ملت حسینیم» سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، که در عمق جان ملت ایران نشست، سرشار از واقعیت‌ها، سرمایه‌ها، الهامات و پیام‌هایی است که از آن سردار شهید به یک اشاره و از سوی دشمنان انقلاب اسلامی اگر اندکی تابع عقل و منطق باشند، به خواندن و عمل‌کردن دنیایی از حقایق باید منتهی شود، که بعید است این اتفاق خجسته برای آنان رخ دهد؛ چراکه بفرموده قرآن: فی قُلوبِهِم مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا ۖ وَلَهُم عَذابٌ أَلیمٌ بِما کانوا یَکذِبونَ﴿ البقرة آیه ۱۰﴾، (در دلهای آنان یک نوع بیماری است؛ خداوند بر بیماری آنان افزوده؛ و به خاطر دروغ‌هایی که می‌گفتند، عذاب دردناکی در انتظار آنهاست).

پیامبر اکرم (صلّى اللّه علیه و آله) فرمود: "اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,

(براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دل‌هاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» (جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556)

,

در نگاه پیروان اهلبیت، شهادت نتیجه مجموعه فرآیندهای اصلاحی برای بازکردن مسیر رشد و تعالی انسان‌ها از قیود و موانعی است که دشمنان بشریت و مقابله‌گران ارزش‌های انسانی با ایجاد جهل، ظلم و فساد سعی دارند تا اهداف شوم و پلید خود را با قربانی کردن روح و جان و سپس جسم و سرمایه‌های دیگران بدست آورند.

فردی که به وظائف انسانی خود در رشد و تعالی خود و دیگران بر مبنای اسلامی برای عروج به مقامات بالای اخلاقی بکوشد و با مظاهر و عوامل فساد و تباهی بستیزد، انسانی مجاهد و در مسیر امامان معصوم است و اگر در این راه به شهادت برسد، در سلک همرزمان سیدالشهداء علیه‌السلام قرار دارد. به عبارت دیگر، همه آنانی که برای آزادی بشریت از زنجیره‌های بردگی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سلطه‌گران تلاش کند و در این مسیر مقدس با الهام از آموزه‌های اسلامی کشته شود، شهید راه اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام بشمار می‌رود و نمی‌توان بدون اقتداء به سالار شهیدان و انجام آنچه که او انجام داد، مدعی حسینی بودن را داشت.

آنچه که در حسینی‌بودن مهم است، انجام تکلیف دینی در احیای معروف و نابودی منکر می‌باشد که تشخیص درست این موضوع، یعنی کشف بزرگ‌ترین منکر و معروف، از بصیرتی برمی‌آید که تلاش برای افزایش قدرت تشخیص و بصیرت، وظبفه نخست امروز رهروان سدی و سالار شهیدان و عامل تثبیت عزت و سربلندی مسلمانان بویژه ملت بزرگ ایران است.

ماه محرم، بهترین فرصت برای تعمیق شناخت و تشخیص الویت‌های مورد نظر سیدالشهداء علیه‌السلام است. برپایی آئین‌ها و مراسم‌های عزاداری، که توأم با تبیین اهداف و آرمان‌های حسین‌ابن‌علی علیه‌السلام است، خار چشم دشمنان امروز سالار شهیدان و برهم‌زننده دسائس آنها در تخریب روح آزادگی و پیراستگی است. آنچه که به این ماه حماسه‌ساز عظمت می‌بخشد، تشریح و تبیین شخصیت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و دینداری، اخلاص، حرکت بر مدار رضای حضرت پروردگار، مبارزه با ظلم و فساد،قاطعیت، نفوذناپذیری و نثار جان و مال و خانواده در راه احیای ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) است که سالار شهیدان همه درس‌های رستگاری را در مکتب خود به عالی‌ترین شکل ارائه داد.

جاذبه بی‌نظیر مکتب سیدالشهداء علیه‌السلام، به ارائه عالی‌ترین جلوه‌های معرفتی و شناختی اسلام ناب است که خداوند این جلوه‌ها را علی‌رغم بی‌سابقه‌ترین تهاجم یزیدیان همه دوران‌ها، همچنان برای نسل بویژه نوجوان و جوان، ایده‌ال و مطلوب قرار می‌دهد. دشمنان عاشورا به خوبی می‌دانند که گروندگان مکتب سیدالشهداء هیچگاه به ظالمان و فاسدان عالم اجازه تعدی و تجاوز را نمی‌دهند، آنچنانکه از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بر این سیاق عمل کردند و همین جوانان توانستند زیر پرچم سیدالشهداء علیه‌السلام دنیایی از افتخارات را برای نظام اسلامی بدست آورند و توانستند به جهانیان کارآمدی این مکتب حیات‌بخش را بوضوح معرفی کنند که ان‌شاءالله آثار جهانی این مکنب بتدریج خود را نشان خواهد داد که در کشاکش نبرد این مکتب را مکاتب شیطانی، ظهور منجی عالم بشریت، مهدی موعود (عج‌الله...) اتفاق خواهد افتاد تا انتقام خون ثارالله از همه یزیدیان تاریخ گرفته شود.

بدون شک، امروز فرمان امام زمان(عج) برای همه منتظران و عاشقان جد شهیدش، احیای امربمعروف و نهی از منکر است؛ چراکه با این فریضتین است می‌توان خود را در میدان عمل رهرو آنان دانست و برای این رهروی، حتماً باید هزینه داد آنچنانکه مولای شهیدمان هزینه هنگفت داد تا ما نیز لااقل در امربمعروف و نهی از منکر، قدری آبرو بگذاریم و فضای سنگین بی‌عاری کنونی را تغییر دهیم. در این صورت است که ادعاهای‌مان در پیروی از سالار شهیدان نزد خداوند قابل قبول و پذیرش خواهد بود، والا...

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

محمداسماعیل امام‌زاده - کارشناس مسائل فرهنگی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه