اخبار داغ

استاد دانشگاه مطرح کرد:

ماندن در کاروان حسین(ع) با بداخلاقی و بدرفتاری هم خوانی ندارد/ توبه از گناهان از آداب ورود به مجالس عزاداری

ماندن در کاروان حسین(ع) با بداخلاقی و بدرفتاری هم خوانی ندارد/ توبه از گناهان از آداب ورود به مجالس عزاداری
حجت الاسلام “محسن پور محمد” با بیان اینکه نمی شود در کاروان امام حسین(ع) باشی و اهل بداخلاقی، غیبت، تهمت و حرف ناروا باشی، گفت: آمادگی ورود به ماه محرم، اعتقادات، اعمال و رفتار درست است، باید این تغییر در ما مشهود باشد که اگر خودمان را اصلاح کنیم سایر جنبه های زندگیمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام “محسن پور محمد” استاد دانشگاه در گفت و‌ گو با ۸دی با اشاره به آداب عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم اظهار کرد: ماه محرم صرفا پوشیدن پیراهن مشکی یا نصب پرده سیاه جلوی درب منازل نیست بلکه باید ببینیم خدا و امام حسین از ما چه خواسته اند، آنچه که مهم است اعتقادات، اعمال و رفتار انسان است و آنچه که نیاز داریم اخلاق حسینی است.

وی با اشاره به کلام امام حسین(ع) مبنی بر اینکه “ان الله یحب المعالی الهمم” یعنی خدا همت های بلند را دوست دارد، گفت: همان طور که امام حسین(ع) و یارانش همت بلند داشتند ما نیز باید اینگونه باشیم نه اینکه با یک قطره اشک آرزوی در رکاب امام حسین(ع) بودن را داشته باشیم بلکه می توانیم در زمره سرداران و یاران خاص ایشان قرار بگیریم.

اعتقاد، اعمال و رفتار سه اصل مهم در دین

این استاد دانشگاه تصریح کرد: آنچه که ائمه (ع) به آن اهمیت می دادند؛ اعتقاد، اخلاق و رفتار درست است که قسم خوردند هرکه این سه اصل را رعایت نکند از ما نیست، در روز عاشورا هم تعدادی از یاران امام از عهدشان برگشتند ولی ما باید از آنان که ماندند الگو بگیریم.

وی افزود: خداوند غنی و بی نیاز است اما راهی که خداوند برای هدایت ما قرارداده ائمه اطهار(ع) هستند که باید از آنان الگوبرداری کنیم بنابراین آداب ورود به ماه محرم علاوه بر سیاه پوشی، توبه از گناهان و الگوگیری از فرستادگان خدا و در نظرگرفتن قبر و قیامت در امورات زندگی است.

وی با بیان اینکه همواره در محضر امام حسین(ع) و خدا هستیم ادامه داد: باید مراقب رفتار و کردار خود باشیم، گاهی در همین مجالس محرم، چشم هم چشمی و رقابت دیده می شود این در حالی است که باید در خیرات سبقت بگیریم نه در ظاهرنمایی.

این کارشناس معارف با بیان اینکه آمادگی ورود به ماه محرم، اعتقادات، اعمال و رفتار درست است، تاکید کرد و گفت: باید این تغییر در ما مشهود باشد که اگر خودمان را اصلاح کنیم سایر جنبه های زندگیمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. امام حسین(ع) در راه خدا از جانش گذشت ما چقدر در زندگی، گذشت داریم؟

پور محمد با اشاره به سوره عصر قرآن کریم، بیان کرد: قسم به زمان که انسان در خسران‌ و زیان است جز کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام داده و دعوت به حق نموده و در این راه صبر کردند.

وی با بیان اینکه ایمان، عمل صالح، اخلاق درست پیشبرنده است، خاطر نشان کرد: نمی شود در کاروان امام حسین(ع) باشی و اهل بداخلاقی، غیبت، تهمت و حرف ناروا باشی، اگر مبنای کار ما این چهار اصل باشد دنیا و آخرت ما آباد خواهد شد. امیدوارم به اخلاق، رفتار و اعتقاد حسینی که ذیل رفتار یاران امام زمان(عج) است قائل باشیم که اگر این چهار اصل، توأمان باشند اعمال مان را زیبا، قشنگ و نیکو خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
,
,
,
, اعتقاد، اعمال و رفتار سه اصل مهم در دین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه