اخبار داغ

معاون صنایع عمومی وزارت صمت خبرداد

قیمت روغن خوراکی از امروز ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد/ دغدغه اصلی کشور صادرات کالا است

قیمت روغن خوراکی از امروز ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد/ دغدغه اصلی کشور صادرات کالا است
معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه از امروز شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت روغن در سطح کشور خواهیم بود گفت: این موضوع تاثیر خود را در کاهش قیمت سایر فراورده‌های وابسته نیز خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مهدی برداران امروز در حاشیه جلسه ستاد رفع موانع تولید که در استانداری زنجان برگزار شد، در جمع خبرنگاران استان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: یکی از کار‌های خوبی که در قانون به آن تاکید شده است بحث بهبود فضای کسب‌وکار و پیش‌بینی ستاد‌های ملی و استانی به عنوان ستاد تسهیل کسب‌وکار است که در هر استان به ریاست استاندار و معاون اقتصادی و تمام دستگاه‌هایی که در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند شکل می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه یکی از مجموعه‌های بسیار موفقی که عملکرد خوبی داشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان بوده است، افزود: با یک نگاه در روند آماری این نتیجه برداشت می‌شود که در حوزه کاهش تورم در بین استان‌ها، استان زنجان رتبه بالایی داشته و سوم بوده اما در حال حاضر به رتبه ۱۲ رسیده است.

,

معاون صنایع عمومی وزارت صمت به حوزه اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: اشتغالزایی در این استان افزایش یافته که نتیجه و تدابیر مجموعه استانداری، سازمان صمت و همکاری سایر دستگاه‌ها خصوصا بانک‌ها بوده است، ایده‌ای که ما به دنبال آن هستیم این است که زنجیره تامین مالی شکل بگیرد و پایدار شود.

,

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح کشور پیگیری می‌شود موضوعاتی است که در قالب سفر ریاست جمهوری شکل گرفت و تکالیفی مشخص شد، ادامه داد: یکی از مجموعه‌هایی که مشکلات متعددی در استان زنجان داشت مجموعه سرجین بافت بود، با همت و پیگیری همکاران مشکلات گمرکی، نظام بانکی، کارت بازرگانی حل شده و برنامه ریزی می‌شود زمانی که تمام مشکلات حل شد و به اشتغالزایی مورد نظر رسید این موجموعه در هفته دولت افتتاح شود.

,

برادران با اشاره به اینکه واحد‌های صنعتی مختلفی در استان زنجان وجود دارد که باعث افتخار است، عنوان کرد: در حوزه های مختلف صنعتی دشمنان همواره سعی می‌کردند تا کشورمان در تامین نیاز‌های داخلی عاجز باشد اما نتنها ما توانسته‌ایم در حوزه داخلی نیازهایمان را تامین کنیم بلکه صادرات خوبی برای کشور‌های منطقه نیز داریم.

,

وی تصریح کرد: دو برابر تعداد پروژه‌های فعال موجود در استان، مجوز‌هایی صادر شده است که این‌ها هم در قالب شهرک‌های صنعتی و هم در قالب پروژه‌های بزرگ صنعتی در حال برنامه‌ریزی است تا فعال شده و به چرخه تولید وارد شوند.

,

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در هفته دولت پروژه‌های مهمی افتتاح خواهد شد و دو برابر ظرفیت موجود حال حاضر استان، پروژه‌های توسعه‌ای طراحی شده که به مرور اضافه خواهد شد، و پروژه‌هایی که در دولت جدید نیز شکل گرفته پیگیری خواهد شد. با این حال از نظام‌بانکی درخواست داریم تا کمک‌های خود را در خصوص ارائه تسهیلات به واحد‌های صنعتی بیشتر کنند. با این حال اولویت همه کشور ما باید بر اساس تولید و دانش‌بنیان باشد.

,

وی در خصوص تورم موجود و تغییرات قیمتی که در اغلب کالاها وجود دارد، اذعان کرد: تقسیم‌بندی در قالب ستاد تنظیم بازار انجام گرفته و کالا‌های مختلف که به هر وزرات خانه مربوط است تصدی می‌شوند، با این حال با همراهی خوب مجلس شورای اسلامی تلاش می‌شود حداقل امکان هزینه واردات کالا‌هایی که تولید داخل ندارند کاهش یابد، از این منظر بار تورمی که در ابتدای سال متناسب با افزایش قیمت‌های جهانی و حذف ارز ۴۲۰۰ رخ داد، کاهش می‌یابد.

,

برادران یادآور شد: روند کاهش تورم جدی پیگیری خواهد شد، اما بیشترین نقش را تولید‌کنندگان ایفا خواهند کرد، با این حال تورم در حوزه صنعتی کمتر از تورم محصولات در سطح جامعه است. تلاش می‌شود با هر امکانی بازار را رقابتی حفظ کنیم و با هزینه کمتر کالا تولید کنیم.

,

وی گفت: در حوزه روغن تدابیری اندیشیده شده تا ما شاهد موج کاهش قیمت روغن خوراکی در داخل کشور باشیم، با ادامه این روند به صنایع وابسته نیز کمک خواهد شد و قیمت‌ها متناسب با کاهش نرخ روغن و دانه‌های روغنی رخ خواهد داد.

,

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه تولید کننده‌های برتر روغن همراهی مناسبی داشتند، گفت: این همراهی امروز در جلسه نهایی خواهد شد و از امروز شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت روغن در سطح کشور خواهیم بود. امیدواریم در موج‌های بعدی میزان کاهش بیشتر از رقم مذکور شود.

,

وی با اشاره به اینکه در زمینه تامین نیاز داخلی هیچ مشکلی نداریم، ابراز داشت: تامین‌کننده‌های کشور فضای رقابتی را دنبال می‌کنند و نه تنها دغدغه‌ای برای تولید وجود ندارد بلکه دغدغه اصلی صادرات است تا بتوانیم اجازه صادرات بیشتر به تولیدکنندگان بدهیم تا بتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه