اخبار داغ

در مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت؛

بررسی سیاست‌های پیشنهادی برنامه هفتم توسعه درباره محیط زیست

بررسی سیاست‌های پیشنهادی برنامه هفتم توسعه درباره محیط زیست
سیاست‌های کلی پیشنهادی برنامه هفتم توسعه در خصوص محیط زیست و امنیت انرژی در کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیست و پنجمین جلسه خود، موارد دیگری از سیاست‌های کلی پیشنهادی برنامه هفتم توسعه را در خصوص محیط زیست و امنیت انرژی مورد بحث و بررسی قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این جلسه که به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی اعضای مجمع و نمایندگانی از مجلس، قوه قضائیه و سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، ستاد مشترک نیروهای مسلح، مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع برگزار شد، اعضای کمیسیون مشترک، دو بند الحاقی به سیاست‌های کلی برنامه هفتم را بررسی کردند.

,

اعضای کمیسیون در این جلسه پس از طرح دیدگاه‌های خود درباره شاخص‌های عملکردی محیط زیست به ویژه آلودگی هوای کلان شهرها با الحاق بند پیشنهادی کمیسیون زیربنایی و تولید مجمع مبنی بر «بهبود شاخص‌های عملکردی محیط زیست حداقل پنج پله در هر سال، کاهش ۱۰ درصدی سالانه آلودگی هوای کلان شهرها و مدیریت اثرات و عوارض تغییر اقلیم با استفاده از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی» به سیاست‌های برنامه هفتم توسعه کشور، موافقت کردند.

, المللی,

همچنین در ادامه اعضای کمیسیون مشترک با پرداختن به موضوع امنیت انرژی مقرر کردند که «افزایش حداکثری تولید نفت خام و گاز طبیعی با سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی در اکتشاف و تولید مخازن و میادین مشترک» انجام پذیرد.

,

مصوبه دیگر کمیسیون راجع به «افزایش ظرفیت تولید صیانت شده نفت و گاز در مخازن غیر مشترک با تاکید بر بهبود مستمر ضریب بازیافت به میزان متوسط یک درصد سالانه با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی» بود.

,

در این جلسه، داوود دانش جعفری، پرویز داوودی، سید مرتضی نبوی، حسین مظفر، مجید انصاری، سید مصطفی میرسلیم، سعید جلیلی، غلامرضا آقازاده، صادق واعظ زاده از اعضای مجمع و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با مباحث دیدگاه‌های خود را درباره محیط زیست و مباحث انرژی‌های فسیلی و تجدیدپذیر در برنامه هفتم توسعه بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره سایر مواد بند امنیت انرژی و سایر سیاست‌های کلی برنامه هفتم به جلسه بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

, میرسلیم, تجدیدپذیر]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه