اخبار داغ

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

بهره‌مندی از مکتب عاشورا فرصتی برای ارتقای بصیرت است

بهره‌مندی از مکتب عاشورا فرصتی برای ارتقای بصیرت است
حجت‌الاسلام حاتمی با بیان اینکه بهره مندی از مکتب عاشورا فرصتی برای ارتقای بصیرت است، گفت: هرچه مجالس عزاداری به سمت مبانی معرفتی و بیان هدف امام حسین(ع) از قیام برود، قطعا نشان از پیروزی حق در برابر باطل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حبیب حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: ساده ترین تعریف از بصیرت، شناخت حق از باطل است و در فضای مه آلود که حق و باطل مشخص نیست، با بصیرت می توان این دو را از هم تشخیص داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی با اشاره به اینکه بصیرت بالاتر از علم است، افزود: بصیرت به معنای واقعی یعنی در فضای پرهیاهو، انسان فریب نخورد که در این صورت ثابت می شود فرد دارای بصیرت است و بی بصیرتی یا بصیرت داشتن در همه سنین و سطوح اجتماعی وجود دارد.

,

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان تصریح کرد: بصیرت داشتن سابقه‌ای به بلندی حیات انسان دارد و تا زمان ظهور امام زمان(عج) نیز ادامه دارد تا جایی که بعد از ظهور، عده ای به خاطر بی بصیرتی در مقابل حضرت می ایستند.

,

حجت الاسلام حاتمی بیان کرد: دقیقا در صحنه کربلا هم اینگونه بود که برخی از خواص پای نامه شهادت امام حسین(ع) را امضا کردند که کشته شود و اگر خواص آن دوران چنین خطاهایی را مرتکب نمی شدند واقعه کربلا رخ نمی داد.

,

وی بیان کرد: امروز یکی از بحث های جدی که باید مراقب آن بود این است که چون در طول تاریخ، کربلا نقش خود را ایفا کرده لذا دشمنان می دانند عاشورا چه نقشی دارد، از همین رو به محض فرا رسیدن ایام محرم و صفر، هجمه ها علیه ایام عزاداری ها آغاز می شود.

,

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان خاطرنشان کرد: همگی باید بدانند چون عاشورا موثر و اثرگذار بوده، دشمنان هم دست به توطئه و هجمه می زنند و باید توجه داشت هرچه مجالس عزاداری به سمت مباحث و مبانی معرفتی و بیان اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام چه بود برود، قطعا نشان از پیروزی حق در برابر باطل است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه