اخبار داغ

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای کنترل و پخش سیلاب در استان زنجان اختصاص یافت

۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای کنترل و پخش سیلاب در استان زنجان اختصاص یافت
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بیان اینکه پروژه‌های مهم پخش سیلاب هم‌اکنون در شهرستان زنجان و ابهر در حال اجرا است، گفت: امسال ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای کنترل و پخش سیلاب به آبخیزداری استان اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه تقریبا تمام مناطق استان در معرض سیلاب احتمالی قرار دارند که در صورت رخداد می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به این شهرها وارد کند گفت: از سال‌های گذشته اقدامات آبخیزداری و پیشگیری از سیلاب در سطح برخی از شهرستان‌های استان زنجان انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در شهرستانی ماهنشان طرح در مرحله مطالعه قرار دارد، افزود: در شهرستان‌های قیدار و هیدج طرح تکمیل شده و عملیات آبخیزداری در ابهر، هارون آباد و طارم نیز در حال انجام بوده و امسال تکمیل خواهد شد.

,

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در سه دهه اخیر اقدامات بسیار موثر آبخیزداری در تمام شهرستان‌ها و آبادی‌های استان انجام شده و حداقل در 60 نقطه نیز اجرایی شده است، گفت: اقدامات پخش سیلاب سبب شده تا روستائیان نیز از این شرایط راضی باشند چرا که علاوه بر کنترل سیلاب سطح آب‌های زیرزمینی نیز افزایش یافته است.

,

وی با بیان اینکه افزایش تجاوز به حریم‌ رودخانه عامل مهم آسیب در هنگام بروز سیلاب است، خاطر نشان کرد: مطابق با آمار‌ها خسارت سیلاب در دهه گذشته معادل با سه دهه قبل است و 80 درصد دلیل این امر نیز تجاوز به حد و حریم رودخانه‌ها است.

,

بیات با تاکید بر اینکه نظارت ضعیف سبب شده تا تجاوز به حریم رودخانه‌ها انجام شود، عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم دیگری که به تشدید سیلاب کمک می‌کند شخم در جهت شیب در حوزه‌های بالای سکونتگاه‌ها است.

,

وی با بیان اینکه پروژه‌های مهم پخش سیلاب هم‌اکنون در شهرستان زنجان و ابهر در حال اجرا است، گفت: امسال ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای کنترل و پخش سیلاب به آبخیزداری استان اختصاص یافته است، مطالعه سیل خیزی شهر ماهنشان نیز امسال با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان آغاز خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه