اخبار داغ

در واکنش به یک خبر صورت گرفت؛‌

صدور حکم قضایی بر جمع‌آوری اسب‌های رها شده از رشته کوه آلاداغ

صدور حکم قضایی بر جمع‌آوری اسب‌های رها شده از رشته کوه آلاداغ
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه طی چهار سال اخیر تعداد قابل توجهی اسب بدون مجوز از مراتع رشته کوه آلاداغ در حال تعلیف بوده اند که نارضایتی هایی را به همراه داشت، با پیگیری های این اداره کل مبنی بر جمع آوری آنها از این منطقه، سرانجام دستگاه قضا بر جمع آوری و خروج این اسب ها از این رشته کوه حکم داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی الرضا حیاتی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: طی چهار سال اخیر شاهد رهاسازی قابل توجه اسب ها در مراتع رشته کوه آلاداغ بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,

حیاتی گفت: به علت گران شدن علوفه، اسب ها در رشته کوه آلاداغ به منظور تعلیف از مراتع این رشته کوه رهاسازی شده اند.

,

وی عنوان کرد: بر اساس بررسی انجام شده تعداد اسب های رها شده در حدود 300 تا 500 راس پیش بینی می شوند که آنها در حدود 10 تا 11 ماه از سال در این رشته کوه تعلیف می شوند.

,

این مسئول افزود: تعدادی از این اسب ها متعلق به اهالی ساکن در این رشته کوه هستند، در عین حال، تعدادی دیگر از این اسب ها نیز توسط دشت بان ها به منظور کسب درآمد از خارج از استان به مراتع این رشته کوه منتقل شده اند تا تعلیف شوند.

,

وی همچنین با تصریح بر این مطلب که در واقع پروانه های چرای دام در مراتع ییلاقات رشته کوه آلاداغ برای تعلیف دام سبک صادر شده اند، اظهار کرد: طی این چهار سال اخیر، این اسب ها بدون مجوز در این رشته کوه تعلیف شده اند و این وضعیت بر پوشش گیاهی این منطقه فشار دو چندان وارد کرده است.

,

حیاتی افزود: هر سر اسب به اندازه 10 راس گوسفند از مرتع تغذیه می کند.

,

وی عنوان کرد: این وضعیت موجب نارضایتی مرتعداران، کشاورزان و دامداران این رشته کوه شده بود و افزون بر این، همیاران طبیعت نیز با مشاهده رهاشدگی این اسب و آسیب به پوشش گیاهی این منطقه شاکی شده بودند.

,

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان به طور جدی درصدد ساماندهی این وضعیت برآمد و از طریق دستگاه قضایی استان خواستار جمع آوری این اسب‌ها شد.

,

وی گفت: با پیگیری های انجام شده، سرانجام اخیرا دستگاه قضا به منظور حمایت از حقوق عامه مرتعداران، کشاورزان و دامداران این منطقه برجمع آوری این اسب ها از رشته کوه آلاداغ حکم داد.

,

حیاتی افزود: مسئولیت جمع آوری اسب ها بر عهده اداره کل منابع طبیعی استان قرار گرفته است که در حال حاضر نیز جمع آوری آنها در حال انجام است.

,

در عین حال، وی خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان موظف شده است که با همکاری شوراها و دهیاران این منطقه به تمامی ساکنان در این منطقه این موضوع را اطلاع رسانی و اعلام کند که صاحبان این اسب ها نسبت به جمع آوری اسب های رها شده خود و یا تحویل اسب های جمع آوری شده خود توسط منابع طبیعی استان اقدام کنند.

,

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: این اطلاع رسانی انجام شده است و تا به کنون فقط یک مالک برای تحویل اسب های خود و خروج آنها از این رشته کوه اقدام کرده است.

,

وی تصریح کرد: مبتنی بر حکم قضایی صادر شده، درصورتیکه مالکان این اسب ها برای جمع آوری اسب های خود از این رشته کوه و یا تحویل اسب های خود از این اداره کل اقدام نکنند، تمامی اسب هایی که جمع آوری خواهند شد پس از طی مراحل قانونی به فروش خواهند رسید و درآمد حاصل از این فروش به خزانه دولت واریز خواهد شد.

,

حیاتی در خاتمه یادآور شد: دوستداران و همیاران طبیعت در صورت مشاهده اسب در رشته کوه آلاداغ موضوع را به شماره تلفن 1504 اطلاع دهند تا ماموران اداره کل منابع طبیعی استان نسبت به جمع آوری آنها به منظور ساماندهی پوشش گیاهی مرتعی در این منطقه اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه