اخبار داغ

پاسخ رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی به گلایه مردم؛

استفاده از سرویس ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان استثنایی رایگان است

استفاده از سرویس ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان استثنایی رایگان است
هم‌وطنان در آذربایجان‌غربی از نبود سرویس ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان استثنایی گلایه کرده‌اند که رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان این موضوع را تکذیب کرد و گفت: استفاده از سرویس ایاب و ذهاب برای این دانش‌آموزان کاملا رایگان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش اروم نیوز، همه ما که افراد عادی و سالم هستیم از مشکلات و معضلات افراد معلول آگاهی نداریم وقتی نبینی، نشنوی، نتوانی بفهمی و یا هر یک از حواست به میزان مطلوب فعالیت نکند نمی‌توانی به راحتی بیاموزی و یاد بگیری و در جامعه فعالیت داشته باشی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

بنابراین، معلولان به دلیل شرایط خاصی که دارند به راحتی مورد آموزش قرار نمی‌گیرند و در کنار هزینه‌های گزاف دارو و درمان باید هزینه‌های آموزشی را نیز تقبل کنند.

,

پس، تربیت و تعلیم این افراد فرآیندی زمان‌بر است این افراد سخت‌تر از افراد عادی آموزش می‌بینند به همین منظور دولت برای آموزش این افراد شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته است.

,

کودک استثنایی اول یک کودک و یک انسان است با همه خصوصیات و صفات یک انسان و بعد کودکی است با خصوصیات و تفاوت‌های استثنایی نسبت به سایر کودکان و همین ویژگی‌ها و خصوصیات است که معلمان و اولیا باید خودشان را با آن سازگار کنند. و برای آموزش آنان نیز باید افرادی متخصص با مهارت ویژه پای کار بیایند.

,

یکی از اولیای دانش‌آموزان استثنایی در ارومیه بیان کرد: دخترم مبتلا به بیماری اوتیسم است وقتی ۷ سالش شد نگران آموزش و یادگیری فرزندم بود وقتی به مدرسه مراجعه کردم کاملا مستأصل و ناامید بودم زمانی که کودکم را تحویل مدیر و معلم کردم نه می‌توانست حرف بزند و نه می‌توانست ارتباط بگیرد.

,

وی افزود: اما پس از مدت کوتاهی فرزندم شروع به حرف زدن و ارتباط گرفتن کرد و و حتی می‌توانست بنویسد، این موضوع به مانند یک معجزه می‌ماند. کدام فرد، متخصص‌تر از این معلم وجود دارد.

,

این شهروند با ابراز گلایمندی از نبود سرویس ایاب و ذهاب برای این کودکان، بیان کرد: هیچ سرویسی برای انتقال فرزندم به مدرسه استثنایی در نظر گرفته نشده است که این موضوع مشکلات ما را چندین برابر کرده است.

,

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، متاسفانه از افراد متخصص برای سنجش این کودکان در بدو ورود به مدارس استثنایی استفاده نمی‌کند و سنجش آنان متناسب با هوششان نیست.

,

این شهروند همچنین با ابراز گلایه از وضعیت معابر و نبود امکانات شهری برای اینگونه افراد افزود: معلولیت برای افراد جامعه نباید با محدودیت افراد در جامعه همراه باشد و افراد معلول مانند سایرین باید بتوانند از همه امکانات جامعه برای حضور پر رنگ و موثر بهره‌مند شوند که متاسفانه معابر و خیابان‌ها برای افراد معلول مناسب‌سازی نشده است.

,

ولی‌زاده از دیگر اولیای دانش‌آموزان استثنایی نیز از نبود مشاوران متخصص در مدارس استثنایی ابراز نارضایتی کرد و گفت: اگر در مدارس استثنایی مشاورانی که با علم و آگاهی از وضعیت روحی دانش‌ آموزان وجود داشته باشد از مشکلاتی که در آینده دچار خانواده‌های آنها و افراد معلول است کاسته می‌شود. امیدواریم مسئولان مربوطه به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند

,

غنی‌زاده یکی از معلمان پرتلاش مدارس استثنایی در این خصوص گفت: حضور در جامعه، آموزش، تحصیل، شغل و فراهم بودن شرایط تشکیل خانواده از جمله مواردی است که معلولان و افراد کم‌توان ذهنی با آن درگیر هستند.

,

وی افزود: بعضی از اولیا برای اینکه برچسب استثنایی بر فرزندان آنها نباشد آنها را به مدارس عادی می‌برند که این خود بزرگترین آسیبی است که به دانش‌آموز وارد می‌شود و پس از مدتی مجبور به انتقال فرزنداشان به این مدارس می‌شود که با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شوند.

,

غنی‌زاده در خصوص مشکلات عدیده‌ای که با آن درگیر هستند گفت: وقتی کتاب‌های درسی رو به کودکان کم‌‌توان ذهنی آموزش می‌دهم متوجه مسایل و مشکلات زیادی از قبیل ناهماهنگی بعضی از تصاویر با متن درس، جذاب نبودن تصاویر، به روز نبودن کتاب‌های درسی در کتاب‌ها می‌شوم که متاسفانه هر سال تکرار می‌شوند.

,

وی بیان کرد: کتاب‌های آموزشی این کودکان باید متناسب با توان یادگیری آنان باشد که متاسفانه این قوانین و موارد در کتاب‌ها رعایت نشده است.

,

عیسی محمد رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سیروس ایاب و ذهاب به صورت رایگان در اختیار افراد معلول و ناتوان قرار گرفته است، گفت: افرادی که مدعی هستند برای کودک معلول آنان سرویس ایاب و ذهاب درنظر گرفته نشده است کاملا بی‌انصافی می‌کنند آنها انتظار دارند که ایاب و ذهاب فرزندانشان با خودروی شخصی انجام گیرد.

,

وی افزود: از نظر آموزشی کودک استثنایی کودکی است که برای تامین حداکثر نیازهای تربیتی و آموزشی از معلمان و کارشناسان مجرب و مهارت‌دیده استفاده شود که خوشبختانه تمامی معلمان و کارشناسان در مدارس استثنایی استان کاملا مجرب بوده و توانایی‌های لازم برای آموزش را دارند.

,

رییس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی عدالت آموزشی را نکته بسیار مهمی در پیشرفت این افراد دانست و تأکید کرد: عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان معلول، باید مانند دیگر دانش‌آموزان باشد تا عدالت به معنای واقعی خود در عرصه آموزش و پرورش به منصه ظهور برسد.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۴۲ مدرسه استثنایی در سطح استان وجود دارد که دو هزار و ۶۵۵ دانش آموز استثنایی در ایم مدارس مشغول به تحصیل هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه