اخبار داغ

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی خبر داد؛

راه‌اندازی ۱۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای جدید در خراسان شمالی/ ۴۲ درصد از تعهدات مهارت‌آموزی استان بر دوش آموزشگاه‌های آزاد

راه‌اندازی ۱۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای جدید در خراسان شمالی/ ۴۲ درصد از تعهدات مهارت‌آموزی استان بر دوش آموزشگاه‌های آزاد
مهدی رحمدل گفت: در راستای رویکرد جدید دولت در زمینه تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، در خراسان شمالی نیز ۱۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای جدید ایجاد و راه‌اندازی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رحمدل، مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی کشور مبنی بر فعالیت بخش خصوصی در بخش های مختلف اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی، ایجاد آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای با هدف مهارت آموزی نیز شکل گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

رحمدل گفت: با توجه به اینکه دولت سیزدهم ( به ریاست جمهوری آیت الله رییسی) رویکرد تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار را در دستور کار خود قرار داده است، در همین راستا، صدور مجوز اولیه برای ایجاد و راه اندازی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای نیز از هشت ماه به سه روز کاهش یافته است.

,

وی افزود: مجوز اولیه ای که صادر می شود تا مدت شش ماه مهلت دارد که متقاضی راه اندازی آموزشگاه آزاد نسبت به معرفی مکان دارای تاییدیه ترافیکی و انتظامی، نسبت به معرفی مربی واجد شرایط و نسبت به تامین تجهیزات آموزشی اقدام کند که پس از تایید این امکانات و شرایط فراهم شده، پروانه آموزشی صادر می شود تا آموزشگاه فعالیت آموزش خود را آغاز کند.

,

این مسئول در ادامه با یادآوری این مطلب که تا پایان دولت داوزدهم، در استان خراسان شمالی 170 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعالیت داشتند، اعلام کرد: با رویکرد جدید دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، تا به کنون 100 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای جدید نیز با دریافت پروانه آموزشی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده اند.

,

وی گفت: بیشتر آموزش این آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان در زمینه های خدمات، فرهنگ و هنر از جمله در رشته های صنایع دستی، هنرهای تجسمی، خیاطی، آرایش و پیرایش و کامپیوتر هستند.

,

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای خراسان شمالی تصریح کرد: به طور کلی، در حال حاضر در سطح استان 45 درصد از تعهدات آموزش های فنی و حرفه ای بر عهده آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای است.

,

وی همچنین با یادآوری این مطلب که 55 درصد دیگر از تعهدات آموزش های فنی و حرفه ای استان نیز بر عهده مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای استان است، بیان کرد: در حال حاضر، در شهر بجنورد دو مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای همچنین در شهرهای شیروان، فاروج، اسفراین، جاجرم، آشخانه و راز نیز هر کدام یک مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای فعال هستند که این مراکز دولتی، آموزش های مهارتی خود را در 250 رشته در رشته های فنی، مهندسی و کشاورزی ارائه می دهند.

,

رحمدل در بخش دیگری از سخن خود به برگزاری مسابقات ملی مهارت نیز اشاره کرد و گفت: مسابقات ملی مهارت در 43 رشته برگزار می شوند که مدال آوران اول تا سوم این مسابقات به مسابقات جهانی مهارت راه پیدا می کنند و اعزام خواهند شد.

,

وی گفت: در سال گذشته سه مهارت آموز استان در رشته های مکانیک دیزل، تاسیسات و کاشیکاری همچنین طلا و جواهر به ترتیب مقام های اول تا سوم را در مسابقات ملی مهارت، کسب و دو مهارت آموز دیگر نیز دیپلم افتخار دریافت کردند.

,

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: با این افتخارات کسب شده، رتبه خراسان شمالی در میان 31 استان در مسابقات ملی مهارت در جایگاه ششم قرار گرفت.

,

رحمدل افزود: با توجه به اینکه نفر اول مسابقات ملی مهارت در هر رشته ای به مسابقات جهانی مهارت اعزام می شود، مهارت آموز مرد خراسان شمالی که در رشته مکانیک دیزل مقام اول مسابقات ملی مهارت سال گذشته را کسب کرده بود، در آبان ماه امسال به مسابقات جهانی مهارت شانگهای چین اعزام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه