اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

بزرگترین معروف زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است

بزرگترین معروف زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است
حجت‌الاسلام نخعی‌پور گفت: بزرگترین معروف استقرار حکومت اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است هر کس در این مسیر جان خود ر از دست دهد شهید امر به معروف و نهی از منکر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا نخعی پور در گفتگو با خبرنگار خاورستان در بیرجند اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر ریشه آن بر مبنای محبت و دلسوزی قرار داده شده است به این معنی که انسان ها نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت، دلسوزی و مهربانی داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان ,

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه زمانی که فردی نکته خوب و ارزشمندی را می شناسد؛ نباید آن را فقط برای خود بخواهد و باید به دیگران هم پیشنهاد داده و آن‌ها را به سمت آن خوبی سوق دهد، افزود: معروف، یعنی موضوعی که مورد پذیرش عقل و شرع است و زمانی که یک کار خوب را شناسایی می کنیم باید افراد را به سمت آن خوبی هدایت کنیم تا فرد دیگر هم از ثمرات آن خوبی بهره مند شود.

,

وی بیان کرد: نهی از منکر یعنی رفتاری که مورد پسند شرع و عقل نیست و ضرر دارد؛ این ضرر می‌تواند شخصی، اجتماعی و یا اقتصادی باشد، به هر حال وقتی افرادی دچار رفتارهای پرضرر می شوند، افرادی که احساس مسئولیت دارند باید آن‌ها را از کار بد دور کنند.

,

به گفته استاد حوزه و دانشگاه، اینکه حق دیگران را ضایع و یا مسئولی پشت میز دلسوز مردم نباشد و به فکر مردم نباشد منکر است، ادامه داد: نهی از منکر یعنی اینکه ما تلاش کنیم این منکرات برداشته شود.

,

حجت‌الاسلام نخعی‌پور یادآور شد: مبنای امر به معروف و نهی از منکر عقل است؛ اینکه در بسیاری از کشورهای غیر مسلمان هم مردم احساس کنند نسبت به تعالی و پیشرفت کشور خود مسئول هستند نشان می دهد که نظارت عمومی (امر به معروف و نهی از منکر) را پذیرفته اند.

,

وی تصریح کرد: شهروندان تمام کشورها نسبت به فضای اجتماعی شهر خود احساس مسئولیت دارند و زمانی که می بینند یک نفر از خودروی خود آشغال به بیرون پرتاپ می کند برای همه زشت و ناپسند است و در نهی از منکر همه باید به او تذکر دهند. اگر همه نسبت به این منکر احساس مسئولیت کنند فرد خاطی هم اقدام زشت و ناپسند را تکرار نمی کند تا مورد تذکر قرار بگیرد.

,

حجت الاسلام نخعی‌پور گفت: برخی از آسیب‌های حاشیه‌‌ای سیل های اخیر به دلیل ریختن آشغال در مسیر رودخانه ها و یا پارک بد خودروها اتفاق افتاده بود که اگر نهی از منکر انجام می شد این خسارت‌ها کمتر می‌شد.

,

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر سیدالشهدا علیه السلام در مکه و مدینه می نشست و به فکر خانواده خودش می‌بود؛ بهترین زندگی را داشت اما ایشان از سر دلسوزی و مسئولیت نسبت به آینده اسلام، مردم و مسلمانان؛ دست به قیام زدند.

,

وی ادامه داد: امر به معروف امام حسینی (ع) یعنی مردم، نسبت به اتفاقات جهان اسلام بی توجه نباشند و نهی از منکر یعنی اینکه یک فردی که لیاقت حکمرانی حکومت اسلامی را ندارد نگذارید سرکار بماند.

,

وی با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد حوزه علمیه یعنی معرفی خوبی ها، ترویج امر به معروف و نهی از منکر افزود: طلبه‌ در این حوزه در وهله نخست معروف ها و منکرات را می شناسد و در وهله دوم مردم را هدایت می‌کند. بسیاری از طلبه‌ها، شهید امر به معروف و نهی از منکر هستند؛ در خراسان جنوبی هم طلبه‌هایی توسط بهائیت شهید شده اند، بهائیت یک منکر است و این شهیدان، شهدای مقابله با منکر فکری و گروه های انحرافی هستند.

,

وی یادآور شد: شهید مطهری کسی است که با منکرات فکری و عقیدتی مقابله و شهید می شود، لذا حوزه علمیه برای فهم معروف و منکر و اجرای این مهم در جامعه مسئولیت مهمی دارد.

,

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: بزرگترین معروف استقرار حکومت اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) است هر کس در این مسیر جان خود را از دست بدهد شهید امر به معروف و نهی از منکر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه