اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

بی‌وفایی کوفیان به ولایت/ مردم ایران از وفاداری به انقلاب اسلامی دست نمی‌کشند

بی‌وفایی کوفیان به ولایت/ مردم ایران از وفاداری به انقلاب اسلامی دست نمی‌کشند
حجت الاسلام وحیدی با بیان اینکه کوفه نمادی از بی وفایی به ولایت است، گفت: ملت بزرگ ایران نشان داده که پای اسلام و انقلاب و ارزش‌های اسلامی ایستاده است و از وفاداری به ولایت و انقلاب دست نمی‌کشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام محمد وحیدی شب گذشته در جمع عزاداران در مسجد امام حسین(ع) اظهار کرد: خداوند متعال دو نوع رحمت رحمانیه و رحیمیه دارد لذا ابتدای همه سوره‌های قرآن غیر از سوره توبه می‌گویم «بسم الله الرحمن الرحیم».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رحمت رحمانیه دادنی است و خداوند به همه این رحمت را دارد اما رحمت رحیمیه شرط آن داشتن قابلیت است و خداوند حکیم بدون قابلیت به کسی این نوع رحمت را عنایت نمی‌کند.

,

وی با بیان اینکه وفای به عهد یکی از مواردی است که انسان را قابل می‌کند تا از رحمت رحیمیه خداوند بهره‌مند شود، افزود: اولیای دین می‌فرمایند تا می‌تواند به کسی وعده ندهید و امام علی(ع) می‌فرماید: «کسى که از او درخواستى شده، تا وعده نداده آزاد است».

,

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به اینکه خداوند همه انبیای الهی را فرستاده تا بشر خدا را عبادت و از طاغوت اجتناب کنند و این تعهدی است که خداوند نسبت به بندگانش دارد، ادامه داد: معاویه از دنیا رفت و خبرش به مردم کوفه رسید لذا در منزل یکی از بزرگان شیعه جمع شدند و با نامه هاى متعددى که براى امام حسین(ع) نوشتند و براى پذیرش رهبرى آن حضرت و مبارزه با دشمنان اسلام اعلام آمادگى کامل کردند، خود را در بوته آزمایش جدیدى قرار دادند اما به وظیفه خود عمل نکردند و نماینده امام (حضرت مسلم به عقیل) را تنها گذاشتند یعنی عهد و پیمان خود وفا نکردند.

,

استاد حوزه با تأکید بر اینکه ملت ایران اسلامی به عهد خود با امام راحل  عمل کردند، یادآور شد: شاه اعلام حکومت نظامی کرد ولی امام خمینی(ره) دستور دادند مردم به خیابان ها بیایند حکومت نظامی را بشکنند و ملت ایران امام را تنها نگذاشتند.

,

وی عنوان کرد: صدام با حمایت شرق و غرب به انقلاب اسلامی نوپای ما حمله نظامی کرد و امام راحل فرمودند ملت ایران جبهه ها را پر کنند و اتفاق بزرگی رقم خورد که حتی نوجوانان با دستکاری سن خود در شناسنامه راهی جبهه شدند.

,

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی با وفاداری خود امام خمینی(ره) را تنها نگذاشتند و مانند مردم کوفه عمل نکردند، گفت: مردم ایران با سرپنجه صبر و مقاومت الهی خود تا امروز همه مشکلات را تحمل و پشت سر گذاشتند و انقلاب را حفظ کردند.

,

وی در پایان کوفه را نمادی از بی وفایی به ولایت دانست که حضرت مسلم یار باوفای امام را تنها گذاشتند و افزود: اما ملت بزرگ ما نشان داده که پای اسلام و انقلاب و ارزش‌های اسلامی ایستاده است و از وفاداری به ولایت و انقلاب دست نمی‌کشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه