اخبار داغ

مشاور خانواده مطرح کرد؛

اقدامات پیشگیرانه؛ عامل کاهش ۱۸ درصدی طلاق در البرز/ ضرورت مشاوره‌های قبل از ازدواج

اقدامات پیشگیرانه؛ عامل کاهش ۱۸ درصدی طلاق در البرز/ ضرورت مشاوره‌های قبل از ازدواج
محدثه غفاری گفت: آمار طلاق در سه ماه نخست سال جاری در استان البرز ۱۸ درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محدثه غفاری مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: آمار طلاق در سه ماه نخست سال جاری در استان البرز  ۱۸ درصد کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: این کاهش مدیون اقدامات پیشگیرانه است، اما ۱۹ درصد از این آمار مربوط به طلاق عاطفی است و این نشان‌دهنده بی توجهی زوجین به مشاوره‌های قبل از ازدواج است.
,
 
,
غفاری افزود: یک ازدواج موفق نیازمند شناخت دقیق و انتخاب هوشمندانه و با آگاهی است، اما این مهم قبل از ازدواج به درستی توسط زوجین اتفاق نمی افتد.
,
 
,
این مشاور تصریح کرد: توجه دقیق به مشاوره‌های قبل از ازدواج نیز این آمار را بیشتر از قبل کاهش می دهد.
,
 
,
وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در کاهش آمار طلاق نقش موثری را دارد، گفت: باید برای این مهم برنامه های غنی ای داشته باشیم و همه ارگان ها باید پای کار بیایند.
,
 
,
غفاری با اشاره به اینکه ازدواج، مهمترین و اساسی ترین تصمیم زندگی است، ادامه داد: انتخاب درست در ازدواج ضامن خوشبختی زوجین و استحکام بنیان خانواده می شود.
,
 
,
این مشاور به ضرورت نهادینه کردن کلاس های مهارت زندگی در جامعه اشاره کرد و افزود: در عصر کنونی نوجوانی و جوانی به یادگیری علم و دانش سپری می شود و در این بین بچه ها مهارتی برای زندگی کردن نمی آموزند و وقتی وارد زندگی مشترک می شوند دچار مشکل می شوند و با اندک اختلافی زندگی شان از هم می پاشد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در گذشته این مهارت ها در کانون خانواده به طور غیر مستقیم آموزش داده می شد، گفت: در گذشته دختران می توانستند در سن ۱۶ تا ۲۰ سالگی یک زندگی را مدیریت کنند و علاوه بر آن نقش مادری را بر عهده داشتند اما این امر در عصر کنونی در ۳۰ الی ۴۰ سالگی به سختی محقق می شود.
,
 
,
غفاری در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم والدین در کنار مهارت های آموزشی به مهارت های زندگی بها دهند و فرزندان خود را برای داشتن یک زندگی خوب و ایده آل آماده کنند.
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه