اخبار داغ

استعفای مهدوی‌کیا چندان دور نیست؛

پایان رؤیای خوش المپیک با بی‌توجهی فدراسیون فوتبال/ لحظه به لحظه؛ فکرِ ناامیدی!

پایان رؤیای خوش المپیک با بی‌توجهی فدراسیون فوتبال/ لحظه به لحظه؛ فکرِ ناامیدی!
با اعلام انصراف تیم فوتبال امید از شرکت در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی، احتمال استعفای مهدی مهدوی‌کیا در اعتراض به شرایط موجود اصلاً بعید نیست.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان در حاشیه بازی تدارکاتی روز گذشته شاگردانش با تیم فوتبال پرسپولیس که به برتری ۴ بر ۲ سرخ‌پوشان انجامید، طی گفت‌وگویی با خبرنگاران به انتقاد از شرایط موجود در فدراسیون و فضای تیم ملی آن هم در آستانه آغاز رسمی بازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۲ قونیه پرداخت.

,

کلیدواژه مهدوی‌کیا در مصاحبه روز گذشته‌اش مسائلی همیشگی هم‌چون فقدان امکانات موردنیاز برای موفقیت، عدم هم‌کاری باشگاه‌های لیگ برتری بزرگ با تیم فوتبال امید برای استفاده از بازیکنان، تمرکز روی مسائل حاشیه‌ای و خودداری مسئولین فدراسیون فوتبال از هم‌کاری با تیم فوتبال امید بوده؛ موضوعاتی که در تاریخ فوتبال ایران سابقه داشته و خرق عادت نیست.

, مصاحبه,

غیبت ۷ تن از بازیکنان اصلی تیم فوتبال المپیک ایران در این دوره از اردوهای آماده‌سازی و برگزاری بازی دوستانه با تیم بزرگ‌سالان پرسپولیس آن هم با بهره‌گیری از تنها ۱۶ بازیکن، مزید بر علت شد تا مهدوی‌کیا خودش را در این میدان تک و تنها ببیند و در نهایت خبر انصراف تیم فوتبال امید از شرکت در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی به مهم‌ترین تیتر خبری روز گذشته تبدیل شود.

, انصراف تیم فوتبال امید از شرکت در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی,

همه در گیرودار انتخابات

, همه در گیرودار انتخابات,

پس از حمایت‌های ابتدایی که گذشت؛ اردوی شاگردان مهدوی کیا از پنجشنبه هفته گذشته در هتل استقلال آغاز شده اما تاکنون یک نفر از مسئولان کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به قونیه در محل اردو حاضر نشده‌اند تا بیشتر در جریان مشکلات تیم امید قرار بگیرند؛ مسئله‌ای که نشان از حال و هوای دیگری در سئول خواهد داشت.

,

برقراری فضای سنگین انتخاباتی در فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک از یک سو و نزدیک‌تر شدن به افتتاحیه بازی‌های قونیه، در دو سمت بلوار سئول دغدغه‌هایی ایجاد کرده که جایی برای پرداختن به وضعیت تیم فوتبال امید باقی نگذاشته‌اند. از سمتی دیگر هم فدراسیون فوتبال هم در این بین هیچ نقش مثبت و مثمرثمری را بازی نکرده و تیم را تنها گذاشته.

,

فدراسیون موقت به سرپرستی سیدمیرشاد ماجدی که خودش از کمیته جوانان به کرسی هیأت رئیسه و در نهایت سرپرست ریاستی رسید، گویی کوچک‌ترین توجهی به مهم‌ترین تیم پایه فوتبال ایران نداشته و تمام هم‌وغم خودش را در آئینه انتخابات دیده؛ آن هم در شرایطی که دیگر مجالی برای تغییر در زمان اعزام یا فراهم‌سازی امکانات نیست.

,

در این بین وضعیت عجیب دستیاران مهدی مهدوی‌کیا و ناتوانی فدراسیون موقت در پرداخت دست‌مزد کم‌تر از ۱۰ هزار دلاری مربی تیم فوتبال المپیک ایران هم در بلاتکلیفی و احساس نگرانی سرمربی تیم ملی بی‌تأثیر نیست؛ این موضوع در حالی است که به گفته رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، تاکنون مبلغی در حدود یک میلیارد تومان از این تیم حمایت شده.

,

تنها امیدی که ناامید شد

, تنها امیدی که ناامید شد,

در همین راستا از فدراسیون فوتبال هم خبر رسیده که نامه رسمی انصراف تیم فوتبال امید از شرکت در تورنمنت مهم و پرآورده قونیه به کمیته ملی المپیک ارسال شده و تیم مهدوی‌کیا در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی حضور نخواهد داشت تا شوک بدی به کاروان ورزش ایران وارد شود و آینده‌های فوتبال ایران از شرکت در یک رقابت مهم با ناتوانی محض و درگیری‌های انتخاباتی مسئولان فدراسیون محروم بمانند.

,

بدین ترتیب رؤیایی که با حضور یک مربی به‌نام و آکادمیک ایرانی برای شکست طلسم نیم قرنه و رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ذهن افکار عمومی شکل گرفته بود، خیلی زودتر از برگزاری انتخابی بازی‌های المپیک تبدیل به سراب شده و این فکر ناامیدی است که لحظه به لحظه تشدید می‌شود.

,

با این تفاسیر بعید نیست که مهدی مهدوی‌کیا از ادامه هم‌کاری با فدراسیون فوتبال انصراف دهد و تیم فوتبال امید باز هم در ناامیدی مطلق غلت بزند. در این شرایط باز هم تمرکز فدراسیونی‌ها بر تعدد لابی‌های انتخاباتی قرار گرفته تا سرنوشت جوان‌های فوتبال ایران و این مسئله چیزی جز انهدام یک نسل جوان و خوب از فوتبال ایران را به همراه نخواهد داشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه