اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

کادرسازی در نماز جمعه یک اصل و ضرورت است

کادرسازی در نماز جمعه یک اصل و ضرورت است
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بهتر است برای نماز جمعه کادرسازی صورت پذیرد و جوانان طلبه را به صورت تخصصی از همان ابتدا با این هدف آموزش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره نقش ائمه جمعه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت: به باور من ضروری است که برای ائمه محترم جمعه پیوست اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره ترسیم شود تا خطیب جمعه بداند در مورد چه صحبت کند و چگونه و به چه نحوی موضوعاتش را بیان کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی با بیان اینکه جهاد تبیین باید ملاک عمل و خطبه‌های ائمه جمعه قرار داشته باشد، عنوان داشت: نماز جمعه ظرفیت بسیاری را در خود جای داده که به نوعی خود نماز جمعه ابزاری برای جهاد تبیین است و امام جمعه می‌تواند بر اساس توانایی و ظرفیت خود جهاد تبیین را در نماز جمعه پیش ببرد.
,
 
,
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی نماز جمعه را رسانه قوی و تأثیرگذار نظام عنوان کرد و در این رابطه اظهار داشت: تأثیرگذاری در نماز جمعه آنقدر زیاد است که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه باید کادرسازی را مدنظر خود قرار دهد و از میان طلبه‌های جوان، توانمندترین‌شان را گزینش و با هدف حضور در تریبون نماز جمعه تربیت کنند.
,
 
,
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: همچنین در کنار کادرسازی و ضرورت وجود پیوست برای ائمه جمعه باید هیئت اندیشه‌ورزی تشکیل شود که اینها معین امام جمعه محترم در تحلیل‌ها، رخدادها و خبرها باشند و وجود هیئت اندیشه‌ورز سبب خواهد شد خطبه‌‎ها از قوت و غنای بیشتری برخوردار شود.
,
 
,
منتظری با بیان اینکه ما هر سال شاهد سمینارهای سراسری با حضور مقام معظم رهبری هستیم که البته در دوره کرونا کمتر برگزار شد، گفت: به باور من باید این نوع سمینارها در مقیاس استانی هم برگزار شود تا ائمه جمعه استان‌ها و شهرستان‌ها برای تبادل نظر و تجربه گرد هم آیند.
,
 
,
وی به ضرورت رعایت اصل اعتدال در نماز جمعه اشاره و اظهار داشت: رعایت مصالح ملی، دینی و مصالح نظام اصل اساسی در خطبه‌های امام جمعه است. اگر به این موضوع مهم توجه نشود، قطعاً در محیط اجتماعی نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد. خطبه‌های خارج از اعتدال به اساس و پایه‌های نظام آسیب وارد می‌کند. مقام معظم رهبری به صراحت فرموده‌اند که حفظ نظام از اوجب واجبات است. طبیعی است که امام جمعه نقدهایی داشته باشد، اما نقدها باید عالمانه باشد و منجر به تحول شود.
,
 
,
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید بر موضوعاتی که موجبات عزت و اقتدار نظام و کشور را فراهم می‌کند توجه ویژه‌ای داشت. پیشنهاد من این است که اکثر نقدها را در نشست صمیمانه‌تر و محدودتر مطرح کرد، اما آنجایی که نیاز است عموم بدانند از تریبون نماز جمعه نقدها مطرح شود. همچنین خطیب جمعه باید مباحث را صمیمانه و شفاف در اختیار مردم بگذارد. مش نظام، مش اعتدال است و خطیب جمعه هم باید این را در نظر بگیرد و روحیه انقلابی داشته باشد و با شجاعت و صلابت مواضع انقلابی خودش را ابراز کند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه