اخبار داغ

الگوی ماندگار و التیام بخش حادثه دیدگان؛

از حضور مسئولین در کنار سیل زدگان تا امداد رسانی گروه های جهادی

از حضور مسئولین در کنار سیل زدگان تا امداد رسانی گروه های جهادی
همدلی مسئولین و مردم در کنار حضور گروه های جهادی و دستگاه های خدمات رسان در کنار مردم آسیب در حوادث مختلف در کشور همواره به عنوان الگوی ماندگار و التیام بخش حادثه دیدگان بوده که این برگرفته از سیره اهل بیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ خاطره تلخ بروز سیل در سال های گذشته در مردادماه در خاطره تاریخی ایرانیان همواره خسارت بار و بزرگ بوده است؛ نمونه آن را می توان از سیل سال های ۱۳۱۳ تبریز، ۱۳۶۶ تجریش، ۱۳۷۷ ماسوله، ۱۳۸۰ گلستان و تا سیل مخرب ۱۳۹۵ سیستان و بلوچستان همگی به مدد پدیده بارش های موسمی یا همان مونسون رخ داده اند و با جاری شدن خسارت‌های مالی و بعضا جانی به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

اکنون در مرداد نخستین سال قرن پانزدهم باز هم هم بارش های موسمی این بار بخش وسیع تری از ایران را در بر گرفته است؛ و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی هواشناسی بارش ها تا امروز در ۱۱ استان کشور همچنان ادامه دارد. 

در استان مرکزی وزش باد شدید و رگبار باران شامگاه پنج شنبه ۶ مرداد ماه منجر به آبگرفتگی و سیلاب در اراک و شهرستان محلات و روز جمعه ۷ مرداد ماه در روستای آهنگران شهرستان فراهان باعث بروز خسارت‌های مالی به برخی از شهروندان و فوت سه نفر در استان شد.

 اما سیل امسال با همه سیل های سال های گذشته یک تفاوت اساسی داشت؛ آن هم حضور به موقع امدادرسانان و دستگاههای امدادی در مناطق سیل زده، حضور میدانی استانداران و مسئولان عالی رتبه برای مدیریت میدانی بحران و نیز بسیج همه امکانات برای به حداقل رساندن مخاطرات ناشی از سیل بود. 

نگاهی به وضعیت مناطق درگیر سیل نشان می دهد که نه تنها استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استانها در کنار مردم سیلزده کار امدادرسانی را رصد و نظارت می کنند، بلکه نیروهای بسیج، سپاه و ارتش نیز به کمک هلال احمر و دیگر دستگاههای امدادی آمده اند تا پناهی برای جان مردم باشند.

رصد آخرین وضعیت استانهای سیل زده نشان می دهد که در کنار آمادگی دستگاههای برای گذر از وضعیت پیش آمده، مردم در معرض خطر در مناطق امن اسکان داده شده اند و تلاش برای بازگشایی راههای مسدود شده، جست و جو برای یافتن مفقودین و کاستن از مخاطرات بارش های پیش رو ادامه دارد.

آخرین وضعیت امداد رسانی به مردم روستای سیل زده آهنگران فراهان به شرح زیر است:

آمادگی ۱۳۰۰گروه جهادی بسیج و سپاه برای یاری مردم سیل زد استان

با توجه به شرایط آب و هوایی پیش رو و پیش بینی های هواشناسی و مدیریت بحران استان مرکزی و احتمال وقوع سیل و بروز مشکلاتی برای مردم، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، ضمن تقدیر از کلیه دستگاه های خدمات رسان استان و تشکر از تلاش های ارزنده و مجاهدانه پاسداران، بسیجیان و گروه های جهادی در نقاط مختلف استان برای حضور به موقع در صحنه عملیات های امدادی و خدمت رسانی در سایر نقاط استان ، طی دستوری بر ضرورت ارتقا و تشدید آمادگی های سپاه های شهرستانی، گروه های جهادی و یگان های امدادی بسیج برای کمک به مردم با مشارکت و هم افزایی سایر دستگاه های امدادی و خدمت رسان در صورت وقوع سیل و بروز شرایط بحرانی در سایر نقاط استان مرکزی تاکید کرد.

وی افزود: سپاه و بسیج با کلیه ظرفیت ها و همه توان همواره در مقاطع مختلف پای کار مردم بوده و امروز با همه توان به مردم خدمت رسانی خواهیم کرد و علاوه بر بسیج همه امکانات برای خدمت رسانی به مناطق و مردم بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ گروه جهادی برای خدمت به مردم در صحنه حضور دارند.

امداد رسانی جهادگران سپاه روح الله به مردم آسیب دیده از سیل

محمد گودرزی مقدم معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله از اعزام جهادگران و پاسداران سپاه استان مرکزی برای کمک و امدادرسانی به سیل زدگان استان خبر داد و گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وقوع سیل در تعدادی از شهرستان های استان ، پاسداران و بسیجیان از همان لحظات ابتدایی در کنار مردم آسیب دیده حضور یافته و با تمام نیرو و امکانات خود مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به وقوع سیل شب گذشته در روستای آهنگران از توابع شهرستان فراهان تاکید کرد: پس از اعلام وقوع سیل و ایجاد خسارت به مردم ، طی فراخوانی جمعی از جهادگران سپاه روح‌الله در ساعات اولیه شب در منطقه حضور یافته و برای یاری رساندن و رفع مشکلات مردم مشغول به خدمت‌رسانی شده اند.

محمد گودرزی مقدم ضمن تشکر از کلیه جهادگران بسیجی و پاسدار ، به مجاهدت های گروه های جهادی بسیج اشاره کرده و گفت : گروه های جهادی پس از حضور در منطقه نسبت به تخلیه گل و لای از منازل مردم ، کمک به دامداران برای خروج دام‌ها از مناطق خطرناک ، کمک به گرفتاران در سیلاب ، تأمین آب شرب ، غذا و اقلام مورد نیاز اقدام نموده و با جدیت سعی در رفع مشکلات اهالی دارند و این تلاش و مجاهدت جوانان گروه های جهادی ، صحنه هایی بی بدیل از ایثار و خدمت رسانی را رقم زده که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

هم اکنون بیش از ۱۳۰۰ گروه جهادی در سراسر استان مرکزی با محوریت سازمان بسیج سازندگی سازماندهی شده است که با هدف خدکت رسانی ، رفع محرومیت و ایجاد پیشرفت و آبادانی دست در دست  مردم مشغول فعالیت می باشند.

آخرین اخبار سیل و وضعیت امدادرسانی به نقاط درگیر از زبان استاندار مرکزی

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی ظهر شنبه ۸ مردادماه در تشریح آخرین وضعیت شهرستان‌های استان پس بارش‌های شدید روزهای اخیر اظهار داشت: روز جمعه دومین روز شرایط حاد آب و هوایی در استان مرکزی بود که وضعیت به لحاظ گستردگی و شدت بارش‌ها جدی‌تر بود و برخی شهرستان‌ها و روستاها دچار تبعاتی شدند.

وی در خصوص میزان بارش‌ها در نقاط مختلف استان افزود: تا ساعت ۹ شب گذشته در روستای نوازن حدود ۴۲ میلی‌متر، در خرمدشت خمین حدود ۵۰ میلی‌متر، در عباس‌آباد ۳۰ میلی‌متر، ده سلمان ۳۵ میلی‌متر و در آوه آشتیان حدود ۲۵ میلی‌متر بارندگی به ثبت رسید.

استاندار مرکزی ادامه داد: به همین ترتیب از ۹۰ ایستگاه سنجش تقریباً بالاترین میران بارش طبق گزارش ایستگاه فرمهین ۵۵ میلی‌متر در فراهان و ایستگاه هواشناسی فراهان ۷۲ میلی‌متر را گزارش کردند که بیشترین میزان بارش در اواخر شب اتفاق افتاد و شدت بارش در برخی نقاط استان بیشتر بود.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: در برخی مناطق مشکلات محدودی را داشتیم ازجمله در گردنه تفرش به سمت تهران که ریزش کوه اتفاق افتاد و با فوریت منطقه تخلیه شد.

وی افزود: دونقطه در محدوده نوبران ساوه به علت رعدوبرق قطعی برق اتفاق افتاد و در برخی روستاهای آشتیان میزان بارش نسبتاً بالابود اما عوامل امدادی و خدمات‌رسانی آب را تخلیه کردند و مشکلی خاصی وجود نداشت.

استاندار مرکزی اظهار داشت: در ساوه و زرندیه اساساً بارندگی قابل‌توجهی رخ نداد و در اراک نیز متفاوت از پیش‌بینی‌ها خوشبختانه سطح بارش زیاد نبود و برخلاف روز پنجشنبه دیروز مشکل خاصی وجود نداشت.

مخلص الائمه با بیان اینکه درمجموع در بین نقاط آسیب‌دیده روستای آهنگران فراهان وضعیت بحرانی‌تر پیدا کرد گفت: شب گذشته تا صبح عوامل خدمت رسان به کمک نیروهای مردمی و اهالی سعی کردند بخشی از مشکلات را برطرف کنند و بخشی از آب را که تا ساعتی تا ارتفاع دو متر در برخی منازل و روستا جاری بود تخلیه شد و متأسفانه در این روستا یک مورد فوت نیز به ثبت رسید.

وی در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به روستای آهنگران تصریح کرد: در حال حاضر گروه‌هایی از دستگاه‌های مختلف در منطقه حضور دارند، حجم بارش نقطه‌ای در روستای آهنگران بسیار زیاد بوده و شدت بارش در مقاطعی کار را مختل کرد تا جایی که یکی از ماشین‌آلات در آب خاموش شد و یک مورد نیز درگیری ماشین‌آلات راهسازی با لوله‌های انتقال گاز منجر به شکستگی شد که خوشبختانه حادثه‌ی خاصی به همراه نداشت و همکاران شرکت گاز آن را مهار کردند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: جمعیت روستا کاملاً تخلیه‌شده و خانواده‌ها به نقاط امن و عمدتاً به اراک منتقل‌شده‌اند و از شب گذشته عوامل خدمات رسان و همچنین نیروی انتظامی به جهت تأمین امنیت و اموال مردم در منطقه حضور دارند.

مخلص الائمه در خصوص تعداد کلی جان‌باختگان در اثر وقوع سیل در استان مرکزی نیز گفت: مجموع فوتی ناشی از سیل در استان مرکزی طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۲ نفر گزارش‌شده است.

وی همچنین در رابطه با آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی استان اظهار داشت: امروز و فردا هم با احتمال خیلی زیاد ناپایداری‌هایی را در سطح استان خواهیم داشت و لازم است، همه مناطق استان در معرض این بارش‌ها هستند و با توجه به خاصیت بارش‌ها پیش بنی خیلی دقیقی نمی‌توان داشت ولی با برآوردهایی که انجام‌شده ناپایداری‌ها تا حدودی نسبت به‌روزهای گذشته کمتر خواهد بود و تقریباً شرایطی مثل روز پنجشنبه را شاهد خواهیم بود البته با این تفاوت که در حال حاضر زمین‌ها سیراب هستند و کشش و جذب آب ندارند.

استاندار مرکزی افزود: البته خبر خوب هم اینکه جریان رودخانه قره چای که از چند نقطه در استان سرچشمه می‌گیرد تقویت‌شده و آب در حال حرکت به سمت سد الغدیر ساوه است، ورودی این سد تقریباً دو برابر شده و پیش‌بینی می‌شود ورودی آب به سد الغدیر ساوه تا حدود ۱۲ برابر افزایش پیدا کند.

مخلص الائمه در پایان خاطرنشان کرد: از همه‌ی هم استانی‌ها و مردم و به‌خصوص کشاورزان و دامداران درخواست داریم تا کماکان مطابق با هشدارها همراهی کنند چراکه هر جا توجه لازم به هشدارهای حوزه مدیریت بحران استان صورت نگرفته طبیعتاً خسارت بیشتری را متحمل می‌شویم و هر جا همراهی خوب بوده که عموماً این‌طور بود و همراهی فوق‌العاده‌ای از سوی مردم شکل‌گرفته به‌تبع سطح خسارت به حداقل کاهش پیدا می‌کند و می‌توانیم با شرایطی بهتری وضعیت را مدیریت کنیم.

استاندار مرکزی تأکید کرد: امروز و فردا ناپایداری‌هایی را در بعدازظهر شاهد خواهیم بود که باید آمادگی حداکثری و کامل در دستگاه‌های مختلف خدمات رسان، امدادی، انتظامی و عموم مردم وجود داشته باشد.

امداد رسانی آتش نشانان اراکی به روستای سیل زده آهنگران

پس از وقوع سیلاب در روستای آهنگران و نیاز مبرم به امدادرسانی، بلافاصله دستورات و هماهنگی های لازم جهت اعزام نیروهای عملیاتی و امدادی آتش نشانی به منطقه مذکور انجام که در این راستا ۱۰ نیرو، ۴دستگاه ماشین آلات امدادی، ۲دستگاه لجن کش،۱۰ دستگاه کف کش، موتور برق و سایر تجهیزات به این ماموریت اعزام، که به محض رسیدن و بلافاصله اقدامات امدادرسانی را آغاز کردند.

بسیج همواره برای کشور فرصت ساز است/ خدمت رسانی ۱۵ گروه جهادی اراکی در روستای آهنگران

مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده روستای آهنگران و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس نهادینه سازی فرهنگ جهادی در کشور است و امروز به برکت بسیج و حضور جوانان در صحنه شاهد حرکت های جهادی موثر در بخش های مختلف هستیم.

وی افزود: بسیج یکی از بزرگترین نعمات در انقلاب اسلامی است چراکه انقلاب اسلامی به برکت تفکر بسیج و پای کار آوردن ظرفیت های عظیم مردمی به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده و بسیج همواره برای کشور فرصت ساز و دور کننده تهدیدات است.

سرهنگ مهجوری ادامه داد: بسیج در صحنه های سخت همواره خوش درخشیده و در بیماری کرونا بسیج با ارائه الگوهای موفق بزرگترین تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد و توانست ایران اسلامی را در بین سایر کشورها برتر کند.

وی با اشاره به حضور جهادگران از لحظات ابتدایی شروع سیل روزهای گذشته در صحنه بیان کرد: در پی وقوع سیل و ایجاد مشکلاتی برای مردم بسیجیان و جهادگران اراکی از همان ابتدای بارش ها در صحنه خدمت به مردم حاضر شدند و در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان و با ارائه خدمات مختلف به مردم تلاش کردند آسیب ها را کاهش دهند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک افزود: با توجه به خسارات زیادی که در روستای آهنگران به مردم عزیز این روستا وارد شده ۱۵ گروه جهادی تخصصی از اراک در این روستا مستقر شده اند و به مردم خدمات مختلف ارائه می دهند.

وی ادامه داد: از ابتدای وقوع سیل آهنگران جهادگران بسیجی برای ارائه خدمت رسانی از جمله تخلیه گل و لای از منازل مردم، کمک به دامداران برای ساماندهی و خروج دام ها از مناطق پرخطر، تامین آب شرب، غذای گرم و سایر امکانات بهداشتی و رفاهی، ارائه خدمات درمانی و کمک به سایر دستگاه های خدمت رسان و امدادی برای فراهم نمودن سایر امکانات حاضر شدند.

سرهنگ مهجوری بیان کرد: خوشبختانه وضعیت خدمت رسانی هم توسط گروه های جهادی و هم توسط دستگاه های امدادی و خدمت رسان در روستای آهنگران مطلوب است و جهادگران امروز برای شست و شوی فرش ها و سایر اقدامات دیگر انجام وظیفه می کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت گروه های جهادی در روستای آهنگران کاملا برنامه محور و با هدایت و فرماندهی سپاه در حال انجام است و امروز اولویت سپاه در مناطق سیل زده خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها است که توسط بسیجیان و پاسداران با قوت در حال انجام می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک خاطر نشان کرد: بسیج و سپاه با همه توان تا بازگشت شرایط عادی و فراهم نمودن بستر مناسب برای زندگی مردم و شکل گیری روال جاری زندگی همه افراد روستا در کنار مردم عزیز آهنگران حضور خواهند داشت و خدمت به مردم و نوکری آنها را بزرگترین توفیق و افتخار می دانیم.

همدلی مسئولین و مردم در کنار حضور گروه های جهادی و دستگاه های خدمات رسان در کنار مردم آسیب در حوادث مختلف در کشور همواره به عنوان الگوی ماندگار و التیام بخش حادثه دیدگان بوده که این برگرفته از سیره اهل بیت است.

انتهای پیام/

,

اکنون در مرداد نخستین سال قرن پانزدهم باز هم هم بارش های موسمی این بار بخش وسیع تری از ایران را در بر گرفته است؛ و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی هواشناسی بارش ها تا امروز در ۱۱ استان کشور همچنان ادامه دارد. 

,

در استان مرکزی وزش باد شدید و رگبار باران شامگاه پنج شنبه ۶ مرداد ماه منجر به آبگرفتگی و سیلاب در اراک و شهرستان محلات و روز جمعه ۷ مرداد ماه در روستای آهنگران شهرستان فراهان باعث بروز خسارت‌های مالی به برخی از شهروندان و فوت سه نفر در استان شد.

,

, ,

 اما سیل امسال با همه سیل های سال های گذشته یک تفاوت اساسی داشت؛ آن هم حضور به موقع امدادرسانان و دستگاههای امدادی در مناطق سیل زده، حضور میدانی استانداران و مسئولان عالی رتبه برای مدیریت میدانی بحران و نیز بسیج همه امکانات برای به حداقل رساندن مخاطرات ناشی از سیل بود. 

,

نگاهی به وضعیت مناطق درگیر سیل نشان می دهد که نه تنها استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استانها در کنار مردم سیلزده کار امدادرسانی را رصد و نظارت می کنند، بلکه نیروهای بسیج، سپاه و ارتش نیز به کمک هلال احمر و دیگر دستگاههای امدادی آمده اند تا پناهی برای جان مردم باشند.

,

رصد آخرین وضعیت استانهای سیل زده نشان می دهد که در کنار آمادگی دستگاههای برای گذر از وضعیت پیش آمده، مردم در معرض خطر در مناطق امن اسکان داده شده اند و تلاش برای بازگشایی راههای مسدود شده، جست و جو برای یافتن مفقودین و کاستن از مخاطرات بارش های پیش رو ادامه دارد.

,

آخرین وضعیت امداد رسانی به مردم روستای سیل زده آهنگران فراهان به شرح زیر است:

,

آمادگی ۱۳۰۰گروه جهادی بسیج و سپاه برای یاری مردم سیل زد استان

, آمادگی ۱۳۰۰گروه جهادی بسیج و سپاه برای یاری مردم سیل زد استان, آمادگی ۱۳۰۰گروه جهادی بسیج و سپاه برای یاری مردم سیل زد استان,

با توجه به شرایط آب و هوایی پیش رو و پیش بینی های هواشناسی و مدیریت بحران استان مرکزی و احتمال وقوع سیل و بروز مشکلاتی برای مردم، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، ضمن تقدیر از کلیه دستگاه های خدمات رسان استان و تشکر از تلاش های ارزنده و مجاهدانه پاسداران، بسیجیان و گروه های جهادی در نقاط مختلف استان برای حضور به موقع در صحنه عملیات های امدادی و خدمت رسانی در سایر نقاط استان ، طی دستوری بر ضرورت ارتقا و تشدید آمادگی های سپاه های شهرستانی، گروه های جهادی و یگان های امدادی بسیج برای کمک به مردم با مشارکت و هم افزایی سایر دستگاه های امدادی و خدمت رسان در صورت وقوع سیل و بروز شرایط بحرانی در سایر نقاط استان مرکزی تاکید کرد.

,

وی افزود: سپاه و بسیج با کلیه ظرفیت ها و همه توان همواره در مقاطع مختلف پای کار مردم بوده و امروز با همه توان به مردم خدمت رسانی خواهیم کرد و علاوه بر بسیج همه امکانات برای خدمت رسانی به مناطق و مردم بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ گروه جهادی برای خدمت به مردم در صحنه حضور دارند.

,

امداد رسانی جهادگران سپاه روح الله به مردم آسیب دیده از سیل

, امداد رسانی جهادگران سپاه روح الله به مردم آسیب دیده از سیل, امداد رسانی جهادگران سپاه روح الله به مردم آسیب دیده از سیل,

محمد گودرزی مقدم معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله از اعزام جهادگران و پاسداران سپاه استان مرکزی برای کمک و امدادرسانی به سیل زدگان استان خبر داد و گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وقوع سیل در تعدادی از شهرستان های استان ، پاسداران و بسیجیان از همان لحظات ابتدایی در کنار مردم آسیب دیده حضور یافته و با تمام نیرو و امکانات خود مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

,

, ,

وی با اشاره به وقوع سیل شب گذشته در روستای آهنگران از توابع شهرستان فراهان تاکید کرد: پس از اعلام وقوع سیل و ایجاد خسارت به مردم ، طی فراخوانی جمعی از جهادگران سپاه روح‌الله در ساعات اولیه شب در منطقه حضور یافته و برای یاری رساندن و رفع مشکلات مردم مشغول به خدمت‌رسانی شده اند.

,

محمد گودرزی مقدم ضمن تشکر از کلیه جهادگران بسیجی و پاسدار ، به مجاهدت های گروه های جهادی بسیج اشاره کرده و گفت : گروه های جهادی پس از حضور در منطقه نسبت به تخلیه گل و لای از منازل مردم ، کمک به دامداران برای خروج دام‌ها از مناطق خطرناک ، کمک به گرفتاران در سیلاب ، تأمین آب شرب ، غذا و اقلام مورد نیاز اقدام نموده و با جدیت سعی در رفع مشکلات اهالی دارند و این تلاش و مجاهدت جوانان گروه های جهادی ، صحنه هایی بی بدیل از ایثار و خدمت رسانی را رقم زده که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

,

هم اکنون بیش از ۱۳۰۰ گروه جهادی در سراسر استان مرکزی با محوریت سازمان بسیج سازندگی سازماندهی شده است که با هدف خدکت رسانی ، رفع محرومیت و ایجاد پیشرفت و آبادانی دست در دست  مردم مشغول فعالیت می باشند.

,

آخرین اخبار سیل و وضعیت امدادرسانی به نقاط درگیر از زبان استاندار مرکزی

, آخرین اخبار سیل و وضعیت امدادرسانی به نقاط درگیر از زبان استاندار مرکزی, آخرین اخبار سیل و وضعیت امدادرسانی به نقاط درگیر از زبان استاندار مرکزی,

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی ظهر شنبه ۸ مردادماه در تشریح آخرین وضعیت شهرستان‌های استان پس بارش‌های شدید روزهای اخیر اظهار داشت: روز جمعه دومین روز شرایط حاد آب و هوایی در استان مرکزی بود که وضعیت به لحاظ گستردگی و شدت بارش‌ها جدی‌تر بود و برخی شهرستان‌ها و روستاها دچار تبعاتی شدند.

,

وی در خصوص میزان بارش‌ها در نقاط مختلف استان افزود: تا ساعت ۹ شب گذشته در روستای نوازن حدود ۴۲ میلی‌متر، در خرمدشت خمین حدود ۵۰ میلی‌متر، در عباس‌آباد ۳۰ میلی‌متر، ده سلمان ۳۵ میلی‌متر و در آوه آشتیان حدود ۲۵ میلی‌متر بارندگی به ثبت رسید.

,

استاندار مرکزی ادامه داد: به همین ترتیب از ۹۰ ایستگاه سنجش تقریباً بالاترین میران بارش طبق گزارش ایستگاه فرمهین ۵۵ میلی‌متر در فراهان و ایستگاه هواشناسی فراهان ۷۲ میلی‌متر را گزارش کردند که بیشترین میزان بارش در اواخر شب اتفاق افتاد و شدت بارش در برخی نقاط استان بیشتر بود.

,

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: در برخی مناطق مشکلات محدودی را داشتیم ازجمله در گردنه تفرش به سمت تهران که ریزش کوه اتفاق افتاد و با فوریت منطقه تخلیه شد.

,

, ,

وی افزود: دونقطه در محدوده نوبران ساوه به علت رعدوبرق قطعی برق اتفاق افتاد و در برخی روستاهای آشتیان میزان بارش نسبتاً بالابود اما عوامل امدادی و خدمات‌رسانی آب را تخلیه کردند و مشکلی خاصی وجود نداشت.

,

استاندار مرکزی اظهار داشت: در ساوه و زرندیه اساساً بارندگی قابل‌توجهی رخ نداد و در اراک نیز متفاوت از پیش‌بینی‌ها خوشبختانه سطح بارش زیاد نبود و برخلاف روز پنجشنبه دیروز مشکل خاصی وجود نداشت.

,

مخلص الائمه با بیان اینکه درمجموع در بین نقاط آسیب‌دیده روستای آهنگران فراهان وضعیت بحرانی‌تر پیدا کرد گفت: شب گذشته تا صبح عوامل خدمت رسان به کمک نیروهای مردمی و اهالی سعی کردند بخشی از مشکلات را برطرف کنند و بخشی از آب را که تا ساعتی تا ارتفاع دو متر در برخی منازل و روستا جاری بود تخلیه شد و متأسفانه در این روستا یک مورد فوت نیز به ثبت رسید.

,

وی در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به روستای آهنگران تصریح کرد: در حال حاضر گروه‌هایی از دستگاه‌های مختلف در منطقه حضور دارند، حجم بارش نقطه‌ای در روستای آهنگران بسیار زیاد بوده و شدت بارش در مقاطعی کار را مختل کرد تا جایی که یکی از ماشین‌آلات در آب خاموش شد و یک مورد نیز درگیری ماشین‌آلات راهسازی با لوله‌های انتقال گاز منجر به شکستگی شد که خوشبختانه حادثه‌ی خاصی به همراه نداشت و همکاران شرکت گاز آن را مهار کردند.

,

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: جمعیت روستا کاملاً تخلیه‌شده و خانواده‌ها به نقاط امن و عمدتاً به اراک منتقل‌شده‌اند و از شب گذشته عوامل خدمات رسان و همچنین نیروی انتظامی به جهت تأمین امنیت و اموال مردم در منطقه حضور دارند.

,

مخلص الائمه در خصوص تعداد کلی جان‌باختگان در اثر وقوع سیل در استان مرکزی نیز گفت: مجموع فوتی ناشی از سیل در استان مرکزی طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۲ نفر گزارش‌شده است.

,

وی همچنین در رابطه با آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی استان اظهار داشت: امروز و فردا هم با احتمال خیلی زیاد ناپایداری‌هایی را در سطح استان خواهیم داشت و لازم است، همه مناطق استان در معرض این بارش‌ها هستند و با توجه به خاصیت بارش‌ها پیش بنی خیلی دقیقی نمی‌توان داشت ولی با برآوردهایی که انجام‌شده ناپایداری‌ها تا حدودی نسبت به‌روزهای گذشته کمتر خواهد بود و تقریباً شرایطی مثل روز پنجشنبه را شاهد خواهیم بود البته با این تفاوت که در حال حاضر زمین‌ها سیراب هستند و کشش و جذب آب ندارند.

,

استاندار مرکزی افزود: البته خبر خوب هم اینکه جریان رودخانه قره چای که از چند نقطه در استان سرچشمه می‌گیرد تقویت‌شده و آب در حال حرکت به سمت سد الغدیر ساوه است، ورودی این سد تقریباً دو برابر شده و پیش‌بینی می‌شود ورودی آب به سد الغدیر ساوه تا حدود ۱۲ برابر افزایش پیدا کند.

,

مخلص الائمه در پایان خاطرنشان کرد: از همه‌ی هم استانی‌ها و مردم و به‌خصوص کشاورزان و دامداران درخواست داریم تا کماکان مطابق با هشدارها همراهی کنند چراکه هر جا توجه لازم به هشدارهای حوزه مدیریت بحران استان صورت نگرفته طبیعتاً خسارت بیشتری را متحمل می‌شویم و هر جا همراهی خوب بوده که عموماً این‌طور بود و همراهی فوق‌العاده‌ای از سوی مردم شکل‌گرفته به‌تبع سطح خسارت به حداقل کاهش پیدا می‌کند و می‌توانیم با شرایطی بهتری وضعیت را مدیریت کنیم.

,

استاندار مرکزی تأکید کرد: امروز و فردا ناپایداری‌هایی را در بعدازظهر شاهد خواهیم بود که باید آمادگی حداکثری و کامل در دستگاه‌های مختلف خدمات رسان، امدادی، انتظامی و عموم مردم وجود داشته باشد.

,

امداد رسانی آتش نشانان اراکی به روستای سیل زده آهنگران

, امداد رسانی آتش نشانان اراکی به روستای سیل زده آهنگران, امداد رسانی آتش نشانان اراکی به روستای سیل زده آهنگران,

پس از وقوع سیلاب در روستای آهنگران و نیاز مبرم به امدادرسانی، بلافاصله دستورات و هماهنگی های لازم جهت اعزام نیروهای عملیاتی و امدادی آتش نشانی به منطقه مذکور انجام که در این راستا ۱۰ نیرو، ۴دستگاه ماشین آلات امدادی، ۲دستگاه لجن کش،۱۰ دستگاه کف کش، موتور برق و سایر تجهیزات به این ماموریت اعزام، که به محض رسیدن و بلافاصله اقدامات امدادرسانی را آغاز کردند.

,

, ,

بسیج همواره برای کشور فرصت ساز است/ خدمت رسانی ۱۵ گروه جهادی اراکی در روستای آهنگران

, بسیج همواره برای کشور فرصت ساز است/ خدمت رسانی ۱۵ گروه جهادی اراکی در روستای آهنگران, بسیج همواره برای کشور فرصت ساز است/ خدمت رسانی ۱۵ گروه جهادی اراکی در روستای آهنگران,

مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده روستای آهنگران و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس نهادینه سازی فرهنگ جهادی در کشور است و امروز به برکت بسیج و حضور جوانان در صحنه شاهد حرکت های جهادی موثر در بخش های مختلف هستیم.

,

وی افزود: بسیج یکی از بزرگترین نعمات در انقلاب اسلامی است چراکه انقلاب اسلامی به برکت تفکر بسیج و پای کار آوردن ظرفیت های عظیم مردمی به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده و بسیج همواره برای کشور فرصت ساز و دور کننده تهدیدات است.

,

سرهنگ مهجوری ادامه داد: بسیج در صحنه های سخت همواره خوش درخشیده و در بیماری کرونا بسیج با ارائه الگوهای موفق بزرگترین تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد و توانست ایران اسلامی را در بین سایر کشورها برتر کند.

,

وی با اشاره به حضور جهادگران از لحظات ابتدایی شروع سیل روزهای گذشته در صحنه بیان کرد: در پی وقوع سیل و ایجاد مشکلاتی برای مردم بسیجیان و جهادگران اراکی از همان ابتدای بارش ها در صحنه خدمت به مردم حاضر شدند و در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان و با ارائه خدمات مختلف به مردم تلاش کردند آسیب ها را کاهش دهند.

,

فرمانده سپاه ناحیه اراک افزود: با توجه به خسارات زیادی که در روستای آهنگران به مردم عزیز این روستا وارد شده ۱۵ گروه جهادی تخصصی از اراک در این روستا مستقر شده اند و به مردم خدمات مختلف ارائه می دهند.

,

وی ادامه داد: از ابتدای وقوع سیل آهنگران جهادگران بسیجی برای ارائه خدمت رسانی از جمله تخلیه گل و لای از منازل مردم، کمک به دامداران برای ساماندهی و خروج دام ها از مناطق پرخطر، تامین آب شرب، غذای گرم و سایر امکانات بهداشتی و رفاهی، ارائه خدمات درمانی و کمک به سایر دستگاه های خدمت رسان و امدادی برای فراهم نمودن سایر امکانات حاضر شدند.

,

سرهنگ مهجوری بیان کرد: خوشبختانه وضعیت خدمت رسانی هم توسط گروه های جهادی و هم توسط دستگاه های امدادی و خدمت رسان در روستای آهنگران مطلوب است و جهادگران امروز برای شست و شوی فرش ها و سایر اقدامات دیگر انجام وظیفه می کنند.

,

وی تاکید کرد: فعالیت گروه های جهادی در روستای آهنگران کاملا برنامه محور و با هدایت و فرماندهی سپاه در حال انجام است و امروز اولویت سپاه در مناطق سیل زده خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها است که توسط بسیجیان و پاسداران با قوت در حال انجام می باشد.

,

فرمانده سپاه ناحیه اراک خاطر نشان کرد: بسیج و سپاه با همه توان تا بازگشت شرایط عادی و فراهم نمودن بستر مناسب برای زندگی مردم و شکل گیری روال جاری زندگی همه افراد روستا در کنار مردم عزیز آهنگران حضور خواهند داشت و خدمت به مردم و نوکری آنها را بزرگترین توفیق و افتخار می دانیم.

,

همدلی مسئولین و مردم در کنار حضور گروه های جهادی و دستگاه های خدمات رسان در کنار مردم آسیب در حوادث مختلف در کشور همواره به عنوان الگوی ماندگار و التیام بخش حادثه دیدگان بوده که این برگرفته از سیره اهل بیت است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه