اخبار داغ

امام جمعه اسدیه:

انقلاب اسلامی و مکتب حسینی با تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر حفظ می‌شود

انقلاب اسلامی و مکتب حسینی با تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر حفظ می‌شود
حجت الاسلام خزاعی گفت: حفظ انقلاب اسلامی و مکتب حسینی با تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مصیب خزاعی امام جمعه اسدیه در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: ماهیت قیام امام حسین (ع) شور، شعور، بصر ظاهری و بصیرت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: این قیام که صورت گرفته در تمام زمان‌ها نیاز به تبین، تعریف و شناخت داشته است.

,

امام جمعه اسدیه بیان کرد: در هر زمانی آنچه در بحث امر به معروف و نهی از منکر در توان علما و روضه خوان‌ها بوده انجام شده و می‌شود.

,

حجت الاسلام خزاعی عنوان کرد: این‌که قیام انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورا در سال ۵۷ انجام شده و در این بیش از ۴۰ سال این برنامه‌ها پر رونق‌تر در حال انجام بوده و تبین قیام عاشورا صورت می‌گرفته نتیجه این تبیین‌ها انقلاب اسلامی است.

,

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی یک گنج است که توسط جهاد تبیین در مسیر امام حسین (ع) به دست ما آمده، اظهار کرد: حفظ این گنج نیاز به ادامه تبیین دارد چراکه حفظ انقلاب اسلامی از به وجود آمدن آن مهمتر است.

,

امام جمعه اسدیه گفت: امروز حفظ انقلاب اسلامی نیاز به تبیین بیشتری دارد؛ شناخت قیام امام حسین (ع) نیاز به تبیین بیشتر دارد و حفظ قیام امام حسین (ع) و بصیرت افزایی در جامعه‌ای که دشمن شبانه روز در حال فروریختن آتش شبهات و تبلیغ‌های دروغ روی فکر و ذهن جوانان ما است، می‌طلبد در این شرایط جهاد تبیین بیشتر از گذشته صورت بگیرد و این بصیرت ادامه پیدا کند.

,

حفظ انقلاب اسلامی و مکتب حسینی با تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر

, حفظ انقلاب اسلامی و مکتب حسینی با تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر, حفظ انقلاب اسلامی و مکتب حسینی با تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر,

حجت الاسلام خزاعی عنوان کرد: این اقدام امکان پذیر نیست مگر این‌که ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه تبیین کنیم هرچند تبیین کم و بیش انجام شده اما اقدام عملی به صورت خاص انجام نشده است.

,

وی افزود: نسبت به بحث امر به معروف و نهی از منکر این همه آیات، روایات، سخنرانی ها، راهکار، پیشنهادات و انتقادات داریم و اینها بارها در سخنرانی‌های متعدد مقام معظم رهبری، علما و مراجع بیان شده اما دولت‌مردان باید عملی جلو بیایند.

,

امام جمعه اسدیه ادامه داد: یعنی باید در این خصوص نیروهایی را با لباس خاص، آموزش خاص ، حمایت و پشتیبانی خاص داشته باشیم که این کار را شکل داده و پیگیری کنند.

,

حجت الاسلام خزاعی گفت: نه این‌که هر فردی در هر کجایی بخواهد تذکری به یک نفر بدهد و در آنجا پشتیبانی نداشته باشد و بعضا منجر به جراحت و زخمی شدن فردی که قصد امر به معروف و نهی از منکر داشته شود که حتی در این صورت فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز زیر سوال می‌رود.

,

دولت در بحث امر به معروف و نهی از منکر از موضع قدرت وارد شود

, دولت در بحث امر به معروف و نهی از منکر از موضع قدرت وارد شود, دولت در بحث امر به معروف و نهی از منکر از موضع قدرت وارد شود,

وی اظهار کرد: به نظر من در بحث امر به معروف و نهی از منکر دولت باید از موضع قدرت وارد شود و نیروهایی در این زمینه آموزش داده و وارد میدان کند وگرنه با این ضعف‌هایی که ما پیش می‌رویم هرجا این مسئله بخواهد صورت بگیرد قطعا به ضرر امر به معروف و نهی از منکر تمام خواهد شد.

,

امام جمعه اسدیه بیان کرد: نوآوری در هر کاری در این زمان و هر زمان دیگری یک نیاز ضروری و همیشگی است چراکه دین اسلام دین جاوید بوده و تا ابد است لذا ما هر روز باید دین را با شیوه‌های جدیدی در مسائل مختلف به مردم تبیین کنیم.

,

حجت الاسلام خزاعی بیان کرد: برای انجام نوآوری باید هیئت اندیشه ورزی در این خصوص داشته باشیم که نوآوری‌ها را پیدا کرده و به گروه‌های مختلف اینها را اعلام کنند تا به کار گرفته شود.

,

وی ادامه داد: این‌که ما بخواهیم با همان شیوه‌های قدیمی وارد این کارزار شویم نتیجه نخواهد داشت و این به معنای تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر نیست اما در هر زمان باید با روش‌های جدید وارد شد.

,

لزوم قیام در برابر شیعه لندنی

, لزوم قیام در برابر شیعه لندنی, لزوم قیام در برابر شیعه لندنی,

امام جمعه اسدیه بیان کرد: در این زمان که دشمن آمده و بین تشیع اختلاف ایجاد کرده و سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را در پیش گرفته و یک گروه شیعه‌ای را در لندن راه دادند حسینیه ساختند و عزاداری‌های مخالف با عقل را در آنجا انجام داده و فیلم و تصاویر را در شبکه‌های اینترنتی و فضای مجازی قرار دادند بالاخره خواهی نخواهی تعدادی طرفدار پیدا کردند.

,

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: لذا لازم است در برابر این اقدام دشمن، رسانه‌ها، شبکه‌های مجازی و نوجوانان حزب اللهی ما در این مسیر گام برداشته و در فضای مجازی و واقعی که برای آنها مقدور است در برابر این شیعه لندنی قیام کنند؛ قیام به معنای شمشیر زدن نیست بلکه قیام با قلم، زبان، پژوهش، نوشتن، تبلیغ و قیام همه جانبه باید انجام دهند.

,

وی اظهار کرد: اگر در این زمان جوان ما تشخیص ندهد که شیعه اسلام ناب محمدی و شیعه لندنی چیست قطعا دچار مشکل خواهیم شد و زمانی خواهد رسید داعش از بین تشییع پیدا خواهد شد؛ قبلا داعش از بین وهابیت رشد کرد و اگر بین شیعه ناب محمدی و شیعه لندنی تشخیص ندهیم داعش از بین شیعه پیدا خواهد شد یعنی خود شیعه بیاید شیعه را بکشد کما اینکه در زمان امام حسین (ع) نیز همین کار صورت گرفت.

,

امام جمعه اسدیه گفت: افرادی که زمانی در کنار پیغمبر (ص) و امام علی (ع) بودند نتوانستند در برابر این شبهات و مسائل دوام بیاورند و متاسفانه به سمت یزید و معاویه رفتند و سر امام حسین (ع) را بریدند و آنجا شیعیانی بودند که به نظر ما اهل لندن آن زمان بودند.

,

حجت الاسلام خزاعی با بیان این‌که این دو خط؛ شیعه ناب محمدی و شیعه لندنی به موازات هم در حال حرکت است، افزود: لذا نیاز است که ما تحرک بیشتری داشته باشیم که بتوانیم این پیروزی را به دست بیاوریم.

,

وی به وحدت بین مذاهب اشاره و بیان کرد: امام حسین (ع) فقط برای شیعه نیست بلکه به اهل سنت هم تعلق دارد و اهل سنت نیز محبت امام حسین (ع) را در دل دارند و به زیارت امام حسین (ع) شرفیاب می‌شوند.

,

امام حسین (ع) و مُحرم محور و الگوی وحدت

, امام حسین (ع) و مُحرم محور و الگوی وحدت, امام حسین (ع) و مُحرم محور و الگوی وحدت,

امام جمعه اسدیه بیان کرد: اهل سنت در شهرستان درمیان برای ایام محرم موقوفه دارند، دیگ غلور بار می‌گذارند و مجلس ایثار و ثواب دارند؛ قرائت قرآن داشته و ثوابش را به امام حسین (ع) هدیه می‌کنند. لذا امام حسین (ع) و محرم محور و الگوی وحدت است چون اهل سنت و تشیع نسبت به امام حسین (ع) محبت دارند.

,

حجت الاسلام خزاعی گفت: شیعه و سنی در کنار هم باید برنامه‌های وحدت بخش را ادامه دهند و خدای نکرده در هیئت‌ها و سخنرانی‌ها مطلبی گفته نشود که باعث تفکیک دو مذهب شود و وحدت را از بین ببرد.

,

وی تاکید کرد: عزاداری که بخواهد وحدت را از بین ببرد، نفاق ایجاد کرده و باعث خونریزی شود به درد نمی‌خورد و این گونه عزاداری یک عزاداری لندنی خواهد بود.

,

امام جمعه اسدیه افزود: ما در عزاداری اسلام ناب محمدی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند در واقع ایران، عراق، سوریه، لبنان، شیعه و سنی هیچ فرقی با هم نداشته و همه برادر هستند کما اینکه ما امروز از فلسطین و مظلومین حمایت می‌کنیم و از شیعه و سنی بودن سوال نمی‌کنیم لذا این یک راهبرد مهم برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای در حال انقلاب است که باید همه ما با هم در این مسیر باشیم و ایجاد اختلاف نکنیم.

,

قیام امام حسین برای گرفتن حق بود

, قیام امام حسین برای گرفتن حق بود, قیام امام حسین برای گرفتن حق بود,

حجت الاسلام خزاعی در مورد حفظ مکتب حسینی برای رسیدن به ایرن قوی، بیان کرد: قیام امام حسین برای گرفتن حق بود و ایران اسلامی نیز به دنبال گرفتن حق خود است؛ انرژی هسته‌ای، قوی شدن، استقلال، برداشتن تحریم‌ها و سایر موارد حق مسلم کشور ایران و تمام کشورهایی که با سازمان بین الملل در ارتباط هستند، است.

,

وی افزود: اگر ما مسیر امام حسین (ع) را ادامه داده و کوتاه نیاییم قطعا انرژی هسته ای، استقلال کشور و ایرانی قوی به دست خواهد آمد اما اگر بخواهیم به دنبال راحت طلبی و سست عنصری بوده و به دنبال قیام نباشیم قطعا حق خود را نخواهیم گرفت.

,

امام جمعه اسدیه خاطرنشان کرد: کما این‌که خیلی‌ها بودند که به غرب تکیه کردند و قیامی که باید داشته باشند را نداشتند؛ قیام با اسلحه و شمشیر نه بلکه همان قیام کلامی هم نداشتند و همیشه با زبان خود و زبان دیپلماسی ایران خبرهای ضعیف را از کشور مخابره کرده و دشمن نیز سوء استفاده کرد.

,

حجت الاسلام خزاعی بیان کرد: در حالی که قیام امام حسین (ع) با اقتدار تمام بود و ایشان گفتند من نیامدم که دنبال معامله، مادیات و حکومت باشم بلکه من آمده‌ام تا سنت پیامبر(ص) را در جامعه انجام دهم.

,

وی تصریح کرد: کشور ایران نیز به دنبال اصلاحات، سنت پیامبر و اصلاح جامعه است و این موراد نه تنها در ایران بلکه در هر جایی که ایران اسلامی بتواند در آنجا قدمی بردارد و حرفی برای گفتن داشته باشد کوتاه نخواهد آمد و این درسی است که از امام حسین (ع) گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه