اخبار داغ

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

کشت قراردادی گندم از امسال/ حذف ارز ترجیحی فقط نظر دولت نبود

کشت قراردادی گندم از امسال/ حذف ارز ترجیحی فقط نظر دولت نبود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت قراردادی گندم از امسال انجام می‌شود که نیازمند کمک بخش خصوصی بوده و حتی حاضر به واگذاری هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد ساداتی نژاد امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مورد حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی فقط خواست دولت نبود بلکه حتی از زمانی که نماینده مجلس بودم اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و به طور کلی صنف و صنعت درخواست حذف ارز ترجیحی را داشتند. پس این اقدام با تصمیم صرف دولت نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص یکسان‌سازی نرخ گندم، گفت: طرحی در دست پیگیری است که با تصویب نهایی مشکلات صنف و صنعت حل می‌شود.

, وزیر جهاد کشاورزی,

وی در مورد رسیدن قیمت گندم به ۹۰ درصد فوب جهانی، افزود: حتماً جلساتی تا هفته آینده برگزار خواهیم کرد تا به یک جمع بندی برسیم.

,

ساداتی نژاد در ادامه اظهار کرد: کشت قراردادی گندم از امسال انجام می‌شود و نیازمند کمک بخش خصوصی بوده و حتی حاضر به واگذاری هستیم.

,

وی اضافه کرد: مقرر شده در این طرح نهاده متناسب با اقلیم به کشاورز اهدا شود و تامین مالی برای خرید سم و کود و بیمه برای محصول در دستور کار قرار دارد تا معیشت کشاورز تامین شود.

,

وزیر جهاد کشاورزی افزود: این مساله نیاز به ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان تأمین مالی دارد. برای این تأمین مالی نیاز به همکاری دولت، بانک‌ها و بخش خصوصی است.

,

وی گفت: ذخایر راهبردی را هم باید با تمهیداتی به بخش خصوصی واگذار کنیم تا به ما کمک کنند.

بیشتر بخوانید:
دستور وزیر جهاد کشاورزی برای جبران خسارات کشاورزان از سیل

,
,
,
, دستور وزیر جهاد کشاورزی برای جبران خسارات کشاورزان از سیل,

ایران باید گندم تولید کند

, ایران باید گندم تولید کند, ایران باید گندم تولید کند,

ساداتی نژاد در ادامه اظهار کرد: دولت در برابر کشاورز ایرانی برای تولید گندم تعهد دارد. باید در ایران تولید گندم داشته باشیم و از شرایط تولید هم بالاتر رویم. لذا ابزارهای حمایتی مختلف مثل قیمت، یارانه و… داریم.

,

وی به قیمت خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: اولین بار است که در قیمت گذاری به صورت تعاملی عمل کردیم؛ در شورای قیمت گذاری ۳ نفر از دولت، ۳ نفر از بخش خصوصی و ۳ نفر کشاورز حضور داشتند و قیمت را تعیین کردند. ما به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیستیم و صنف و صنعت می‌توانند خودشان گندم خود را وارد کنند.

,

اعتقاد به انحلال شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام دارم

, اعتقاد به انحلال شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام دارم, اعتقاد به انحلال شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام دارم,

وزیر جهاد کشاورزی همچنین اظهار کرد: من به شخصه اعتقاد به انحلال شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام دارم اما این مساله نیازمند فراهم شدن زمینه‌هایی از جمله داشتن بخش خصوصی قدرتمند و باصداقت است.

,

وی تصریح کرد: چرا باید در ایامی همچون شب عید و ماه رمضان، معضل تامین و عرضه کالا را داشته باشیم و دائم از تعزیرات استفاده کنیم؟ باید برای حل این مشکلات با بخش خصوصی به توافق برسیم. ما علاقه‌ای به راه انداختن تیم تعزیرات نداریم.

,

ساداتی نژاد در مورد قیمت گذاری دستوری نیز گفت: من مخالف قیمت گذاری دستوری هستم اما در طرح مردمی سازی یارانه‌ها (حذف ارز ترجیحی) که یک اصلاح اقتصادی سختی بود، مجبور به قیمت گذاری دستوری هستیم و اگرچه حداقل‌های سود بخش خصوصی هم بعضاً نادیده گرفته شده اما باید هوای مصرف کننده را هم داشته باشیم.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه