اخبار داغ

رییس مرکز جهاد کشاورزی رخ خبر داد؛

تولید سالانه ۲۰۰ تن ماهی سردآبی در جلگه رخ

تولید سالانه ۲۰۰ تن ماهی سردآبی در جلگه رخ
نجفی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ استخر پرورش ماهی سرد ابی در جلگه رخ فعال است، گفت: از این تعداد استخرهای کشاورزی سالانه ۲۰۰ تن ماهی سردآبی تولید می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد نجفی، رییس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: ایجاد و توسعه این مراکز در توسعه آبزی پروری و بالا بردن تولید گوشت سفید در کشور و اشتغالزایی نقش مهمی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه منطقه رخ دارای ظرفیت بسیار خوبی در امر پرورش ماهی است افزود:  امیدواریم با توسعه طرح های پرورش ماهی به نقطه پایداری در این حوزه دست یابیم, چرا که توسعه مراکز پرورش آبزیان از مهم ترین سیاست های دولت  است.

,

نجفی بیان داشت: بخش رخ یکی از مهمترین مراکز پرورش ماهی سردآبی در تربت حیدریه به شمار می رود و بخش قابل توجهی از ماهی شهرستان و استان را تولید می کند و سالانه حدود ۲۰۰ تن ماهی سردآبی در بخش رخ تولید، برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

,

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ هم گفت: با تولید سالانه بالغ بر ۲۰۰ تن ماهی، بخش رخ رتبه دوم شهرستان تربت حیدریه را در زمینه تولید ماهیان سردآبی به خود اختصاص داده، ضمن اینکه این بخش در سالهای گذشته رتبه اول شهرستان را داشته است و لیکن با توجه به اینکه غالب تولید ماهیان سردابی در بخش رخ در چاههای کشاورزی رشد می کنند به دلیل قطعی برق در سالهای اخیر در این منابع آبی که منجر به بالا رفتن ریسک پرورش ماهی در این مراکز می گردد، پرورش دهندگان اقبال کمتری به این امر نشان می دهند، لذا شایسته است که ادارات مربوطه همکاری لازم را جهت افزایش تولید و اشتغال زایی در این مراکز داشته باشند.

,

فرشیدی ، مدیر مرکز پرورش تولید ماهی در منطقه رخ نیز گفت: این مزرعه پرورش ماهی سرد آبی با مساحت یک هزار و یکصد مترمربع سالانه ظرفیت تولید ۴۵ تن ماهی سردآبی را داراست.

,

وی بیان کرد: در این مرکز در حال حاضر.برای دو نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده و این مرکز به عنوان مرکز مکانیزه ماهیان سردآبی در بخش رخ و شهرستان تربت حیدریه است.

,

شایان ذکر است در بخش رخ پرورش ماهی تنها از نوع قزل الاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه