اخبار داغ

کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

پافشاری بانوان عاشورایی بر حفظ حجاب/ تربیت فرزندان باید بر اساس الگوی فرهنگ حسینی شکل بگیرد

پافشاری بانوان عاشورایی بر حفظ حجاب/ تربیت فرزندان باید بر اساس الگوی فرهنگ حسینی شکل بگیرد
حجت‌الاسلام موسوی اول تأکید بر پافشاری بانوان عاشورایی بر حفظ حجاب، گفت: حجاب و عفاف تا آخرین لحظه زندگی جزئی جدا نشدنی از فرهنگ حسینی است و امروز زنان و دختران ما باید از این فرهنگ الگو بپذیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید حمید موسوی اول در گفتگو با خبرنگار خاورستان، با تأکید بر اینکه فرهنگ عاشورا یک گنجینه بزرگ فرهنگی و تربیتی است، گفت: امروز باید به فرزندانمان از کودکان و نوجوانان عاشورایی حاضر در کربلا درس ولایت پذیری، ایثار و شجاعت و شهامت، وفاداری و رعایت حجاب را بیاموزیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دختران امام حسین(ع) در سخت ترین شرایط ممکن هم به فکر حفظ حجاب خویش بودند، ادامه داد: حفظ حجاب پیام حضرت رقیه دختر سه ساله اباعبداللّه(ع) در عاشورا است.

,

حجت الاسلام موسوی اول به پافشاری بانوان عاشورایی بر حفظ حجاب اشاره و تأکید کرد: حجاب و عفاف تا آخرین لحظه زندگی جزئی جدا نشدنی از فرهنگ حسینی است و امروز زنان و دختران ما باید از این فرهنگ الگو بپذیرند.

,

وی با بیان اینکه کودکان آیینه رفتار والدین هستند، افزود: هیچ نوع تربیت و آموزشی موثرتر از تربیت رفتاری و عملی نیست، هرچه در گوش بچه‌های خود بخوانیم نماز اول وقت را فراموش نکن، دروغ نگو، غیبت نکن و… اما تا خودمان عامل به گفته‌هایمان نباشیم، هرگز نمی‌توانیم، انتظار داشته باشیم بچه‌های ما، فرزندانی صالح، راستگو و درستکار تربیت شوند.

,

کارشناس مذهبی ادامه داد: چطور از پدر و مادری که به نماز اول وقت اهمیت نمی‌دهند، می‌توان انتظار داشت فرزندش نماز اول وقت بخواند یا حتی به توصیه والدینش برای اقامه نماز اول وقت گوش‌فرا دهد؟! چطور از مادری که توجه به مسائل اعتقادی و معنوی ندارد می‌توان این انتظار را داشت که دختر بچه خود را به سمت معنویت سوق دهد.

,

حجت الاسلام موسوی اول با اشاره به اینکه تربیت فرزندان باید بر اساس الگوی فرهنگ حسینی شکل بگیرد، بیان کرد: سبک زندگی حضرت امام حسین(ع) از دیگر نکات آموزنده ای است که باید نسبت به شناسایی آن به کودکان و نوجوانان اقدام کرد و از این رو ماه محرم بهترین فرصت برای این منظور است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه