اخبار داغ

اینجا بدهی خانواده های کم درآمد به مدد امام رضا پرداخت می شود

فرزندان جهادی میرزا پای کار محرومان در مناطق حاشیه ای رشت + فیلم

فرزندان جهادی میرزا پای کار محرومان در مناطق حاشیه ای رشت + فیلم
مجموعه فرهنگی و تربیتی قاسم بن الحسن(ع) یکی از مجموعه هایی است که با همت جهادی چند جوان پای کار و در راستای لبیک گویی به فرمان رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن جوانان انقلابی ایجاد شده و چند سالی است که در حد وسع خود به رفع مشکلات مردم در محله آسایش که یکی از مناطق حاشیه ای رشت است، می پردازد این در حالی است که این کمک ها همواره با یاری خیران و کمک های مردمی بوده و مسئولین استانی در دولت های مختلف در طول این سال ها عملکرد، ملموس و محسوسی در این منطقه نداشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، آسیب های اجتماعی معضلی فراگیر در همه نقاط دنیا است و هیچ کشور و جامعه ای نیست که با معضلاتی مانند فقر، اعتیاد، بیکاری، طلاق و فروپاشی خانواده و کودکان کار و مواردی از این دست درگیر نباشد. آسیب هایی که همچون زنجیره به هم وصل بوده و اگر فکری برای آن نشود شیرازه هر جامعه ای را از هم می‌پاشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
استان گیلان نیز سال هاست که با همه نوع آسیب های اجتماعی دست به گریبان است؛ از بیکاری گرفته تا اعتیاد و طلاق و کاهش جمعیت و البته مسئولانی که می آیند و وعده می دهند و می روند بی آنکه فکری اساسی و موثر برای کاهش این بلایای اجتماعی کنند.
,
 
,
با وجود کم توجهی مسئولان استانی در دولت های مختلف به نقاط حاشیه ای استان، رنگ و بوی جهاد و از خودگذشتگی و ایثار همچنان از گوشه و کنار استان سرسبز ما به مشام می‌رسد و قلب هایی هستند که بدون چشمداشت از مساعدت های دولتی برای کمک به همنوعان خود می‌تپند.
,
 
,
فرزندان جهادی میرزا با وجود ناملایمات بسیار و فارغ از آنکه کدام دستگاه و مسئول رنج مردم را به دوش می کشد یا پشت بروکراسی های اداری و نبود بودجه پنهان می شود، همچنان پای کار عزت آفرینی در جامعه و کاهش آلام مردم هستند و غیرتشان اجازه نمی دهد که فقر و بیکاری و اعتیاد که همه اینها هم ناشی از قصورات آقایان است، نام بلند گیلان را خدشه دار کند.
,
 
,
مجموعه فرهنگی و تربیتی قاسم بن الحسن(ع) یکی از مجموعه هایی است که با همت جهادی چند جوان پای کار و در راستای لبیک گویی به فرمان رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن جوانان انقلابی ایجاد شده و چند سالی است که در حد وسع خود به رفع مشکلات مردم در محله آسایش که یکی از مناطق حاشیه ای رشت است می پردازد.
,
 
,
, ,
 
,
کارآفرینی برای جوانان و زنان سرپرست خانوار
, کارآفرینی برای جوانان و زنان سرپرست خانوار,
 
,
“محمدرضا یاوری نژاد” مسئول مجموعه فرهنگی و تربیتی قاسم بن الحسن(ع) در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به اینکه این مجموعه از ۴ سال پیش کار خود را به طور رسمی در محله آسایش ۲۱ حاشیه شهر رشت آغاز کرده است گفت: در طی این ۴ سال توانستیم مسجد این محل را به مکان مناسبی برای برگزاری برنامه های مختلف تبدیل کنیم و با همت اهالی محل و به حد وسع و توانمان تا حدودی آسیب های محله را حل کردیم.
,
 
,
وی افزود: برای اشتغال و کارآفرینی دختران و پسران و نوجوانان تا پدر و مادر سرپرست خانوار کارگاه آموزشی قالیبافی، خیاطی، حصیر بافی و…‌‌ راه اندازی کردیم تا افراد محل در سایه این آموزش ها توانمند شوند.
,
 
,
وی با بیان اینکه کانون اشتغال این مجموعه به نام امام علی(ع) مزین شده است، خاطرنشان کرد: تیم مشاوره خانواده ما به صورت هفتگی کلاس های توانمند سازی اخلاقی و رفتاری برای مادران و زنان این منطقه برگزار می‌کند.
,
 
,
یاوری نژاد بیان کرد: همچنین در عید سعید قربان امسال مراسم عقد یک زوج جوان را در مسجد محله برگزار کردیم که اتفاق مبارکی بود.
,
 
,
فعالیت ️واحد تخصصی دختران انقلابی دهه هشتادی و نودی
, فعالیت ️واحد تخصصی دختران انقلابی دهه هشتادی و نودی,
 
,
این فعال فرهنگی افزود: واحد تخصصی دختران انقلابی دهه هشتادی و نودی در طول هفته ۳ روز کلاس برای خواهران نوجوان و نونهال برگزار می کند که این کلاس ها با رویکرد توانمند سازی رفتاری، آموزش احکام و عقاید و تفریحات و مهارت آفرینی برگزار می شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه کانون حضرت ام البنین(س) این مجموعه برای مادران برنامه های ویژه ای برگزار می کند بیان کرد: این کانون یک روز در هفته برای مادران کلاس قرآن دائر می کند.
,
 
,
یاوری نژاد تصریح کرد: کانون تخصصی پسران حضرت قاسم(ع) نیز ۳ روز در هفته کلاس های آموزشی و تفریحی برای پسران برگزار می کند.
,
 
,
وی با اشاره به کارهای عام المنفعه مجموعه فرهنگی و تربیتی قاسم بن الحسن(ع) گفت: واحد خیریه ما هر ماه یا هر دو ماه یکبار اهدای سبد معیشتی و غذای گرم و لباس به خانواده های محروم محله را در دستور کار دارد.
,
 
,
درب مسجد محل به روی کودکان آسیب دیده اجتماعی باز است
, درب مسجد محل به روی کودکان آسیب دیده اجتماعی باز است,
 
,
مسئول مجموعه فرهنگی و تربیتی قاسم بن الحسن(ع) با بیان اینکه تا حد توان مجموعه از فرزندان خانواده های آسیب دیده حمایت می کنیم افزود: به طور مثال یکی از فعالان مسجد محل فرزند یک معتاد به شیشه است که این کار علاوه بر هویت بخشی به نوجوان، او را با فضای معنوی مسجد آشنا و مانوس می‌کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه یکی از چالش های پیش روی ما اجبار برخی خانواده ها نسبت به کار کردن فرزندانشان است، ادامه داد: این بچه ها به اجبار خانواده تحصیل را رها کرده و وارد بازار کار می شوند که با توجه به سن کمشان، بزه و آسیب های اجتماعی در انتظار آنها است. البته ما در حد توان خود برای کمک به آنها اقدام می کنیم اما همچنان در معرض آسیب هستند.
,
 
,
کمک مسئولین محسوس و ملموس نیست
, کمک مسئولین محسوس و ملموس نیست,
 
,
یاوری نژاد با بیان اینکه تمامی مسئولین اعم از نهادهای نظامی و انتظامی، شهرداری و دستگاه های اجرایی را در جریان اوضاع و احوال مردم محله قرار داده ایم اما در طول سال ها نقش آفرینی موثر و اقدام ملموسی را از سوی آنان شاهد نبودیم گفت: مجموعه ما با کمک خیران و کمک های مردمی فعالیت می کند اما در بسیاری از مواقع به دلیل نداشتن منابع مالی خیلی از کارها را انجام ندادیم.
,
 
,
سالن های ورزشی که در اختیار بچه های محله قرار نمی گیرد
, سالن های ورزشی که در اختیار بچه های محله قرار نمی گیرد,
 
,
وی ادامه داد: سالن های ورزشی مختلفی در اطراف فلکه رازی وجود دارد و با وجود پیگیری های مکرر برای در اختیار قرار دادن این مجموعه ها برای بچه های محله، هیچ کدام همکاری نکردند و در نهایت یک زمین چمن مصنوعی در بدترین مکان را برای بچه ها گرفتیم تا فوتبال بازی کنند.
,
 
,
بسیاری از مردان بیکار و معتاد محله، کارگران دیروز رشت الکتریک و پوشش هستند
, بسیاری از مردان بیکار و معتاد محله، کارگران دیروز رشت الکتریک و پوشش هستند,
 
,
این فعال فرهنگی دلیل اصلی بحران و مشکلات موجود در محلات حاشیه ای را عملکرد نادرست مسئولین دانست و بیان کرد: بسیاری از مردان بیکار و معتاد این محله زمانی در کارخانجات بزرگی مانند رشت الکتریک یا پوشش کار می کردند اما به دلیل تصمیمات اشتباه مسئولان، سال هاست که بیکار شدند و آسیب های مختلفی گریبان گیر آنها شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه