اخبار داغ

مسئول دفتر عفاف و حجاب و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی:

قانون‌مداری نوعی امر به معروف و نهی از منکر است/ افراد دغدغه‌مند حوزه امر به معروف و نهی از منکر آگاهی کافی ندارند

قانون‌مداری نوعی امر به معروف و نهی از منکر است/ افراد دغدغه‌مند حوزه امر به معروف و نهی از منکر آگاهی کافی ندارند
طیبه خاکشور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده در جامعه است، گفت: رعایت حقوق همسایه، همشهری، رعایت آداب آپارتمان نشینی و در مجموع قانون مداری نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طیبه خاکشور، مسئول دفتر عفاف و حجاب و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک از بجنورد اظهار داشت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر همواره انسان های دغدغه مندی فعالیت دارند و باتوجه به اینکه هدف اصلی قیام اباعبدالله الحسین (ع) موضوع امر به معروف و نهی از منکر بوده، براین اساس در این ماه اشتیاق برای فعالیت در این حوزه بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: این در حالی است که در جامعه فعلی، آنچنان که باید از امر به معروف و نهی از منکر استقبال نمی شود، زیرا وقتی این موضوع مطرح است، اذهان به سمت حجاب و پوشش می رود، در حالی که این واجب شرعی عرصه های فراوانی دارد، که یکی از آنها مسئله عفاف و حجاب است.

,

خاکشور اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که بی عفتی و بی حجابی فوریتی است که اگر درمان نشود، آثار سو زیادی را در جامعه خواهد داشت.

,

وی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر بهترین نشانه اهتمام فرد به امور مردم است که اگر از روی دلسوزی برای هم نوع انجام گیرد نه دخالت، قطعا نقش و تاثیر به سزایی خواهد داشت.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی روزمره در ارکان مختلف، امر به معروف مردم به مردم، یا مردم به مسئولان وجود دارد، بنابراین در مسائلی کوچک می توان دوستانه با افراد موضوع را مطرح کرد و در واقع هر کدام از اینها می تواند یک امر به معروف تلقی شود.

,

وی یاداور شد: متاسفانه مهربانی در جامعه به دست فراموشی سپرده شده و خراسان شمالی به عنوان پنجمین استان عصبی کشور محسوب می شود که این اصلا شایسته استان نیست، زیرا این استان، باب الرضا و گنجینه فرهنگ هاست، اما مهربانی، مهرورزی فراموش شده است، اگر با رویکرد اخلاق مداری و انسان مداری پای هر کاری بروید، قطعا نقش موثرتری خواهد داشت.

,

خاکشور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده در جامعه است، گفت: رعایت حقوق همسایه، همشهری، رعایت آداب آپارتمان نشینی و در مجموع قانون مداری نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و حتما نباید از سر اجبار باشد.

,

وی در پاسخ به این سوال که چرا امروز مسئله حجاب و عفاف با تمام رویکردهایی که به آن پرداخته می شود، نتوانسته تاثیرگذاری داشته باشد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر برای افراد دغدغه مند در این حوزه به خوبی آگاه سازی نشده است، در حالی که برای انجام هر کاری نیاز به آموزش های اولیه و پیشرفته وجود دارد.

,

خاکشور بیان داشت: کسی که می خواهد در راستای خط حرکتی امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد، باید آموزش دیده و دارای زبان آرامی باشد، سخن به قدری نرم و تاثیرگذار باشد که بتواند موثر واقع شود چراکه ممکن است به دلیل عدم آگاهی ها در این حوزه نتیجه عکس دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه