اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

قیام امام حسین(ع) دین اسلام را بیمه کرد/ لزوم پاسخگویی به شبهات اعتقادی جوانان در ایام محرم

قیام امام حسین(ع) دین اسلام را بیمه کرد/ لزوم پاسخگویی به شبهات اعتقادی جوانان در ایام محرم
حجت‌الاسلام وحیدی با تأکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) دین اسلام را بیمه کرد، گفت: مراسم های محرم و صفر بهترین فرصت برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی جوانان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: امروز دشمن در فضای مجازی برای اینکه باورها و اعتقادات ما شیعیان و فرزندانمان را بگیرند اقدام به شبهه افکنی می کنند و لازم است که بخشی از منبرهای وعاظ و مبلغان به پاسخگویی این شبهات اختصاص یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

استاد حوزه و دانشگاهبیان کرد: مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی است.

,

وی در خصوص شبهه علم غیب امامان، تصریح کرد: اعتقاد شیعه این است که امامان از غیب خبر دارند اما این اشکال را برآنان وارد می کنند که این حرف خلاف قرآن است و اگر امامان از آینده و شهادت خود خبر دارند پس رفتن حضرت علی(ع) به مسجد و امام حسین(ع) به کربلا القاء به تهلکه  و یک نوع خودکشی است اما در پاسخ به این شبهه باید گفت در آیه ۲۶ و ۲۷ سوره جن آمده است که خداوند عالم به غیب است و هیچ کس را بر غیب خود آگاه نمى‌کند، مگر کسى همانند پیامبر که از او راضى باشد.

,

کارشناس مذهبی ادامه داد: همچنین خود امامان کیفیت علم غیب خود را برای ما بیان فرمودند که هر چه را بخواهند بدانند خداوند به آنها روشن می کند یعنی علم غیب امامان ذاتی نیست و با اراده خداوند انجام می شود.

,

حجت الاسلام وحیدی افزود: همچنین برخی از موارد را خود امامان صلاح نمی دانند که بدانند چون گاهی همین ندانستن کمال است چنان که در داستان «لیلة المبیت» آمده است که علی(ع) در بستر پیامبر خوابید، در حالی که از خود آن حضرت نقل شده است که نمی‌‌دانست صبح گاهان که مشرکان قریش به آن بستر حمله می‌‌کنند شهید خواهد شد یا جان به سلامت می‌‌برد؟ لذا همین ندانستن موجب فضیلت و کمال حضرت بود.

,

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: امام حسین(ع) یقین دارد که سیاست یزید با معاویه فرق دارد و شمشیر را از رو کشیده تا از امام بیعت بگیرد لذا بارها امام در جواب خیرخواهی دیگران برای نرفتن به کوفه این بود که من هر کجا بروم یزید دست از من برنمی دارد مگر با او بیعت کنم.

,

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) دین اسلام را بیمه کرد، گفت: امام خمینی (ره)  می فرمایند که محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است. فداکاری سید الشهدا(ع) است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است.

,

حجت الاسلام وحیدی با تأکید بر اینکه اهل بیت(ع) همه کشتى نجات هستند امّا کشتى امام حسین(ع)، وسیع تر و پُر سرعت تر است، تصریح کرد: مطالعه سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) در همه زمان‌ها می‌تواند برای ما نجات‌بخش و هدایتگر باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه