اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

شرکت تعاونی توسعه و عمران خلیل‌آباد پیشرو در خراسان رضوی است/ بخش تعاون عامل گره‌گشای اقتصاد کشور

شرکت تعاونی توسعه و عمران خلیل‌آباد پیشرو در خراسان رضوی است/ بخش تعاون عامل گره‌گشای اقتصاد کشور
بابایی با اشاره به اهمیت تعاون به عنوان پیشران بخش نوآوری گفت: علیرغم تمام تاکیدات مقام معظم رهبری از بخش تعاون غفلت کرده‌ایم در صورتی که می‌تواند گره‌گشای اقتصاد کشور باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ بابایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلیل آباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ما به عنوان دبیرخانه کارگروه اشتغال وظیفه داریم که مشکلات دستگاه های مختلف در شهرستان ها را رصد، پیگیری و حل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با تاکید بر نگاه ویژه به بخش تعاون، خاطرنشان کرد: بخش تعاون مغفول مانده و به آن توجه نشده چون تعداد کمی از تعاونی ها کار خود را به خوبی انجام نداده اند و نباید این صورت گیرد زیرا در اصل 44 قانون اساسی اقتصاد کشور باید به صورت دولتی و خصوصی اداره شود.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس قانون در جایی که دولت و تعاونی نتوانست کار انجام دهد باید بخش خصوصی کار را اداره کند، تصریح کرد: مدل اقتصادی بخش تعاون بر محوریت اجتماعی اداره می شود و در این مدل، تولید درآمد وجود دارد ولی تولید ثروت انجام نمی گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درباره بخش تعاون تاکیدات زیادی دارند، اذعان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی بر اصول درون زا، دانش بنیان، مردمی و عدالت اجتماعی محور بودن باید پیش برویم و علیرغم تمام تاکیدات مقام معظم رهبری از بخش تعاون غفلت کرده ایم در صورتی که می تواند گره گشای اقتصاد کشور باشد.

,

بابایی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم نگاه بر همگرایی برای پیشبرد امور است و بخش تعاون باید در این حوزه میدان داری و علمداری کند، عنوان کرد: بخش از تعاونی های ما دچار مشکل هستند ولی بر اساس نظر کارشناسان 70 درصد کسب و کارها به دلیل نداشتن تجربه و مشاور خوب در سال اول از بین می روند.

,

وی با بیان اینکه باید نگاه متفاوتی به حوزه تعاون داشته باشیم و اگر این نگاه متفاوت باشد مطمئناً می توان کار را انجام داد، تشریح کرد: شهرستان خلیل آباد در تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران پیشرو است و قانون گذار این را تصویب کرده که بعد از تشکیل این شرکت، پروژه های عمرانی شهرستان را باید در دست بگیرد.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر شرکت تعاونی توسعه و عمران به درستی کار کند می تواند اکثر جمعیت شهرستان را عضو خود داشته باشد، بیان کرد: جمع کردن منابع مالی خرد مردم و استفاده از ظرفیت خود مردم برای توسعه از کارکردهای شرکت تعاونی توسعه و عمران است.

,

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: باید بخش تعاون را باور داشته باشیم و به آن اعتماد کنیم چون این بخش می تواند پیشران بخش نوآوری باشد اگر این اتفاق رخ دهد مطمئناً شهرستان دیگر هیچ نیاز مالی به منابع کشور نخواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه