اخبار داغ

عاشورا مکتبی برای همه دوران‌هاست؛

واقعه کربلا؛ دانشگاه معرفت و انسان‌سازی/ محرم؛ کلاس درسی برای انتقال فرهنگ عاشورا به جامعه

واقعه کربلا؛ دانشگاه معرفت و انسان‌سازی/ محرم؛ کلاس درسی برای انتقال فرهنگ عاشورا به جامعه
عاشورا، مکتبی انسان ساز است و محرم بهترین کلاس برای انتقال فرهنگ عاشورا و لذا باید هیئت ها و مراسمات به پایگاه آموزشی و تربیتی برای نسل امروزی که مورد هجمه جنگ نرم دشمنان قرار دارند، تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، همه جا رنگ ماتم و عزا به خود گرفته؛ در شهرها و روستاها، علم ها و بیرق ها برافراشته شده و عزادار امام حسین(ع) و یاران با وفایش هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

شور حسینی همه جا را فراگرفته و دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری برپا هستند و اشک از چشمان همه جاریست و دسته‌های زنجیرزنی از آسمان تا حسینیه دل و از آنجا تا نفس‌های تنگ غروب صف می‌کشند و هیأت های عزاداری شکوهی کم نظیر به پا می دارند و اعلام می کنند که ما ملت امام حسین هستیم و پای کار حسینیم.

,

محرم ماه شور و شعور است و حادثه عاشورا، ماندگارترین حادثه در عالم و نام امام حسین (ع) در تاریخ عالم همواره ماندگار خواهد ماند و حسین(ع) نوری است که هرگز خاموش نخواهد شد.

,

از سوی دیگر عاشورا، مکتبی انسان ساز است و محرم بهترین کلاس برای انتقال فرهنگ عاشورا و لذا باید هیئت ها و مراسمات به پایگاه آموزشی و تربیتی برای نسل امروزی که مورد هجمه جنگ نرم دشمنان قرار دارند، تبدیل شود.

,

واقعه عظیم عاشورا، رویدادی اثر بخش و برجسته در تاریخ بشریت است

, واقعه عظیم عاشورا، رویدادی اثر بخش و برجسته در تاریخ بشریت است, واقعه عظیم عاشورا، رویدادی اثر بخش و برجسته در تاریخ بشریت است,

در این زمینه نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای وی در صحرای کربلا واقعه‌ای بسیار عظیمی بود که تمام اهل زمین، آسمان و فرشتگان را متاثر ساخت.

,

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز افزود: واقعه عظیم عاشورا نه تنها واقعه تاریخی، بلکه رویدادی بوده که نقش اثر بخش و برجسته‌ای در تاریخ بشریت انسان‌ها داشته و در توسعه، پویایی و پیشرفت یک ملت تاثیر بسزایی دارد.

,

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مظهر هدایت بود و اصلی ترین هدف هدایت مردم به سمت حقانیت و کمال است، اظهار کرد: امام حسین (ع) در آخرین شبی که به دعا و راز نیاز پرداخت در واقع فرصتی بود برای دشمنان تا بدانند در برابر چه کسی ایستاده اند و به عاقبت کار خود توجه کنند.

,

امام حسین(ع) مفاهیم اسلامی و عرفانی را در قالب عاشورا به انسان آموزش می دهد

, امام حسین(ع) مفاهیم اسلامی و عرفانی را در قالب عاشورا به انسان آموزش می دهد, امام حسین(ع) مفاهیم اسلامی و عرفانی را در قالب عاشورا به انسان آموزش می دهد,

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت و گو با خبرنگار ما فهم درست و کامل زندگی، پیروی از پاکان و دارای زندگی پاک بودن را از آموزه های امام حسین(ع) به بشریت عنوان کرد و اظهار کرد: هم نشینی با پاکان به انسان پاکی می دهد و باعث می شود انسان به اخلاق و منش پاک روی بیاورد.

,

شبستری افزود: حرکت عالمانه امام حسین(ع) در واقعه عاشورا سبب شد تا دین اسلام احیا شود و به همین خاطر امام حسین(ع) امام عشق، محبت، جمال و جلال دین است.

,

وی گفت: امام حسین(ع) مفاهیم اسلامی و عرفانی را در قالب عاشورا به انسان آموزش می دهد و این را در صحنه های مختلف کربلا می بینیم.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مکتب عاشورا و امام حسین(ع) می خواهد بیان کند که انسان برای رفتن نیامده است، بلکه آمده تا جاودانه بماند، تصریح کرد: در مکتب عاشورا چگونه زیستن در راه خدا، راه رسیدن به حقیقت شهادت است.

,

مجتهد شبستری افزود: امام حسین(ع) با معرفی فرهنگ شهادت به عنوان عنصر احیاگر دین، چگونگی جاودانه زیستن را آموزش می دهد.

,

مجلس عزای امام حسین(ع) مجلس معرفت است

, مجلس عزای امام حسین(ع) مجلس معرفت است, مجلس عزای امام حسین(ع) مجلس معرفت است,

امام جمعه میاندوآب نیز در این زمینه با طرح این سوال که دلیل ماندگاری قیام امام حسین(ع) چه بود؟، گفت:در طول تاریخ صدها جنگ بوقوع پیوسته است که هیچکدام ماندگار نبوده ولی واقعه عاشورا یک حماسه ماندگار است.

,

حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل ماندگاری قیام عاشورا اخلاص برای خدا بود، افزود: هر عملی خالصانه و برای خدا باشد ماندگار خواهد بود.

,

وی با تاکید بر بهره مندی از مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، تصریح کرد: مجلس عزای امام حسین(ع) مجلس معرفت است و باید از این مجالس برای معرفت افزایی استفاده کرد.

,

عاشورا یک دانشگاه و مکتب برای همه زمان ها است

, عاشورا یک دانشگاه و مکتب برای همه زمان ها است, عاشورا یک دانشگاه و مکتب برای همه زمان ها است,

حجت الاسلام صادقی کارشناس علوم دینی و سیاسی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه عاشورا و قیام امام حسین(ع)، مکتب ایثار، جریان ساز و انسان ساز است، گفت: هدف از عزاداری تجدید بیعت با عاشورا واینکه جریان عاشورا فراموش نشود.

,

صادقی با بیان اینکه عاشورا یک دانشگاه و مکتب برای همه زمان‌ها است، افزود: واقعه عاشورا با عنصر و عامل گذشت زمان آن‌هم ده‌ها قرن، نه تنها کهنه نشده، بلکه هر چه زمان می‌گذرد روزبه‌روز پرشورتر و پررنگ‌تر می‌شود.

,

وی اظهار کرد: باید در مراسمات عزاداری و هیئت های حسینی که برپا می شود، فرهنگ و مکتب عاشورا برای نسل جوان تبیین شود که این موضوع یک امر ضروری است.

,

حجت الاسلام صادقی بیان داشت:‌ امام حسین(ع) مفاهیم اسلامی و عرفانی را در قالب عاشورا به انسان آموزش می دهد و تعریف حضرت قاسم(ع) به عنوان یک نوجوان آموزش دیده در مکتب عاشورا از مرگ با تعبیر شیرین تر از عسل، بیانگر نوع نگاه شاگردان امام حسین(ع) به زندگی و خداوند است.

,

کارشناس علوم دینی خاطرنشان کرد: حرکت عالمانه امام حسین(ع) در واقعه عاشورا سبب شد تا دین اسلام احیا شود، مکتب عاشورا و امام حسین(ع) می خواهد بیانگر این باشد که انسان برای رفتن نیامده است، انسان آمده تا جاودانه بماند و عزاداری ماه محرم راهی برای زنده نگهداشتن یاد و نام امام حسین (ع) و ادامه دادن راه و هدف سیدالشهدا (ع) و عمل به این اهداف است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه