اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خبر داد؛

نظارت ۳۰ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی در ماه محرم

نظارت ۳۰ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی در ماه محرم
حمیدرضا حسینی از نظارت ۳۰ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در ماه محرم در استان سمنان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه نظارت بر کشتار دام با اکیپ های سیار  و ثابت انجام می‌گیرد، گفت: به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه، تأمین امنیت غذایی و سلامت مصرف کنندگان گوشت دام های قربانی، با حضور این اکیپ ها  که متشکل از ۲۰  دامپزشک، ۳۰ بازرس بهداشت گوشت و ۱۲ ناظر شرعی در سطح استان است، انجام خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی اظهار کرد: دام ناقل بیماری کریمه کنگو  فاقد علائم بالینی مشهود است و نهایتا دام مورد گزش کنه آلوده پس از دو الی سه روز تب به ناقل بیماری تبدیل خواهد شد.

,

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به گروه های در معرض خطر بیماری تب کریمه کنگو اذعان کرد: عموماً دامداران، چوب داران، پرسنل دامپزشکی، دامپزشکان و سلاخ ها بیش از سایرین احتمال ابتلا به این بیماری را دارند، البته در صورت عدم رعایت ضوابط و توصیه های بهداشتی، سایر جوامع انسانی نیز در معرض آسیب ناشی از این ویروس هستند.

,

این مقام مسئول در ادامه با توصیه به هم استانی ها و خیرین مبنی بر تهیه دام زنده مورد نیاز خود از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی، درخواست کرد حتی الامکان از ذبح دام در معابر عمومی و تکایا خودداری کرده و ذبح دام خود را ترجیحاً در محل کشتارگاه و یا مکان های تعیین شده توسط شهرداری که دارای حداقل امکانات بهداشتی می باشند به انجام رسانده تا از هرگونه عواقب و تبعات بهداشتی ناشی از کشتار دام در شرایط بهداشتی جلوگیری شود.

,

وی در نهایت تصریح کرد: هم استانی ها می توانند ضمن تماس با اداره دامپزشکی محل سکونت خود و یا تماس با سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان از خدمات رایگان نظارت بهداشتی و شرعی اکیپ های دامپزشکی بر ذبح دام ها قربانی در ایام محرم بخصوص تاسوعا و عاشورای حسینی برخوردار شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه