اخبار داغ

زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت:

عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها عامل اختلال در اینترنت بود

عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها عامل اختلال در اینترنت بود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه جلسه‌ای برای بررسی حادثه قطع اینترنت برگزار شد، گفت: علت آن عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها تشخیص داده شد و البته اصول پدافند غیرعامل هم رعایت نشده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیسی زارع‌پور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اختلال اینترنت در روزهای اخیر، گفت: در هفته اخیر دو حادثه داشتیم که یکی از آنها در مشهد رخ داد و روز شنبه بر اثر قصور یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات، بخشی از فیبرهای نوری مرکز قطع شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بر اثر این رخداد، ارتباطات چند استان اعم از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان حدود ۴ ساعت دچار اختلال شده بود که با مقصرین احتمالی آن برخورد خواهد شد.

,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: روز دوشنبه هم یکی از حوضچه‌های شرکت مخابرات ایران در خیابان کارگر دچار آتش‌سوزی شده بود که آن هم منجر به قطع ارتباطات شد.

,

زارع پور با بیان اینکه جلسه‌ای در این خصوص برای بررسی این دو حادثه برگزار شد، اعلام کرد: علت آن عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها تشخیص داده شد و البته اصول پدافند غیرعامل هم رعایت نشده بود.

,

وی اظهار کرد: ما مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه را مأمور کردیم که طی مدت دوهفته تمام حوضچه‌ها و مراکز مخابراتی و ابنیه متعلق به اپراتورهای اصلی را بررسی کنند که اگر مشکلی وجود دارد به سرعت برطرف شود. شرکت مخابرات هم حتماً باید ضرر و زیان مشترکان خود و ایرانسل را جبران کند.

, دوهفته,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: سامانه ثبت‌نام برای واگذاری بسته‌های رایگان اینترنت به سه دهک پایین جامعه، اجرایی شد و نزدیک به یک میلیون خانوار ثبت‌نام کردند و از ابتدای مردادماه این بسته برایشان فعال شده است.

,

زارع‌پور گفت: این یک بسته ۴۰ گیگ تا پایان سال است و برای سال بعد این بسته برای کل سال ۵۰ گیگ خواهد بود.

, گیگ, گیگ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه