اخبار داغ

رهنما تنها نماینده ایران در روز سوم

تکواندو نوجوانان قهرمانی جهان؛ شب زرین ایران در صوفیه؛ دو نماینده دو طلا

تکواندو نوجوانان قهرمانی جهان؛ شب زرین ایران در صوفیه؛ دو نماینده دو طلا
ابوالفضل زندی اولین عضو تیم ملی نوجوانان ایران در گروه پسران با برتری مقابل همه رقبا موفق به کسب مدال طلای وزن 48- کیلوگرم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو،  رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان که سه شنبه ۱۱ مرداد ماه با حضور ۷۶۸ تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه آغاز شده بود امروز با برگزاری مبارزات چهار وزن ادامه یافت که تیم ملی تکواندو ایران تا اینجای کار موفق به کسب یک مدال طلا شده است.

ابوالفضل زندی در میان 43 تکواندوکار حاضر در وزن 48- کیلوگرم، دور نخست «یون سئون یئون» از هنگ کنگ را در دو راند متوالی (14 بر یک و 14 بر 2)  شکست داد و در ادامه با همین نتیجه و با نتایج (14 بر صفر و 14 بر یک، «تی لین» از چین تایپه را از پیش رو برداشت و سپس با نتایج مشابه در راند شماری برابر «جیوانی لا ماتینا» از ایتالیا و «جعفر الداوود» از اردن در صاحب پیروزی و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. زندی در این مرحله هم «ایزگالیف» از قزقستان را با نتایج (21-9حریف 5 اخطاره شد و  15-3) شکست داد و به فینال رسید.

تکواندوکار شایسته کشورمان در مبازه پایانی برابر «تورین پارن پاویت» از تایلند در یک مبارزه پر افت و خیز بازهم در دو راند و با نتایج 14 بر12 و 25 بر12 پیروز شد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

امشب شانس کسب یه طلای دیگر در بخش بانوان و توسط مبینا نعمت زاده برای تکواندو ایران وجود دارد.  

تیم ملی ایران تا به اینجا  به دو مدال طلا توسط سوگند شیری و ابوالفضل زندی و یک مدال نقره توسط پرنیا سلمانی دست پیدا کرده است.

سیزدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان تا روز یکشنبه شانزدهم مردادماه در صوفیه جریان خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 مبینا نعمت زاده شب طلایی ایران را کامل کرد

در ادامه این دوره از مسابقات که در بلغارستان جریان دارد، مبینا نعمت زاده در وزن 49- کیلوگرم همه رقبا را یکی بعد از دیگری شکست داد و روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

امروز چهارشنبه در روز دوم مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان، مبارزات اوزان ۴۸- و ۴۹- کیلوگرم دختران، ۴۶- و ۵۱- کیلوگرم پسران برگزار شد. تیم ملی ایران دو نماینده داشت که هر دو موفق به کسب مدال طلا شدند. بعد از طلای ابوالفضل زندی در وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده هم قهرمان شد.

این تکواندوکار کشورمان که ماه گذشته در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا مدال نقره کسب کرده بود، بعد از یک دور استراحت، «کیم مین سئو» از کره جنوبی را با نتیجه 2 بر صفر (13 بر یک و 16 بر 3) شکست داد. وی در مرحله یک هشتم نهایی نیز برابر «لیلا حمدی» از مصر با نتایج 16 بر 4 و 8 بر 2 به برتری رسید وسپس «سوفیا گورابین» از استرالیا را در 2 راند متوالی با نتیجه 2 بر صفر (14-1 و 13 بر یک) از پیش رو برداشت و به مرحله  نیمه نهایی صعود کرد.

نعمت زاده در این مرحله «یکاترینا خامنکو» اوکراین را با نتایج  12-1 و 12- صفر شکست داد و راهی فینال شد. این تکواندوکار با آتیه در دیدار پایانی «کامان چانوک » از تایلند را پیش رو داشت که در ادامه مبارزات خوب خود، 9 بر صفر در راند اول و 8 بر یک در راند دو پیروز شد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

تیم ملی ایران تا پایان روز دوم این دوره از مسابقات موفق به کسب سه مدال طلا و یک نقره شده است. سوگند شیری، مبینا نعمت زاده و ابوالفضل زندی سه مدال طلا و پرنیا سلمانی هم یک مدال نقره برای تیم کشورمان کسب کردند.

سیزدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان تا روز یکشنبه شانزدهم مردادماه در صوفیه جریان خواهد داشت.

,  مبینا نعمت زاده شب طلایی ایران را کامل کرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 امیرعباس رهنما تنها نماینده ایران در روز سوم
سیزدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان فردا پنجشنبه در روز سوم با برگزاری مبارزات اوزان 55- و 59 پسران به همراه 52- کیلوگرم دختران پیگیری می شود که تیم کشورمان تنها یک نماینده دارد.

در وزن 55- کیلوگرم که  با حضور 56 تکواندوکار شلوغ ترین وزن این دوره از مسابقات، امیر عباس رهنما دور نخست به مصاف «حمزه زین» از سوریه می رود و در ادامه با برنده مبارزه عمان و مصر پیکار می کند. همچنین در صورت برتری یکی از تکواندوکاران سوئد، عربستان یا کویت حریف دور سوم رهنما خواهد بود.

این دوره از مسابقات که سه شنبه یازدهم مردادماه با حضور 768 تکواندوکار از کشورهای مختلف در سالن «آرمتس» شهر صوفیه آغاز شده است؛ تا روز یکشنبه شانزدهم مردادماه جریان خواهد داشت.

,  امیرعباس رهنما تنها نماینده ایران در روز سوم,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه