اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی عنوان کرد:

امید آفرینی در عاشورا و آثار فراگیر آن در جهان / مقاومت صبورانه و مبارزه با مفسدان اقتصادی مهم ترین وظیفه یاران عاشورایی

امید آفرینی در عاشورا و آثار فراگیر آن در جهان / مقاومت صبورانه و مبارزه با مفسدان اقتصادی مهم ترین وظیفه یاران عاشورایی
حجت الاسلام خسروی گفت: دقت در حادثه عاشورا و آثاری که امروز در جهان دارد بسیار امیدآفرین است و امروز وظیفه‌ای که بر دوش یاران عاشورایی اباعبدالله الحسین علیه‌السلام سنگینی می‌کند مقاومت صبورانه در مسائل اقتصادی و مبارزه مؤثر و همه‌جانبه با مفسدین اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام هابیل خسروی مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان اظهار داشت:مکتب عاشورا مکتب خداباوری ،توحیدمحوری است، عزت‌مداری و ذلت‌ناپذیری است.
وی با اشاره به این‌ که درس‌های بزرگی را می‌توانیم از مکتب امام حسین علیه‌السلام در عاشورا برای زندگی امروز خودمان برداشت کنیم افزود:مسئولیت‌پذیری در قبال جریان حق و سکوت نکردن در برابر جریان باطل از مهم‌ترین درس‌های عاشوراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان , خاورستان , خاورستان ,
,

به گفته وی از درس‌های مهم عاشورا که امروز بسیار برای ما کارگشا هست، رعایت اولویت‌‌ها در مسیر رسیدن به اهداف متعالی است. گاه در مسیر این اهداف لازم است از مال و ناموس و جان خود بگذریم و به اماممان اقتدا کنیم. گاه‌ لازم است امام و ولیّ خدا هم فدا شود تا مسیر امامت و ولایت الهی باقی بماند.

,

وی تاکید کرد: ما برای ایجاد نظام اسلامی از همه چیزمان گذشتیم و انقلابی عظیم و الهی را در این کشور بر پا کردیم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در مسیر حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، برای گذر از مشکلات امنیتی و در دفاع از ناموسمان، در دفاع مقدس و دفاع از حرم و حریم، از مال و جانمان دریغ نکردیم و امروز ثمره شیرین امن‌ترین کشور در ناامن‌ترین نقطه جهان را هر روز با تمام وجودمان درک می‌کنیم.

,

دنبال کردن اهداف عاشورا

, دنبال کردن اهداف عاشورا , دنبال کردن اهداف عاشورا ,

خسروی ادامه داد: اما کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا امروز هم ادامه دارد، امروز هم همان اهداف متعالی باید دنبال شود.
به گفته وی امروز وظیفه‌ای که بر دوش یاران عاشورایی اباعبدالله الحسین علیه‌السلام سنگینی می‌کند مقاومت صبورانه در مسائل اقتصادی و مبارزه مؤثر و همه‌جانبه با مفسدین اقتصادی است.
به گفته وی امروز وظیفه‌ای که بر عهده ماست بصیرت در جنگ‌های ترکیبی و چند بعدی دشمن است، جنگی که هم لایه‌های فرهنگی دارد و هم لایه‌های اقتصادی، هم ابعاد امنیتی دارد و هم ابعاد رسانه‌ای.

,
,
,

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: امروز دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفت‌ها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی جنگی چند لایه را شروع کرده تا این واقعیت‌ها را بپوشاند یا وارونه جلوه دهد یا نقاط ضعفی که البته وجود دارد را بزرگ‌نمایی کند.

,

به گفته خسروی امروز اگر چه نباید از تلاش برای برطرف کردن نقاط ضعف موجود غافل شویم اما باید کارهای بزرگی که در طول این چند دهه در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان، صنعتی، دینی و فرهنگی، دیپلماسی و سیاسی، دفاعی و امنیتی رقم خورده را ببینیم و به دیگران هم‌نشان دهیم.

,

وی تاکید کرد: توجه به نقاط ضعف موجود مسیر ما به سمت آینده را روشن می‌کند و توجه ما به کارهای انجام شده، امید ما برای رسیدن به آینده بهتر را افزایش می‌دهد.

,

وی با بیان این که دقت در حادثه عاشورا و آثاری که امروز در جهان دارد بسیار امیدآفرین است ادامه داد:روزی که امام حسین علیه‌السلام با آن وضع فجیع در کربلا به شهادت رسید و خاندان ایشان به اسارت رفت شاید کمتر کسی باور می‌کرد که یاد و نامی از آن بزرگوار در تاریخ باقی بماند اما چون کار برای خدا انجام شده بود خداوند آن را الگویی برای همیشه بشریت قرار داد و هر چه زمان می‌گذرد عظمت اقدام امام‌ حسین علیه‌السلام و آثار آن در بیدار کردن فطرت‌های خفته بشریت بیشتر نمایان می‌شود.

,

عقلانی بودن امر به معروف و نهی از منکر

, عقلانی بودن امر به معروف و نهی از منکر , عقلانی بودن امر به معروف و نهی از منکر ,

این کارشناس مسائل مذهبی در رابطه با تبیین و ترویج امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مبنای قیام امام حسین علیه‌السلام نیز گفت: در کنار هم قرار دادن این دو نکته، عقلانی بودن امر به معروف و نهی از منکر و تأثیر مستقیم آن در زندگی فردی و اجتماعی انسان را نشان می‌دهد چرا که انسان موجودی اجتماعی است یعنی زندگی انسان‌ها در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کند و نیازهای متقابل بین انسان‌ها وجود دارد.

,

خسروی ادامه داد: بنابراین نوع زندگی هر انسانی و رفتارهای او در جامعه اطرافش تأثیر دارد؛ البته میزان این تأثیر بسته به شرایط، متفاوت است پس بخشی از سرنوشت ما توسط هم‌نوعان ما رقم می‌خورد، رفتارهای نیک دیگران برای ما سرنوشت نیک رقم می‌زند و رفتارهای بد آنها برای ما سرنوشت بد رقم می‌زند.

,

وی مثالی زد: رفتار ظالمانه یک ستمگر باعث رنجش و ناراحتی عده‌ای از انسان‌های مظلوم می‌شود و یا رفتارهای مجرمانه یک مجرم، زندگی بخشی از انسان‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد یا تصمیمات اشتباه یک مسئول تأثیر مستقیم در زندگی مردم دارد، همین‌طور رفتارهای ناهنجار یک فرد زمینه بدآموزی و ترویج آن ناهنجاری را در جامعه فراهم می‌کند.

,

به گفته خسروی در مقابل رفتارهای عدالت‌گرایانه یک انسان باعث راحتی و آرامش هم‌نوعان او می‌شود و تصمیمات درست و معقول یک مسئول، زندگی افراد را در ریل درست قرار می‌دهد، همین‌طور رفتارهای بهنجار یک فرد زمینه ترویج آن هنجار را در جامعه گسترش می‌دهد.

,

وی ادامه داد: نکته دوم این است که هر انسانی به سرنوشت نیک خود علاقه‌مند است و دوست دارد به سمت خوشبختی و سعادت کمال حرکت کند‌ بنابراین بسیار معقول است که هر انسانی نسبت به نوع رفتار دیگران حساس باشد و آنها را از انجام رفتارهای بد بازدارد یا نسبت به انجام رفتارهای خوب تشویق و ترغیب کند و این همان چیزی است که در اسلام به‌عنوان امر به معروف و نهی از منکر مطرح است.

,

تاثیرات فرهنگ حسینی در حفظ ایران

, تاثیرات فرهنگ حسینی در حفظ ایران, تاثیرات فرهنگ حسینی در حفظ ایران,

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در خصوص تأثیرات فرهنگ حسینی و مکتب حسینی در حفظ و تحقق ایران قوی نیز گفت: در سوال سخن از ایران قوی به‌میان آمده است، خوب است بدانیم مهم‌ترین مؤلفه قوت و قدرت چیست و چرا انسان‌ها به دنبال قدرت و قوت هستند که در پاسخ به این سوال چند نکته وجود دارد
نکته اول این است که انسان به‌صورت فطری علاقه‌مند به حیات و زندگی است و از نابودی هراس دارد بنابراین به دنبال کسب قوت و قدرت است تا بتواند موجودیت خودش را حفظ کند و دچار زوال و نابودی نشود.

,
,

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه بدیهی است که هیچ انسانی به‌تنهایی چنین توانی ندارند لذا به دنبال تکیه‌گاهی است که چنین قدرتی داشته باشد و بتواند از او در برابر خطرات محافظت کند.

,

وی اظهار داشت : نکته سوم اینکه اگر چه همه انسان‌ها در طول تاریخ به‌دنبال چنین قدرت بازدارنده‌ای بوده‌اند اما خیلی از انسان‌ها نتوانسته‌اند چنین تکیه‌گاه محکمی پیدا کنند، برخی به‌دنبال پول و ثروت هستند تا با آن به قدرت و آرامش برسند، برخی پست و مقام را مایه قدرت می‌دانند، برخی دیگر انواع و اقسام سلاح‌ها و امکانات نظامی را برای محافظت از خود تهیه می‌کنند اما هیچ کدام از اینها چنین قدرت بازدارندگی برای حفاظت از انسان ندارد.

,

خسروی تاکید کرد:آنچه از مکتب حسینی و معارف عظیم عاشورا می‌آموزیم این است که تنها راه برای رسیدن به چنین قدرتی که بتواند انسان را جاودانه کند، تکیه بر قدرت لایزال الهی است.
به گفته وی یاد و نام خدا در دل انسان‌های مؤمن آرامشی ایجاد می‌کند که برای رسیدن به ملاقات پروردگار بزرگترین سختی‌ها و ناملایمات را صبورانه تحمل می‌کنند و عاشقانه برای رسیدن به اهداف خویش تلاش می‌کنند.

,
,

وی ادامه داد: مجاهدت‌های یاران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در کربلا و مجاهدت‌های یاوران امروزی آن حضرت در دفاع مقدس و دفاع از حرم و حریم نظام مقدس اسلامی گواه صادقی بر این سخنان است.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه