اخبار داغ

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان:

ستاد اسکان حسینیه اعظم زنجان از صبح امروز فعال شد

ستاد اسکان حسینیه اعظم زنجان از صبح امروز فعال شد
رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان گفت: تخفیف ۳۰ درصدی هتلینگ زنجان و ۵۰ درصدی بومگردی ها برای عزاداران در دهه محرم به ویژه در روزهای هشتم تا سیزدهم، برای اقامت مهمانان در نظر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: در راستای تسهیل حضور گردشگران در مراسم‌های عزاداری ماه محرم یکی از اقدامات مهم در دست اجرا شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به عنوان عضو اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اقدام به راه‌اندازی قطارهای گردشگری محرم به منظور تسهیل جابه‌جایی گردشگران در این ایام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

این مسئول اذعان کرد: قطار فوق‌العاده رجا با عنوان یوم‌العباس روز شنبه ۱۵ مرداد ماه آغاز به کار خواهد کرد تا طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ساعت حرکت ۵:۴۰ صبح از ایستگاه راه‌آهن تهران و زمان برگشت، ساعت ۲۰:۲۰ از ایستگاه راه‌آهن زنجان امکان تسهیل و جابه‌جایی گردشگران ایام سوگواری ماه محرم فراهم شود.

,

وی با بیان اینکه با بهره‌مندی از امکان قطار یوم‌العباس فرصت حضور هموطنان در حسینیه اعظم زنجان فراهم خواهد شد، افزود: این شهر به خاطر مراسم یوم العباس که توسط حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود شهرت فراوانی پیدا کرده تا جایی که مراسم محرم به عنوان یکی از میراث ناملموس ایران در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

,

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت ستاد اسکان حسینیه اعظم زنجان از صبح امروز (پنج شنبه)۱۳ مرداد مصادف با ششم محرم ۱۴۰۱ در محل این مجموعه مذهبی آغاز شد، گفت: این ستاد فعالیت خود را تا روز دوازدهم محرم ادامه خواهد داد، در این راستا دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها و برخی از شهروندان فضاهایی را برای اسکان زائرین غیربومی در اختیار ستاد اسکان حسینیه اعظم قرار دادند.

,

وی با اشاره به اینکه تخفیف ۳۰ درصدی هتلینگ زنجان و ۵۰ درصدی بومگردی ها برای عزاداران در دهه محرم به ویژه در روزهای هشتم تا سیزدهم، برای اقامت مهمانان در نظر گرفته شده است، گفت: فضاهای که برای اسکان عزاداران قرار می گیرد کاملا رایگان بوده و مبلغی در این زمینه دریافت نخواهد شد. با این وجود برای اسکان مهمانان و زایران علاوه بر مراکز خصوصی اقامتی، ظرفیت مهمان سراهای دستگاه های اجرایی و مدارس در سطح شهر زنجان اخذ شده و تمهیدات لازم برای اقامت مهمانان در آن ها فراهم می شود.

,

 باقری خاطر نشان کرد: سعی داریم نسبت به سال های گذشته تدابیر بهتری در این خصوص اتخاذ کنیم و با هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و توانمندی های هیات های مذهبی، تسهیلات بیشتر و بهتری را برای انجام با شکوه برنامه های این ایام، فراهم کنیم.

,

وی با اشاره به تشکیل ستاد استقبال از مهمانان عاشورایی ابراز داشت: تلاش داریم تا هنگام ورود زایران، راهنمایی ها و اطلاعات کامل در مورد اجرای برنامه های مختلف مذهبی در زنجان را به آنان ارایه دهیم تا درمدت اقامتشان بتوانند استفاده بیشتری از برنامه های این ایام ببرند. با همکاری اصناف، برنامه ریزهای لازم صورت گرفته تا در ایام عزاداری تعدادی از مغازه ها و نانوایی ها بدون تعطیلی به ارایه خدمات به شهروندان و مهمانان بپردازند.

,

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه تأمین حمل و نقل، اسکان، تغذیه و سلامت زائران حسینی بسیار مهم است، تصریح کرد: مردمی نگه داشتن این مراسم و استفاده از ظرفیت مردم، هیئات و تشکل‌های مردمی در این زمینه امری ضروری است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه