اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

حماسه حسینی یک روش تربیتی کارآمد برای نسل جوان است/ حضرت قاسم(ع) الگوی کامل شهدای دانش‌آموز بود

حماسه حسینی یک روش تربیتی کارآمد برای نسل جوان است/ حضرت قاسم(ع) الگوی کامل شهدای دانش‌آموز بود
حجت‌الاسلام مرتضی‌خواه گفت: عاشورا و حماسه حسینی یک روش تربیتی کارآمد برای نسل نوجوان و جوان جامعه است و امروز باید در روضه‌ها و منبرهایی که در این ایام برپا می‌شود هم به شور حسینی و هم به شعور و معرفت حسینی به‌خوبی پرداخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام مرتضی خواه کارشناس مذهبی در همایش احلی من العسل که به یاد حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در مصلی بیت المقدس اراک امروز برگزار شد گفت: در عصر حاضر تهدیدات بسیاری متوجه نسل نوجوان و جامعه وجود دارد که یکی از مهمترین ضرورت ها شناخت تهدیدات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مرتضی خواه اظهار کرد: امروز علاوه بر اینکه تهدیدات فضای مجازی و تولیدات محتوایی نامناسبی که توسط دشمنان برای جوانان ایران اسلامی ارائه می شود بزرگترین تهدید کوچک شماردن بچه ها است و اینکه به آنها بگوییم تو بزرگ نشدی و بزرگترین ظلمی که نوجوانان می توانند با خودشان کنند این است که فکر کند هنوز بچه هستند و این رفتارها بزرگترین اهانت به شخصیت نوجوانان است.

,

وی ادامه داد: سرآغاز همه بدشدن ها و سقوط های یک فرد این است که او را کوچک بشمارند و خودش فکر کند که هنوز بزرگ نشده است و امام هادی(ع) می فرمایند اگر کسی برای خودش ارزش و احترام قائل نیست دست به هر اشتباهی می زند و امروز این حدیث ارزشمند اهمیت بسیاری دارد که باید به آن توجه کرد.

,

کارشناس مذهبی بیان کرد: شروع هر پیشرفت و بالارفتن باور داشتن "ما می توانیم" و اعتقاد به انجام کارهای بزرگ است و امروز نوجوانان باید به خودباوری برسند و لذا امروز در گام دوم انقلاب نیاز داریم فرهنگ خودباوری و "مامی توانیم" در بین نسل جدید تقویت و نهادینه سازی شود.

,

وی افزود: مسئولیت پذیری و یاد دادن مسئولیت به نوجوانان یک امر ضروری است و نوجوان امروز اگر مسئولیت پذیر نشود در سنین بالا هم نمی تواند از پس مشکلات و شرایط سخت بربیاید.

,

مرتضی خواه گفت: مکتب شهید سلیمانی برای نوجوانان درس های فراوانی دارد که یکی از ابعاد آن مسئولیت پذیری و عمل به تعهدات است و امروز بیان خاطرات و تبیین سیره شهید سلیمانی برای نوجوانان آنها را به الگوهای کامل می رساند و مدارس باید در این خصوص اقدامات ویژه ای انجام دهند.

,

این کارشناس فرهنگی یادآور شد: در دفاع مقدس شهدای زیادی از قشر نوجوان جامعه تقدیم انقلاب اسلامی شد و نکته جالب اینجاست کشور ما در هشت سال جنگ تحمیلی به اندازه شهدای ارتش مقتدر شهدای دانش آموز تقدیم انقلاب کرده و بیش از ۳۲ هزار شهید دانش آموز داریم که نشان از پیشتازی نوجوانان برای دفاع از ارزشهای اسلامی است.

,

وی ادامه داد: شهدای دانش آموز مسئولیت پذیری را خوب آموختند و به مسئولیت خود به خوبی عمل کردند و رسیدن به خودباوری رمز موفقیت شهدا بود که امروز باید در بین نوجوانان ما طنین انداز شود.

,

مرتضی خواه گفت: الگوی کامل شهدای دانش آموز حضرت قاسم(ع) بود و امروز اگرحماسه های کربلا به خوبی برای نسل نوجوان تبیین شود برکات فراوانی به همراه خواهد داشت.

,

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: عاشورا و حماسه حسینی یک روش تربیتی کارآمد برای نسل نوجوان و جوان جامعه است و امروز باید در روضه ها و منبرهایی که در این ایام برپا می شود هم به شور حسینی و هم به شعور و معرفت حسینی به خوبی پرداخته شود.

,

وی خاطرنشان کرد: شیرین تر از شهادت و دفاع از ولایت برای حضرت قاسم(ع) وجود نداشت و لذا به میدان رفتن حضرت قاسم(ع) به اذن حضرت سیدالشهدا(ع) برگرفته از احلی من العسلی بود که در نگاه حضرت قاسم(ع) وجود داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه