اخبار داغ

امروز؛

ارتش چین چند موشک بالستیک به آبهای تایوان شلیک کرد

ارتش چین چند موشک بالستیک به آبهای تایوان شلیک کرد
رسانه‌های چین و تایوان تأیید کردند که ارتش چین در رزمایش خود چند موشک بالستیک را به آبهای تایوان شلیک کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسانه‌های چین و تایوان اعلام کردند ارتش چین در جریان رزمایش نظامی بزرگ این کشور، چند موشک را به سمت آب‌های تایوان شلیک کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته گلوبال‌تایمز، «فرماندهی نیروی موشکی بخش شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین» چند نوع موشک متعارف را به چند هدف در مناطق شرقی تایوان شلیک کرده و این موشک‌ها با دقت به اهداف تعیین‌شده برخورد کردند.

,

خبرنگار شبکه «Tvbs» تایوان نیز گزارش داد وزارت دفاع تایوان لحظاتی پیش تأیید کرد ارتش چین چند موشک بالستیکِ دی‌اف را به آب‌های شمال‌شرقی و جنوب‌شرقی شلیک کرده است.

,

به گفته این خبرنگار مقامات تایوان گفته‌اند «این اقدامات غیرمنطقی و تضعیف‌کننده صلح منطقه» را محکوم می‌کنند و سامانه‌های دفاع موشکی را نیز مستقر کرده‌اند.

,

رزمایش بزرگ و چند روزه ارتش چین امروز و در واکنش به سفر جنجالی و تنش‌زای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در آب‌های اطراف تایوان آغاز شد. این رزمایش در ساعت ۱۲ به وقت محلی (۴ به وقت گرینویچ) شروع شده است و به مدت چند روز ادامه خواهد یافت و مناطقی در فاصله ۱۲ مایلی تایوان را در بر می‌گیرد.

,

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین شامگاه سه‌شنبه وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه