اخبار داغ

مداح اهل بیت(ع) مطرح کرد؛

اهمیت مخاطب شناسی در هیئات مذهبی/ نهضت امام حسین(ع) حرکتی سیاسی‌_فرهنگی است

اهمیت مخاطب شناسی در هیئات مذهبی/ نهضت امام حسین(ع) حرکتی سیاسی‌_فرهنگی است
"محمد پور اسماعیلی" مداح و ذاکر اهل بیت(ع) با بیان اینکه هیئتی که نسبت به اوضاع کنونی جهان اسلام بی تفاوت باشد و بگوید با سیاست کار ندارد و صرفا به دنبال عزاداری و گریه باشد، کارکرد درست و اثرگذاری ندارد، گفت: نهضت امام حسین(ع) یک حرکت سیاسی و فرهنگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "محمد پور اسماعیلی" مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با  ۸دی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان، منبر را رساترین و فراگیرترین تریبون در دنیا عنوان کردند، گفت: منبر در صورت ارائه محتوای مناسب به مستمع و ارائه اصولی مفاهیم دینی به جهت اینکه مزین به نام مبارک امام حسین(ع) اثراتش دو چندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
وی افزود: اگر ارائه محتوا هنرمندانه و بر اساس اصول معنوی و تکنیکی باشد به دلیل سازگاری با فطرت خدایی و معنوی اثراتش دو چندان خواهد بود.
,
 
,
این مداح اهل بیت با تاکید بر اینکه حوزه اثرگذاری در هیئت ها بالاست و می توان از این فرصت بهره برد، بیان کرد: این موضوع بستگی به انتخاب افرادی دارد که ارائه محتوا می کنند مانند مداح، سخنران و… تا بتوانند هدف غایی و نهایی نهضت عاشورا را هنرمندانه به مخاطب منتقل کنند.
,
 
,
وی تصریح کرد: هیئت های تربیت محور معمولا انتخاب سخنران و مداحشان، حول این محور است و لذا هیئات می توانند محفل مناسبی برای اثرگذاری در حوزه فرهنگی، تربیتی باشند.
,
 
,
پور اسماعیلی در ادامه با توصیه به بانیان مجالس حضرت سیدالشهدا(ع) در مخاطب شناسی، بیان کرد: پیش فرض ذهن مخاطب امروز به خصوص در نسل جوان مجموعه ای از تضادها و شبهات را در بردارد و با حجمی از ذهنیاتی که دشمنان در فضای مجازی ایجاد می کنند رو به رو هستند، پس اولین اقدامی که باید توسط بانیان مجالس صورت بگیرد، مخاطب شناسی است.
,
 
,
وی ادامه داد: آثار مخرب فضای مجازی در همه جا یکسان است اما قدرت پردازش و فراگیری مخاطبان با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم و اجتماع متفاوت است، بانیان مجالس باید تشخیص این را داشته باشند که در روستا اثرات فضای مجازی نسبت به شهر که در مرکز هجمه ها است قابل قیاس نیست پس باید بر اساس سن، گرایش، تحصیلات و نیازمندی ها موجود در جامعه این مسئله را تشخیص دهند و برنامه ریزی کنند و بر آن اساس برای ارائه محتوا در هیئت افرادی مناسب در تراز دستگاه سید الشهدا(ع) را برگزیند.
,
 
,
این ذاکر اهل بیت با بیان اینکه ضربه ای که متوجه هیئات در زمینه ارائه محتوا است، عدم به روز رسانی صحیح است، اظهار کرد: در ایجاد سبک جدید در برخورد با نسل جوان مواردی را اضافه شده است که جز نوآوری نیست و موجب بدعت در عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و عدم ارائه محتوای صحیح است.
,
 
,
در مجالس عزاداری نمی شود هر چیزی را به عنوان نوآوری مطرح کرد
, در مجالس عزاداری نمی شود هر چیزی را به عنوان نوآوری مطرح کرد,
 
,
وی یادآور شد: نسل جدید مطمئنا با سنت های قدیمی ارضا نمی شوند و برایشان قابل قبول نیست ولی دلیل نمی شود ما هر چیزی را تحت عنوان نوآوری در عزاداری اضافه کنیم. در برخی هیئت های تراز انقلاب اسلامی که در استان گیلان کم نیستند، بحث نوآوری و ایجاد جذابیت برای مستمع در مسیر درستی قرار گرفته است ولی کماکان در برخی هیئت ها این نوآوری طبق فرموده علما و رهبری، وهن وجود مبارک اهل بیت (ع) است.
,
 
,
هیئت بی تفاوت نسبت به اوضاع جهان اسلام کارکرد اثرگذاری ندارد
, هیئت بی تفاوت نسبت به اوضاع جهان اسلام کارکرد اثرگذاری ندارد,
 
,
پور اسماعیلی با اشاره به یک جمله تاریخی از رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان که فصل الخطاب است مبنی بر اینکه ما هیئت سکولار نداریم، گفت: هیئتی که نسبت به اوضاع کنونی جهان اسلام بی تفاوت باشد و بگوید با سیاست کار ندارد و صرفا به دنبال عزاداری و گریه باشد، کارکرد درست و اثرگذاری ندارد زیرا نهضت امام حسین(ع) یک حرکت سیاسی است و شروع حرکت امام حسین (ع) از مدینه تا عصر روز عاشورا یک حرکت سیاسی و فرهنگی است.
,
 
,
هیئتی که می گوید با سیاست کاری ندارد به دستگاه عزاداری امام حسین (ع) جفا کرده است
, هیئتی که می گوید با سیاست کاری ندارد به دستگاه عزاداری امام حسین (ع) جفا کرده است,
 
,
وی تصریح کرد: اگر عزاداری را به گوشه ای ببریم که در شئون اجتماع نیاز به حضور ندارد به دستگاه سیدالشهدا(ع) خیانت کرده ایم و هیئتی که می گوید با سیاست کاری ندارد جفا به دستگاه عزاداری امام حسین (ع) کرده است.
,
 
,
این مداح و ذاکر اهل بیت با اشاره به هدف امام خمینی (ره) از بیان جمله هرچه داریم از محرم و صفر داریم بیان کرد: هدف امام خمینی(ره) به جهت همین اثرگذاری سیاسی و فرهنگی ماه محرم و صفر است در غیر این صورت صرفا عزاداری که در آن به اوضاع مسلمانان و مظلومان حهان در سوریه، یمن، فلسطین و… پرداخته نشود مورد توجه وجود مبارک حجت بن الحسن(عج) نخواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه