اخبار داغ

در میزگردی با حضور کارشناسان مطرح شد؛

عدم سنخیت «قانون کار» با فعالیت «خبرنگار»/ نظام جامع حرفه‌ای خبرنگاران روی میز نمایندگان مجلس

عدم سنخیت «قانون کار» با فعالیت «خبرنگار»/ نظام جامع حرفه‌ای خبرنگاران روی میز نمایندگان مجلس
تدوین "نظام جامع حرفه‌ای خبرنگاران" به زودی در مجلس به تصویب خواهد رسید و فصل جدیدی از رفع دغدغه‌های فعالان این بخش رقم خواهد خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، فقدان برخورداری از امنیت شغلی، مشکلات معیشتی، نداشتن پوشش بیمه ای برای همه خبرنگاران، عدم همکاری مسئولان در پاسخگویی مناسب به فعالان رسانه، ورود افراد فاقد تخصص به این حرفه از مهمترین دغدغه های بیان شده از سوی خبرنگاران به شمار می رود.

, به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، فقدان برخورداری از امنیت شغلی، مشکلات معیشتی، نداشتن پوشش بیمه ای برای همه خبرنگاران، عدم همکاری مسئولان در پاسخگویی مناسب به فعالان رسانه، ورود افراد فاقد تخصص به این حرفه از مهمترین دغدغه های بیان شده از سوی خبرنگاران به شمار می رود., شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از گلستان ما، فقدان برخورداری از امنیت شغلی، مشکلات معیشتی، نداشتن پوشش بیمه ای برای همه خبرنگاران، عدم همکاری مسئولان در پاسخگویی مناسب به فعالان رسانه، ورود افراد فاقد تخصص به این حرفه از مهمترین دغدغه های بیان شده از سوی خبرنگاران به شمار می رود., گلستان ما,

سال هاست که این دغدغه ها  به ویژه در 17 مرداد بیان می شود ولی در عمل برای ریشه کن شدن این مشکلات اتفاقی نمی افتد و با ابتکار مجموعه گلستان ما و با حضور نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون تامین اجتماعی و رئیس خانه مطبوعات استان گلستان میزگرد بررسی مشکلات فعالان رسانه استان برگزار شد و بناست که این مشکلات در یک بازه زمانی یک ساله پیگیری شود و امید است با عنایت دولت سیزدهم و همت جهادی مسئولان برخی از این مشکلات برطرف شود.

از آنجایی که قوانین حوزه کار با فعالیت خبرنگاری سنخیت ندارد برخی مسئولان حتی خبرنگاری را شغل نمی دانند با وجود اینکه خبرنگاران در بسیاری از موارد حتی تا نیمه های شب برای تهیه خبر و اطلاع رسانی اقدام می کنند از سویی دیگر موضوع سختی کار خبرنگاران از دیگر دغدغه هایی این مجموعه است که باید تعیین و تکلیف شود.

پایگاه های خبری تحلیلی خارج از گود حمایت های بیمه ای ارشاد

امنیت شغلی خبرنگاران از دیگر موضوعات مهم است و شاهد آن هستیم که کارفرمایان به راحتی خبرنگاران را به دلیل مسائلی چون عدم پوشش بیمه ای اخراج می کنند و یا با سختگیری مانع تداوم همکاری می شوند گرچه خروجی یک رسانه به عوامل درون سازمانی نیز بستگی دارد ولی این مسئله به استقلال خبرنگاران نیز آسیب وارد کرده است، در این رابطه محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان می گوید: قانون تکلیف را مشخص کرده است و مدیر مسئول باید براساس قانون خبرنگاران را بیمه کند ولی یک خلا قانونی وجود دارد و آن این است که پایگاه های خبری و تحلیلی و پایگاه های اطلاع رسانی مشمول بیمه خبرنگاران نمی شود و بیشتر قوانین در حوزه نشریات مکتوب حاکم است و باید این خلاء قانونی پر شود.

رعیت ادامه داد: طبق قانون برای کارفرمایان رسانه تا سقف پنج نفر معافیت های بیمه ای در نظر گرفته شده و 70 درصد از حق بیمه را دولت می پردازد و مابقی بر گردن کارفرما است.

وی گفت: ماده 46 قانون مطبوعات تکلیف را مشخص کرده است و براساس آن صاحب امتیاز و مدیرمسئول باید فعالان رسانه ای را بیمه کند ولی یک خلای قانونی داریم و پایگاه های خبری و نشریات الکترونیکی ما شامل حال این بیمه نشدند.

کمتر از 10 درصد مطبوعات گلستان از بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند

اما داستان در آن سوی دیوار ارشاد و در سازمان تامین اجتماعی چیز دیگری است، بنا به گفته درزی، معاون تامین اجتماعی استان گلستان از مجموعه 177 رسانه مجوزدار فعال در استان تنها 17 کارگاه برای بهره مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی اقدام کردند.

درزی به حمایت های سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به توافق نامه وزارت فرهنگ و ارشاد و موسسه مربوطه قرار گرفته تعدادی از اصحاب رسانه در قالب بیمه های مشاغل آزاد از شرایط بیمه ای 18 درصد استفاده می کنند که این عزیزان 10 درصد از حمایت های دولت بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین ارزیابی  504 نفر در قالب روزنامه نگاران، نویسندگان و هنرمندان در استان گلستان به این طریق بیمه هستند و این افراد فاقد کارفرما و مزد بگیر هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: مشکلات قانونی در حوزه کارفرمایی وجود دارد و یا برخی موارد شکل کار رعایت نمی شود، برخی از کارفرمایان محلی که برای فعالیت رسانه ای انتخاب می کنند مسکونی است و این در حالی است که به بازرسان ما تاکید شده محلی که کارفرمایان معرفی می کنند مسکونی نباشد.

درزی ابراز داشت: مجوزهای فعالیت، اجاره نامه و سندمالکیت از موضوعاتی است که کارفرمایان باید همراه داشته باشند و حضور فیزیکی، روابط کارگری و کارفرمایی طبق بخشنامه هایی که داریم باید اقدام شود.

وی افزود: 17 نامه نشریه و هفته نامه به این طریق ثبت شده که تعداد بیمه شدگان آنها 62 نفر است و 50 نفر از این تعداد بیمه خبرنگاری بهره مند هستند.

غلامرضا منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این میزگرد واکنش نشان داد و گفت: باید زمینه بهره مندی معافیت های بیمه ای برای فعالان رسانه ای فراهم شود، اگر چنانچه بستر قانونی وجود دارد باید بررسی شود که چه موانعی باعث شده که فعالان رسانه ای از این معافیت ها استفاده کنند.

وی گفت: ما فرصت هایی را در اختیار داریم و باید نشستی با ارشاد و تامین اجتماعی برگزار شود و چتر حمایتی به روی اصحاب رسانه استان باز شود.

همچنین محمدرضا بهرامی، مجری این میزگرد تاکید کرد که گرچه همراهی از سوی مسئولان تامین اجتماعی  با توجه به خلاهای قانونی با اصحاب رسانه گلستان  وجود دارد ولی انتظار است که شفافیت بیشتری در زمینه بیمه خبرنگاران اتفاق بیفتد.

اکثر خبرنگاران کارفرمایان مشخص دارند ولی گاهی شاهد هستیم که به دلیل عدم شفافیت در میزان فعالیت و تعریف آن کارفرمایان زیر بار مسئولیت بیمه تامین اجتماعی نمی روند؟ گرچه ارشاد راه جایگزینی مثل بیمه صندوق هنر نیز مشخص کرده ولی خبرنگاران به دلیل مختلف مانند پایین بودن تعرفه و عدم حق بیمه بیکاری علاقه مندی کمتری به این امر دارند و این مسئله ظلمی به این قشر پر تلاش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تاکید کرد: ما برای مطبوعات رسما پروانه فعالیت صادر می کنیم و باید ساعت کار صبح و عصر در مکان پروانه نصب شود و بازرسان تامین اجتماعی با مراجعه به این اماکن در صورت مشاهد تخلف به ارشاد تذکر بدهند و اگر اقدامی صورت نگرفت می توانند براساس ضوابط خود اقدام کنند.

رعیت به مشکلات دیگر حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: اگر قانون ساماندهی فضای مجازی انجام می شد بسیاری از این مشکلات برطرف می شود ولی متاسفانه این طرح به حاشیه رفت و از سویی دیگر باید در چنین قوانینی به رسانه های نوین توجه شود.

وی افزود: در اینجا بخشی وظیفه مجلس است که به این مسئله ورود پیدا کند تا اصحاب رسانه از حمایت های قانونی برخوردار شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: قوانین مطبوعات گرچه ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد اما نقاط قوت فراوانی هم دارد اما انگشت اشاره سمت مدیران رسانه ای است که نسبت به اجرای قانون پایبندی لازم را ندارند که باید سخنان آنها نیز شنیده شود.

بهرامی، مجری این میزگرد همچنین تاکید کرد که از آنجایی که قوانین حوزه کار با فعالیت خبرنگاری سنخیت ندارد برخی مسئولان حتی خبرنگاری را شغل نمی دانند با وجود اینکه خبرنگاران در بسیاری از موارد حتی تا نیمه های شب برای تهیه خبر و اطلاع رسانی اقدام می کنند از سویی دیگر موضوع سختی کار خبرنگاران از دیگر دغدغه هایی این مجموعه است که باید تعیین و تکلیف شود.

وی یادآور شد: امنیت شغلی خبرنگاران از دیگر موضوعات مهم است و شاهد آن هستیم که کارفرمایان به راحتی خبرنگاران را به دلیل مسائلی چون عدم پوشش بیمه ای اخراج می کنند و یا با سختگیری مانع تداوم همکاری می شوند گرچه خروجی یک رسانه به عوامل درون سازمانی نیز بستگی دارد ولی این مسئله به استقلال خبرنگاران نیز آسیب وارد کرده است، در این رابطه حسین خواجه مظفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: خبرنگاری شغل است و جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود.

باید از فعالیت های فرهنگی ثروت خلق شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ابراز داشت: به نظر می‌آید برای جبران مشکلات اصحاب رسانه باید اقتصاد فرهنگی در این حوزه مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، باید به سمتی پیش برویم که از کار فرهنگی ثروت خلق شود.

خواجه مظفری افزود: فعالان رسانه باید به دنبال درآمدزایی باشند درگذشته خبرنگاران بخشی از درآمد خود را را آگهی دولتی بدست می آورند اما این درآمد قطع شده و خبرنگار بدون درآمد ماندند و مسئولان ارشاد باید فکری برای آن کنند.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه رسانه وجود دارد تمییز دادن خبرنگار واقعی از افراد غیر خبرنگار است افرادی که بدون تخصص وارد این حرفه شدند و از تسهیلات بیمه ارزان قیمت دولت بهره می‌برند که باید در این بخش چاره اندیشی شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: خبرنگاران حداقل حقوق کار را بگیرد و مسئله مهم این است که صاحب امتیاز باید این درآمد را از کجا تامین کند و یک هفته نامه چقدر می تواند حقوق بدهد .

خواجه مظفری افزود: پیشنهاد من این است که اگر ریشه ای بنا است اتفاقی بیفتد شرکت تعاونی به نام فعالان رسانه ای استان  ایجاد شود که درآمدزایی کند و یک کار اقتصادی بزرگ می تواند بخشی از چالش های پیشروی رسانه های استان را برطرف کند.

مجری این میزگرد همچنین تاکید کرد: درآمد پایدار خبرنگاران موضوع اساسی است که باعث به وجود آمدن خلایی در تولید محتوای فاخر رسانه ای نیز شده است، خبرنگاران از درآمد یارانه و آگهی جز مواردی که صندوق هنر چه در امر بیمه و چه حمایت مالی انجام می دهد چیزی عایدشان نمی شود و باید در این زمینه فکری شود.

بهرامی گفت: در گذشته از محل آگهی خبرنگاران نیز حق و سهمی داشتند گرچه این سیستم هم باعث دولتی شدن و روابط عمومی شدن خبرنگاران می شد ولی در حال حاضر توزیع آگهی به صورت مستقیم به هفته نامه ها و روزنامه های محلی باعث شده که مدیران مسئول این رسانه ها به کمیت و نظم چاپی توجه کنند تا کیفیت.

وی افزود: رتبه بندی خبرنگاران و رسانه ها سالها است مطرح شده ولی در عمل هنوز اتفاقی نیفتاده است و قطعا رتبه خبرنگار و رسانه باید در درآمد آن پیوند بخورد تا تلاش روزنامه نگار و رسانه برای ارتقاء سطح کیفی خود اقدام کنند.

اجرای رتبه بندی خبرنگاران تا سال 1402

در پاسخ به این چالش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: اگر خبرنگار مطالبه نکند و چشم پوشی کند نه اداره کار و ارشاد و نه سازمان تامین اجتماعی نمی توانند برای آنها کاری کنند و اعتقاد داریم که الزام قانون می تواند امنیت روانی و اجتماعی را برای فعالان رسانه ای به همراه بیاورد.

رعیت در خصوص رتبه بندی خبرنگاران بیان کرد: در خصوص رتبه بندی اقدامات گذشته  را خبر ندارم ولی در نخستین جلسه با مدیران مسئول رسانه ها این مهم مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: برای تقویت بنیه اصحاب رسانه برنامه های مختلفی از جمله جشنواره مطبوعات و برگزاری دوره های آموزشی در نظر گرفته شده است و همچنین با ابلاغیه وزیر ارشاد به سمت هویت بخشی فعالیت های رسانه ای مردمی و نظام مند کردن آن پیش رفتیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: با تقویت رسانه ها و برگزاری دوره های آموزشی اصحاب رسانه به دانش می رسند و پس از آن تولیدات فاخر تقویت می شود و موضوع دیگر بحث نظارت است که در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

رعیت گفت: رتبه بندی خبرنگاران یک چشم انداز چند ساله می خواهد و گام به گام باید پیش برویم و تولید محور شدن، پرداخت به مسائل بومی، رعایت شاخصه ها و شیوه نامه های تخصصی، اجرای قانون و رعایت و پاسداش زبان فارسی و بیمه شدن فعالان در این رتبه بندی حائز اهمیت است.

وی گفت: امید داریم به صورت تمرینی و در قالب یک بسته مشخص این کار تاپایان سال به اتمام برسد و و در سال 1402 به صورت جدی نسبت به رتبه بندی رسانه ها اقدام کنیم و این مسئله باعث کیفی شدن اثار می شود.

سختی حرفه خبرنگاری را با قسم خوردن نمی‌توان اثبات کرد

همچنین نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در این میزگرد تاکید کرد: متاسفانه سند رسمی و قطعی در حوزه رسانه وجود ندارد، سختی حرفه خبرنگاری را با قسم خوردن نمی‌توان اثبات کرد لازم است در این زمینه اهتمام ویژه شود.

منتظری بیان کرد: جامعه هنری و رسانه‌ای باوجود آنکه این فعالیت را شغل نمی‌دانند اما علاقمند به استفاده از مزیت‌های شغلی هستند.

وی گفت: اقتصاد فرهنگ و حمایت از اقلام فرهنگی از مولفه‌های مهم است خبر، گرافیک، سینما، ادبیات داستانی جزو صنایع خلاق فرهنگی هستند که حمایت از این بخش‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات در این بخش را برطرف کند.

این مقام مسئول متذکر شد: تدوین نظام جامع حرفه‌ای خبرنگاران که به زودی به تصویب خواهد رسید فصل جدیدی از رفع دغدغه های فعالان این بخش رقم خواهد خورد.

منتظری ابراز داشت: در تدوین نظام جامع رسانه‌ای نظرات و پیشنهادات دیگر استان‌ها تجمیع می‌شود تا بهترین تصمیم گیری در این بخش اتفاق بیفتد.

کیفیت کار در رسانه پایین آمده است

در این جلسه هادی علمدار، رئیس خانه مطبوعات استان گلستان به حمایت بیشتر دستگاه های اجرایی از فعالان رسانه استان تاکید کرد و گفت: مشکلات زیادی در حوزه رسانه وجود دارد که نیازمند علاج بخشی عمقی و عملی متولیان امر دارد.

علمدار تاکید کرد: چرا باید بودجه فرهنگی ادارات فقط با صدا و سیما وارد قرارداد شود و دیگر رسانه‌ها از این مزیت برخوردار نباشند!

وی افزود: هر رسانه اگر درآمد مکفی داشته باشد قطعاً دوست ندارد که خبرنگاری بیمه نباشد و از مزایای رسانه‌ای بی‌بهره بماند، اما رسانه به دلیل اینکه درآمد ندارد و برای این بخش راهکار قانونی دیده نشده و با سنگ اندازی مواجه می‌شود قاعدتاً کیفیت کار در رسانه پایین آمده است.

در این میزگرد دو موضوع چند موضوع مهم و محوری امنیت شغلی، درآمد پایدار و حل مشکلات بیمه خبرنگاران، رتبه بندی اصحاب رسانه تاکید شد و همچنین پیشنهاداتی از سوی مسئولان برای حل این مشکلات از جمله ایجاد تعاونی رسانه، جمع بندی موانع قانونی در حوزه بهره مندی بیمه اصحاب رسانه مورد تاکید قرار گرفت.

گرچه مشکلات زیادی پیشروی رسانه ها وجود دارد ولی این میزگرد در تلاش بود که بتواند به مشکلات اساسی رسانه ها بپردازد این موضوعات از مجموعه پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما پیگیری می شود و امید است با همت جهادی مسئولان و عنایت دولت سیزدهم بسیاری از این مشکلات که اصحاب رسانه کشور با آن دسته و پنجه نرم می کنند برطرف شود.

انتهای پیام/

,

سال هاست که این دغدغه ها  به ویژه در 17 مرداد بیان می شود ولی در عمل برای ریشه کن شدن این مشکلات اتفاقی نمی افتد و با ابتکار مجموعه گلستان ما و با حضور نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون تامین اجتماعی و رئیس خانه مطبوعات استان گلستان میزگرد بررسی مشکلات فعالان رسانه استان برگزار شد و بناست که این مشکلات در یک بازه زمانی یک ساله پیگیری شود و امید است با عنایت دولت سیزدهم و همت جهادی مسئولان برخی از این مشکلات برطرف شود.

, سال هاست که این دغدغه ها  به ویژه در 17 مرداد بیان می شود ولی در عمل برای ریشه کن شدن این مشکلات اتفاقی نمی افتد و با ابتکار مجموعه گلستان ما و با حضور نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون تامین اجتماعی و رئیس خانه مطبوعات استان گلستان میزگرد بررسی مشکلات فعالان رسانه استان برگزار شد و بناست که این مشکلات در یک بازه زمانی یک ساله پیگیری شود و امید است با عنایت دولت سیزدهم و همت جهادی مسئولان برخی از این مشکلات برطرف شود., سال هاست که این دغدغه ها  به ویژه در 17 مرداد بیان می شود ولی در عمل برای ریشه کن شدن این مشکلات اتفاقی نمی افتد و با ابتکار مجموعه گلستان ما و با حضور نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون تامین اجتماعی و رئیس خانه مطبوعات استان گلستان میزگرد بررسی مشکلات فعالان رسانه استان برگزار شد و بناست که این مشکلات در یک بازه زمانی یک ساله پیگیری شود و امید است با عنایت دولت سیزدهم و همت جهادی مسئولان برخی از این مشکلات برطرف شود.,

از آنجایی که قوانین حوزه کار با فعالیت خبرنگاری سنخیت ندارد برخی مسئولان حتی خبرنگاری را شغل نمی دانند با وجود اینکه خبرنگاران در بسیاری از موارد حتی تا نیمه های شب برای تهیه خبر و اطلاع رسانی اقدام می کنند از سویی دیگر موضوع سختی کار خبرنگاران از دیگر دغدغه هایی این مجموعه است که باید تعیین و تکلیف شود.

, از آنجایی که قوانین حوزه کار با فعالیت خبرنگاری سنخیت ندارد برخی مسئولان حتی خبرنگاری را شغل نمی دانند با وجود اینکه خبرنگاران در بسیاری از موارد حتی تا نیمه های شب برای تهیه خبر و اطلاع رسانی اقدام می کنند از سویی دیگر موضوع سختی کار خبرنگاران از دیگر دغدغه هایی این مجموعه است که باید تعیین و تکلیف شود., از آنجایی که قوانین حوزه کار با فعالیت خبرنگاری سنخیت ندارد برخی مسئولان حتی خبرنگاری را شغل نمی دانند با وجود اینکه خبرنگاران در بسیاری از موارد حتی تا نیمه های شب برای تهیه خبر و اطلاع رسانی اقدام می کنند از سویی دیگر موضوع سختی کار خبرنگاران از دیگر دغدغه هایی این مجموعه است که باید تعیین و تکلیف شود.,

, , , ,

پایگاه های خبری تحلیلی خارج از گود حمایت های بیمه ای ارشاد

, پایگاه های خبری تحلیلی خارج از گود حمایت های بیمه ای ارشاد , پایگاه های خبری تحلیلی خارج از گود حمایت های بیمه ای ارشاد , پایگاه های خبری تحلیلی خارج از گود حمایت های بیمه ای ارشاد ,

امنیت شغلی خبرنگاران از دیگر موضوعات مهم است و شاهد آن هستیم که کارفرمایان به راحتی خبرنگاران را به دلیل مسائلی چون عدم پوشش بیمه ای اخراج می کنند و یا با سختگیری مانع تداوم همکاری می شوند گرچه خروجی یک رسانه به عوامل درون سازمانی نیز بستگی دارد ولی این مسئله به استقلال خبرنگاران نیز آسیب وارد کرده است، در این رابطه محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان می گوید: قانون تکلیف را مشخص کرده است و مدیر مسئول باید براساس قانون خبرنگاران را بیمه کند ولی یک خلا قانونی وجود دارد و آن این است که پایگاه های خبری و تحلیلی و پایگاه های اطلاع رسانی مشمول بیمه خبرنگاران نمی شود و بیشتر قوانین در حوزه نشریات مکتوب حاکم است و باید این خلاء قانونی پر شود.

, امنیت شغلی خبرنگاران از دیگر موضوعات مهم است و شاهد آن هستیم که کارفرمایان به راحتی خبرنگاران را به دلیل مسائلی چون عدم پوشش بیمه ای اخراج می کنند و یا با سختگیری مانع تداوم همکاری می شوند گرچه خروجی یک رسانه به عوامل درون سازمانی نیز بستگی دارد ولی این مسئله به استقلال خبرنگاران نیز آسیب وارد کرده است، در این رابطه محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان می گوید: قانون تکلیف را مشخص کرده است و مدیر مسئول باید براساس قانون خبرنگاران را بیمه کند ولی یک خلا قانونی وجود دارد و آن این است که پایگاه های خبری و تحلیلی و پایگاه های اطلاع رسانی مشمول بیمه خبرنگاران نمی شود و بیشتر قوانین در حوزه نشریات مکتوب حاکم است و باید این خلاء قانونی پر شود., امنیت شغلی خبرنگاران از دیگر موضوعات مهم است و شاهد آن هستیم که کارفرمایان به راحتی خبرنگاران را به دلیل مسائلی چون عدم پوشش بیمه ای اخراج می کنند و یا با سختگیری مانع تداوم همکاری می شوند گرچه خروجی یک رسانه به عوامل درون سازمانی نیز بستگی دارد ولی این مسئله به استقلال خبرنگاران نیز آسیب وارد کرده است، در این رابطه محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان می گوید: قانون تکلیف را مشخص کرده است و مدیر مسئول باید براساس قانون خبرنگاران را بیمه کند ولی یک خلا قانونی وجود دارد و آن این است که پایگاه های خبری و تحلیلی و پایگاه های اطلاع رسانی مشمول بیمه خبرنگاران نمی شود و بیشتر قوانین در حوزه نشریات مکتوب حاکم است و باید این خلاء قانونی پر شود.,

رعیت ادامه داد: طبق قانون برای کارفرمایان رسانه تا سقف پنج نفر معافیت های بیمه ای در نظر گرفته شده و 70 درصد از حق بیمه را دولت می پردازد و مابقی بر گردن کارفرما است.

, رعیت ادامه داد: طبق قانون برای کارفرمایان رسانه تا سقف پنج نفر معافیت های بیمه ای در نظر گرفته شده و 70 درصد از حق بیمه را دولت می پردازد و مابقی بر گردن کارفرما است., رعیت ادامه داد: طبق قانون برای کارفرمایان رسانه تا سقف پنج نفر معافیت های بیمه ای در نظر گرفته شده و 70 درصد از حق بیمه را دولت می پردازد و مابقی بر گردن کارفرما است.,

وی گفت: ماده 46 قانون مطبوعات تکلیف را مشخص کرده است و براساس آن صاحب امتیاز و مدیرمسئول باید فعالان رسانه ای را بیمه کند ولی یک خلای قانونی داریم و پایگاه های خبری و نشریات الکترونیکی ما شامل حال این بیمه نشدند.

, وی گفت: ماده 46 قانون مطبوعات تکلیف را مشخص کرده است و براساس آن صاحب امتیاز و مدیرمسئول باید فعالان رسانه ای را بیمه کند ولی یک خلای قانونی داریم و پایگاه های خبری و نشریات الکترونیکی ما شامل حال این بیمه نشدند., وی گفت: ماده 46 قانون مطبوعات تکلیف را مشخص کرده است و براساس آن صاحب امتیاز و مدیرمسئول باید فعالان رسانه ای را بیمه کند ولی یک خلای قانونی داریم و پایگاه های خبری و نشریات الکترونیکی ما شامل حال این بیمه نشدند.,

, , ,

کمتر از 10 درصد مطبوعات گلستان از بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند

, کمتر از 10 درصد مطبوعات گلستان از بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند, کمتر از 10 درصد مطبوعات گلستان از بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند, کمتر از 10 درصد مطبوعات گلستان از بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند,

اما داستان در آن سوی دیوار ارشاد و در سازمان تامین اجتماعی چیز دیگری است، بنا به گفته درزی، معاون تامین اجتماعی استان گلستان از مجموعه 177 رسانه مجوزدار فعال در استان تنها 17 کارگاه برای بهره مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی اقدام کردند.

, اما داستان در آن سوی دیوار ارشاد و در سازمان تامین اجتماعی چیز دیگری است، بنا به گفته درزی، معاون تامین اجتماعی استان گلستان از مجموعه 177 رسانه مجوزدار فعال در استان تنها 17 کارگاه برای بهره مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی اقدام کردند., اما داستان در آن سوی دیوار ارشاد و در سازمان تامین اجتماعی چیز دیگری است، بنا به گفته درزی، معاون تامین اجتماعی استان گلستان از مجموعه 177 رسانه مجوزدار فعال در استان تنها 17 کارگاه برای بهره مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی اقدام کردند.,

درزی به حمایت های سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به توافق نامه وزارت فرهنگ و ارشاد و موسسه مربوطه قرار گرفته تعدادی از اصحاب رسانه در قالب بیمه های مشاغل آزاد از شرایط بیمه ای 18 درصد استفاده می کنند که این عزیزان 10 درصد از حمایت های دولت بهره مند می شوند.

, درزی به حمایت های سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به توافق نامه وزارت فرهنگ و ارشاد و موسسه مربوطه قرار گرفته تعدادی از اصحاب رسانه در قالب بیمه های مشاغل آزاد از شرایط بیمه ای 18 درصد استفاده می کنند که این عزیزان 10 درصد از حمایت های دولت بهره مند می شوند., درزی به حمایت های سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به توافق نامه وزارت فرهنگ و ارشاد و موسسه مربوطه قرار گرفته تعدادی از اصحاب رسانه در قالب بیمه های مشاغل آزاد از شرایط بیمه ای 18 درصد استفاده می کنند که این عزیزان 10 درصد از حمایت های دولت بهره مند می شوند.,

وی خاطرنشان کرد: در آخرین ارزیابی  504 نفر در قالب روزنامه نگاران، نویسندگان و هنرمندان در استان گلستان به این طریق بیمه هستند و این افراد فاقد کارفرما و مزد بگیر هستند.

, وی خاطرنشان کرد: در آخرین ارزیابی  504 نفر در قالب روزنامه نگاران، نویسندگان و هنرمندان در استان گلستان به این طریق بیمه هستند و این افراد فاقد کارفرما و مزد بگیر هستند., وی خاطرنشان کرد: در آخرین ارزیابی  504 نفر در قالب روزنامه نگاران، نویسندگان و هنرمندان در استان گلستان به این طریق بیمه هستند و این افراد فاقد کارفرما و مزد بگیر هستند.,

این مقام مسئول تاکید کرد: مشکلات قانونی در حوزه کارفرمایی وجود دارد و یا برخی موارد شکل کار رعایت نمی شود، برخی از کارفرمایان محلی که برای فعالیت رسانه ای انتخاب می کنند مسکونی است و این در حالی است که به بازرسان ما تاکید شده محلی که کارفرمایان معرفی می کنند مسکونی نباشد.

, این مقام مسئول تاکید کرد: مشکلات قانونی در حوزه کارفرمایی وجود دارد و یا برخی موارد شکل کار رعایت نمی شود، برخی از کارفرمایان محلی که برای فعالیت رسانه ای انتخاب می کنند مسکونی است و این در حالی است که به بازرسان ما تاکید شده محلی که کارفرمایان معرفی می کنند مسکونی نباشد., این مقام مسئول تاکید کرد: مشکلات قانونی در حوزه کارفرمایی وجود دارد و یا برخی موارد شکل کار رعایت نمی شود، برخی از کارفرمایان محلی که برای فعالیت رسانه ای انتخاب می کنند مسکونی است و این در حالی است که به بازرسان ما تاکید شده محلی که کارفرمایان معرفی می کنند مسکونی نباشد.,

درزی ابراز داشت: مجوزهای فعالیت، اجاره نامه و سندمالکیت از موضوعاتی است که کارفرمایان باید همراه داشته باشند و حضور فیزیکی، روابط کارگری و کارفرمایی طبق بخشنامه هایی که داریم باید اقدام شود.

, درزی ابراز داشت: مجوزهای فعالیت، اجاره نامه و سندمالکیت از موضوعاتی است که کارفرمایان باید همراه داشته باشند و حضور فیزیکی، روابط کارگری و کارفرمایی طبق بخشنامه هایی که داریم باید اقدام شود., درزی ابراز داشت: مجوزهای فعالیت، اجاره نامه و سندمالکیت از موضوعاتی است که کارفرمایان باید همراه داشته باشند و حضور فیزیکی، روابط کارگری و کارفرمایی طبق بخشنامه هایی که داریم باید اقدام شود.,

وی افزود: 17 نامه نشریه و هفته نامه به این طریق ثبت شده که تعداد بیمه شدگان آنها 62 نفر است و 50 نفر از این تعداد بیمه خبرنگاری بهره مند هستند.

, وی افزود: 17 نامه نشریه و هفته نامه به این طریق ثبت شده که تعداد بیمه شدگان آنها 62 نفر است و 50 نفر از این تعداد بیمه خبرنگاری بهره مند هستند., وی افزود: 17 نامه نشریه و هفته نامه به این طریق ثبت شده که تعداد بیمه شدگان آنها 62 نفر است و 50 نفر از این تعداد بیمه خبرنگاری بهره مند هستند.,

, , , ,

غلامرضا منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این میزگرد واکنش نشان داد و گفت: باید زمینه بهره مندی معافیت های بیمه ای برای فعالان رسانه ای فراهم شود، اگر چنانچه بستر قانونی وجود دارد باید بررسی شود که چه موانعی باعث شده که فعالان رسانه ای از این معافیت ها استفاده کنند.

, غلامرضا منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این میزگرد واکنش نشان داد و گفت: باید زمینه بهره مندی معافیت های بیمه ای برای فعالان رسانه ای فراهم شود، اگر چنانچه بستر قانونی وجود دارد باید بررسی شود که چه موانعی باعث شده که فعالان رسانه ای از این معافیت ها استفاده کنند., غلامرضا منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این میزگرد واکنش نشان داد و گفت: باید زمینه بهره مندی معافیت های بیمه ای برای فعالان رسانه ای فراهم شود، اگر چنانچه بستر قانونی وجود دارد باید بررسی شود که چه موانعی باعث شده که فعالان رسانه ای از این معافیت ها استفاده کنند.,

وی گفت: ما فرصت هایی را در اختیار داریم و باید نشستی با ارشاد و تامین اجتماعی برگزار شود و چتر حمایتی به روی اصحاب رسانه استان باز شود.

, وی گفت: ما فرصت هایی را در اختیار داریم و باید نشستی با ارشاد و تامین اجتماعی برگزار شود و چتر حمایتی به روی اصحاب رسانه استان باز شود., وی گفت: ما فرصت هایی را در اختیار داریم و باید نشستی با ارشاد و تامین اجتماعی برگزار شود و چتر حمایتی به روی اصحاب رسانه استان باز شود.,

همچنین محمدرضا بهرامی، مجری این میزگرد تاکید کرد که گرچه همراهی از سوی مسئولان تامین اجتماعی  با توجه به خلاهای قانونی با اصحاب رسانه گلستان  وجود دارد ولی انتظار است که شفافیت بیشتری در زمینه بیمه خبرنگاران اتفاق بیفتد.

, همچنین محمدرضا بهرامی، مجری این میزگرد تاکید کرد که گرچه همراهی از سوی مسئولان تامین اجتماعی  با توجه به خلاهای قانونی با اصحاب رسانه گلستان  وجود دارد ولی انتظار است که شفافیت بیشتری در زمینه بیمه خبرنگاران اتفاق بیفتد., همچنین محمدرضا بهرامی، مجری این میزگرد تاکید کرد که گرچه همراهی از سوی مسئولان تامین اجتماعی  با توجه به خلاهای قانونی با اصحاب رسانه گلستان  وجود دارد ولی انتظار است که شفافیت بیشتری در زمینه بیمه خبرنگاران اتفاق بیفتد.,

اکثر خبرنگاران کارفرمایان مشخص دارند ولی گاهی شاهد هستیم که به دلیل عدم شفافیت در میزان فعالیت و تعریف آن کارفرمایان زیر بار مسئولیت بیمه تامین اجتماعی نمی روند؟ گرچه ارشاد راه جایگزینی مثل بیمه صندوق هنر نیز مشخص کرده ولی خبرنگاران به دلیل مختلف مانند پایین بودن تعرفه و عدم حق بیمه بیکاری علاقه مندی کمتری به این امر دارند و این مسئله ظلمی به این قشر پر تلاش است.

, اکثر خبرنگاران کارفرمایان مشخص دارند ولی گاهی شاهد هستیم که به دلیل عدم شفافیت در میزان فعالیت و تعریف آن کارفرمایان زیر بار مسئولیت بیمه تامین اجتماعی نمی روند؟ گرچه ارشاد راه جایگزینی مثل بیمه صندوق هنر نیز مشخص کرده ولی خبرنگاران به دلیل مختلف مانند پایین بودن تعرفه و عدم حق بیمه بیکاری علاقه مندی کمتری به این امر دارند و این مسئله ظلمی به این قشر پر تلاش است., اکثر خبرنگاران کارفرمایان مشخص دارند ولی گاهی شاهد هستیم که به دلیل عدم شفافیت در میزان فعالیت و تعریف آن کارفرمایان زیر بار مسئولیت بیمه تامین اجتماعی نمی روند؟ گرچه ارشاد راه جایگزینی مثل بیمه صندوق هنر نیز مشخص کرده ولی خبرنگاران به دلیل مختلف مانند پایین بودن تعرفه و عدم حق بیمه بیکاری علاقه مندی کمتری به این امر دارند و این مسئله ظلمی به این قشر پر تلاش است.,

, , , ,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تاکید کرد: ما برای مطبوعات رسما پروانه فعالیت صادر می کنیم و باید ساعت کار صبح و عصر در مکان پروانه نصب شود و بازرسان تامین اجتماعی با مراجعه به این اماکن در صورت مشاهد تخلف به ارشاد تذکر بدهند و اگر اقدامی صورت نگرفت می توانند براساس ضوابط خود اقدام کنند.

, مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تاکید کرد: ما برای مطبوعات رسما پروانه فعالیت صادر می کنیم و باید ساعت کار صبح و عصر در مکان پروانه نصب شود و بازرسان تامین اجتماعی با مراجعه به این اماکن در صورت مشاهد تخلف به ارشاد تذکر بدهند و اگر اقدامی صورت نگرفت می توانند براساس ضوابط خود اقدام کنند., مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تاکید کرد: ما برای مطبوعات رسما پروانه فعالیت صادر می کنیم و باید ساعت کار صبح و عصر در مکان پروانه نصب شود و بازرسان تامین اجتماعی با مراجعه به این اماکن در صورت مشاهد تخلف به ارشاد تذکر بدهند و اگر اقدامی صورت نگرفت می توانند براساس ضوابط خود اقدام کنند.,

رعیت به مشکلات دیگر حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: اگر قانون ساماندهی فضای مجازی انجام می شد بسیاری از این مشکلات برطرف می شود ولی متاسفانه این طرح به حاشیه رفت و از سویی دیگر باید در چنین قوانینی به رسانه های نوین توجه شود.

, رعیت به مشکلات دیگر حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: اگر قانون ساماندهی فضای مجازی انجام می شد بسیاری از این مشکلات برطرف می شود ولی متاسفانه این طرح به حاشیه رفت و از سویی دیگر باید در چنین قوانینی به رسانه های نوین توجه شود., رعیت به مشکلات دیگر حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: اگر قانون ساماندهی فضای مجازی انجام می شد بسیاری از این مشکلات برطرف می شود ولی متاسفانه این طرح به حاشیه رفت و از سویی دیگر باید در چنین قوانینی به رسانه های نوین توجه شود.,

وی افزود: در اینجا بخشی وظیفه مجلس است که به این مسئله ورود پیدا کند تا اصحاب رسانه از حمایت های قانونی برخوردار شود.

, وی افزود: در اینجا بخشی وظیفه مجلس است که به این مسئله ورود پیدا کند تا اصحاب رسانه از حمایت های قانونی برخوردار شود., وی افزود: در اینجا بخشی وظیفه مجلس است که به این مسئله ورود پیدا کند تا اصحاب رسانه از حمایت های قانونی برخوردار شود.,

این مقام مسئول تاکید کرد: قوانین مطبوعات گرچه ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد اما نقاط قوت فراوانی هم دارد اما انگشت اشاره سمت مدیران رسانه ای است که نسبت به اجرای قانون پایبندی لازم را ندارند که باید سخنان آنها نیز شنیده شود.

, این مقام مسئول تاکید کرد: قوانین مطبوعات گرچه ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد اما نقاط قوت فراوانی هم دارد اما انگشت اشاره سمت مدیران رسانه ای است که نسبت به اجرای قانون پایبندی لازم را ندارند که باید سخنان آنها نیز شنیده شود., این مقام مسئول تاکید کرد: قوانین مطبوعات گرچه ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد اما نقاط قوت فراوانی هم دارد اما انگشت اشاره سمت مدیران رسانه ای است که نسبت به اجرای قانون پایبندی لازم را ندارند که باید سخنان آنها نیز شنیده شود.,

بهرامی، مجری این میزگرد همچنین تاکید کرد که از آنجایی که قوانین حوزه کار با فعالیت خبرنگاری سنخیت ندارد برخی مسئولان حتی خبرنگاری را شغل نمی دانند با وجود اینکه خبرنگاران در بسیاری از موارد حتی تا نیمه های شب برای تهیه خبر و اطلاع رسانی اقدام می کنند از سویی دیگر موضوع سختی کار خبرنگاران از دیگر دغدغه هایی این مجموعه است که باید تعیین و تکلیف شود.

, بهرامی، مجری این میزگرد همچنین تاکید کرد که از آنجایی که قوانین حوزه کار با فعالیت خبرنگاری سنخیت ندارد برخی مسئولان حتی خبرنگاری را شغل نمی دانند با وجود اینکه خبرنگاران در بسیاری از موارد حتی تا نیمه های شب برای تهیه خبر و اطلاع رسانی اقدام می کنند از سویی دیگر موضوع سختی کار خبرنگاران از دیگر دغدغه هایی این مجموعه است که باید تعیین و تکلیف شود., بهرامی، مجری این میزگرد همچنین تاکید کرد که از آنجایی که قوانین حوزه کار با فعالیت خبرنگاری سنخیت ندارد برخی مسئولان حتی خبرنگاری را شغل نمی دانند با وجود اینکه خبرنگاران در بسیاری از موارد حتی تا نیمه های شب برای تهیه خبر و اطلاع رسانی اقدام می کنند از سویی دیگر موضوع سختی کار خبرنگاران از دیگر دغدغه هایی این مجموعه است که باید تعیین و تکلیف شود.,

وی یادآور شد: امنیت شغلی خبرنگاران از دیگر موضوعات مهم است و شاهد آن هستیم که کارفرمایان به راحتی خبرنگاران را به دلیل مسائلی چون عدم پوشش بیمه ای اخراج می کنند و یا با سختگیری مانع تداوم همکاری می شوند گرچه خروجی یک رسانه به عوامل درون سازمانی نیز بستگی دارد ولی این مسئله به استقلال خبرنگاران نیز آسیب وارد کرده است، در این رابطه حسین خواجه مظفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: خبرنگاری شغل است و جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود.

, وی یادآور شد: امنیت شغلی خبرنگاران از دیگر موضوعات مهم است و شاهد آن هستیم که کارفرمایان به راحتی خبرنگاران را به دلیل مسائلی چون عدم پوشش بیمه ای اخراج می کنند و یا با سختگیری مانع تداوم همکاری می شوند گرچه خروجی یک رسانه به عوامل درون سازمانی نیز بستگی دارد ولی این مسئله به استقلال خبرنگاران نیز آسیب وارد کرده است، در این رابطه حسین خواجه مظفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: خبرنگاری شغل است و جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود., وی یادآور شد: امنیت شغلی خبرنگاران از دیگر موضوعات مهم است و شاهد آن هستیم که کارفرمایان به راحتی خبرنگاران را به دلیل مسائلی چون عدم پوشش بیمه ای اخراج می کنند و یا با سختگیری مانع تداوم همکاری می شوند گرچه خروجی یک رسانه به عوامل درون سازمانی نیز بستگی دارد ولی این مسئله به استقلال خبرنگاران نیز آسیب وارد کرده است، در این رابطه حسین خواجه مظفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: خبرنگاری شغل است و جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود.,

, , , ,

باید از فعالیت های فرهنگی ثروت خلق شود

, باید از فعالیت های فرهنگی ثروت خلق شود, باید از فعالیت های فرهنگی ثروت خلق شود, باید از فعالیت های فرهنگی ثروت خلق شود,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ابراز داشت: به نظر می‌آید برای جبران مشکلات اصحاب رسانه باید اقتصاد فرهنگی در این حوزه مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، باید به سمتی پیش برویم که از کار فرهنگی ثروت خلق شود.

, مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ابراز داشت: به نظر می‌آید برای جبران مشکلات اصحاب رسانه باید اقتصاد فرهنگی در این حوزه مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، باید به سمتی پیش برویم که از کار فرهنگی ثروت خلق شود., مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ابراز داشت: به نظر می‌آید برای جبران مشکلات اصحاب رسانه باید اقتصاد فرهنگی در این حوزه مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، باید به سمتی پیش برویم که از کار فرهنگی ثروت خلق شود.,

خواجه مظفری افزود: فعالان رسانه باید به دنبال درآمدزایی باشند درگذشته خبرنگاران بخشی از درآمد خود را را آگهی دولتی بدست می آورند اما این درآمد قطع شده و خبرنگار بدون درآمد ماندند و مسئولان ارشاد باید فکری برای آن کنند.

, خواجه مظفری افزود: فعالان رسانه باید به دنبال درآمدزایی باشند درگذشته خبرنگاران بخشی از درآمد خود را را آگهی دولتی بدست می آورند اما این درآمد قطع شده و خبرنگار بدون درآمد ماندند و مسئولان ارشاد باید فکری برای آن کنند., خواجه مظفری افزود: فعالان رسانه باید به دنبال درآمدزایی باشند درگذشته خبرنگاران بخشی از درآمد خود را را آگهی دولتی بدست می آورند اما این درآمد قطع شده و خبرنگار بدون درآمد ماندند و مسئولان ارشاد باید فکری برای آن کنند.,

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه رسانه وجود دارد تمییز دادن خبرنگار واقعی از افراد غیر خبرنگار است افرادی که بدون تخصص وارد این حرفه شدند و از تسهیلات بیمه ارزان قیمت دولت بهره می‌برند که باید در این بخش چاره اندیشی شود.

, وی گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه رسانه وجود دارد تمییز دادن خبرنگار واقعی از افراد غیر خبرنگار است افرادی که بدون تخصص وارد این حرفه شدند و از تسهیلات بیمه ارزان قیمت دولت بهره می‌برند که باید در این بخش چاره اندیشی شود., وی گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه رسانه وجود دارد تمییز دادن خبرنگار واقعی از افراد غیر خبرنگار است افرادی که بدون تخصص وارد این حرفه شدند و از تسهیلات بیمه ارزان قیمت دولت بهره می‌برند که باید در این بخش چاره اندیشی شود.,

این مقام مسئول ابراز داشت: خبرنگاران حداقل حقوق کار را بگیرد و مسئله مهم این است که صاحب امتیاز باید این درآمد را از کجا تامین کند و یک هفته نامه چقدر می تواند حقوق بدهد .

, این مقام مسئول ابراز داشت: خبرنگاران حداقل حقوق کار را بگیرد و مسئله مهم این است که صاحب امتیاز باید این درآمد را از کجا تامین کند و یک هفته نامه چقدر می تواند حقوق بدهد ., این مقام مسئول ابراز داشت: خبرنگاران حداقل حقوق کار را بگیرد و مسئله مهم این است که صاحب امتیاز باید این درآمد را از کجا تامین کند و یک هفته نامه چقدر می تواند حقوق بدهد .,

خواجه مظفری افزود: پیشنهاد من این است که اگر ریشه ای بنا است اتفاقی بیفتد شرکت تعاونی به نام فعالان رسانه ای استان  ایجاد شود که درآمدزایی کند و یک کار اقتصادی بزرگ می تواند بخشی از چالش های پیشروی رسانه های استان را برطرف کند.

, خواجه مظفری افزود: پیشنهاد من این است که اگر ریشه ای بنا است اتفاقی بیفتد شرکت تعاونی به نام فعالان رسانه ای استان  ایجاد شود که درآمدزایی کند و یک کار اقتصادی بزرگ می تواند بخشی از چالش های پیشروی رسانه های استان را برطرف کند., خواجه مظفری افزود: پیشنهاد من این است که اگر ریشه ای بنا است اتفاقی بیفتد شرکت تعاونی به نام فعالان رسانه ای استان  ایجاد شود که درآمدزایی کند و یک کار اقتصادی بزرگ می تواند بخشی از چالش های پیشروی رسانه های استان را برطرف کند.,

مجری این میزگرد همچنین تاکید کرد: درآمد پایدار خبرنگاران موضوع اساسی است که باعث به وجود آمدن خلایی در تولید محتوای فاخر رسانه ای نیز شده است، خبرنگاران از درآمد یارانه و آگهی جز مواردی که صندوق هنر چه در امر بیمه و چه حمایت مالی انجام می دهد چیزی عایدشان نمی شود و باید در این زمینه فکری شود.

, مجری این میزگرد همچنین تاکید کرد: درآمد پایدار خبرنگاران موضوع اساسی است که باعث به وجود آمدن خلایی در تولید محتوای فاخر رسانه ای نیز شده است، خبرنگاران از درآمد یارانه و آگهی جز مواردی که صندوق هنر چه در امر بیمه و چه حمایت مالی انجام می دهد چیزی عایدشان نمی شود و باید در این زمینه فکری شود., مجری این میزگرد همچنین تاکید کرد: درآمد پایدار خبرنگاران موضوع اساسی است که باعث به وجود آمدن خلایی در تولید محتوای فاخر رسانه ای نیز شده است، خبرنگاران از درآمد یارانه و آگهی جز مواردی که صندوق هنر چه در امر بیمه و چه حمایت مالی انجام می دهد چیزی عایدشان نمی شود و باید در این زمینه فکری شود.,

بهرامی گفت: در گذشته از محل آگهی خبرنگاران نیز حق و سهمی داشتند گرچه این سیستم هم باعث دولتی شدن و روابط عمومی شدن خبرنگاران می شد ولی در حال حاضر توزیع آگهی به صورت مستقیم به هفته نامه ها و روزنامه های محلی باعث شده که مدیران مسئول این رسانه ها به کمیت و نظم چاپی توجه کنند تا کیفیت.

, بهرامی گفت: در گذشته از محل آگهی خبرنگاران نیز حق و سهمی داشتند گرچه این سیستم هم باعث دولتی شدن و روابط عمومی شدن خبرنگاران می شد ولی در حال حاضر توزیع آگهی به صورت مستقیم به هفته نامه ها و روزنامه های محلی باعث شده که مدیران مسئول این رسانه ها به کمیت و نظم چاپی توجه کنند تا کیفیت., بهرامی گفت: در گذشته از محل آگهی خبرنگاران نیز حق و سهمی داشتند گرچه این سیستم هم باعث دولتی شدن و روابط عمومی شدن خبرنگاران می شد ولی در حال حاضر توزیع آگهی به صورت مستقیم به هفته نامه ها و روزنامه های محلی باعث شده که مدیران مسئول این رسانه ها به کمیت و نظم چاپی توجه کنند تا کیفیت.,

وی افزود: رتبه بندی خبرنگاران و رسانه ها سالها است مطرح شده ولی در عمل هنوز اتفاقی نیفتاده است و قطعا رتبه خبرنگار و رسانه باید در درآمد آن پیوند بخورد تا تلاش روزنامه نگار و رسانه برای ارتقاء سطح کیفی خود اقدام کنند.

, وی افزود: رتبه بندی خبرنگاران و رسانه ها سالها است مطرح شده ولی در عمل هنوز اتفاقی نیفتاده است و قطعا رتبه خبرنگار و رسانه باید در درآمد آن پیوند بخورد تا تلاش روزنامه نگار و رسانه برای ارتقاء سطح کیفی خود اقدام کنند., وی افزود: رتبه بندی خبرنگاران و رسانه ها سالها است مطرح شده ولی در عمل هنوز اتفاقی نیفتاده است و قطعا رتبه خبرنگار و رسانه باید در درآمد آن پیوند بخورد تا تلاش روزنامه نگار و رسانه برای ارتقاء سطح کیفی خود اقدام کنند.,

اجرای رتبه بندی خبرنگاران تا سال 1402

, اجرای رتبه بندی خبرنگاران تا سال 1402, اجرای رتبه بندی خبرنگاران تا سال 1402, اجرای رتبه بندی خبرنگاران تا سال 1402,

در پاسخ به این چالش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: اگر خبرنگار مطالبه نکند و چشم پوشی کند نه اداره کار و ارشاد و نه سازمان تامین اجتماعی نمی توانند برای آنها کاری کنند و اعتقاد داریم که الزام قانون می تواند امنیت روانی و اجتماعی را برای فعالان رسانه ای به همراه بیاورد.

, در پاسخ به این چالش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: اگر خبرنگار مطالبه نکند و چشم پوشی کند نه اداره کار و ارشاد و نه سازمان تامین اجتماعی نمی توانند برای آنها کاری کنند و اعتقاد داریم که الزام قانون می تواند امنیت روانی و اجتماعی را برای فعالان رسانه ای به همراه بیاورد., در پاسخ به این چالش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: اگر خبرنگار مطالبه نکند و چشم پوشی کند نه اداره کار و ارشاد و نه سازمان تامین اجتماعی نمی توانند برای آنها کاری کنند و اعتقاد داریم که الزام قانون می تواند امنیت روانی و اجتماعی را برای فعالان رسانه ای به همراه بیاورد.,

رعیت در خصوص رتبه بندی خبرنگاران بیان کرد: در خصوص رتبه بندی اقدامات گذشته  را خبر ندارم ولی در نخستین جلسه با مدیران مسئول رسانه ها این مهم مورد تاکید قرار گرفت.

, رعیت در خصوص رتبه بندی خبرنگاران بیان کرد: در خصوص رتبه بندی اقدامات گذشته  را خبر ندارم ولی در نخستین جلسه با مدیران مسئول رسانه ها این مهم مورد تاکید قرار گرفت., رعیت در خصوص رتبه بندی خبرنگاران بیان کرد: در خصوص رتبه بندی اقدامات گذشته  را خبر ندارم ولی در نخستین جلسه با مدیران مسئول رسانه ها این مهم مورد تاکید قرار گرفت.,

وی گفت: برای تقویت بنیه اصحاب رسانه برنامه های مختلفی از جمله جشنواره مطبوعات و برگزاری دوره های آموزشی در نظر گرفته شده است و همچنین با ابلاغیه وزیر ارشاد به سمت هویت بخشی فعالیت های رسانه ای مردمی و نظام مند کردن آن پیش رفتیم.

, وی گفت: برای تقویت بنیه اصحاب رسانه برنامه های مختلفی از جمله جشنواره مطبوعات و برگزاری دوره های آموزشی در نظر گرفته شده است و همچنین با ابلاغیه وزیر ارشاد به سمت هویت بخشی فعالیت های رسانه ای مردمی و نظام مند کردن آن پیش رفتیم., وی گفت: برای تقویت بنیه اصحاب رسانه برنامه های مختلفی از جمله جشنواره مطبوعات و برگزاری دوره های آموزشی در نظر گرفته شده است و همچنین با ابلاغیه وزیر ارشاد به سمت هویت بخشی فعالیت های رسانه ای مردمی و نظام مند کردن آن پیش رفتیم.,

این مقام مسئول ابراز داشت: با تقویت رسانه ها و برگزاری دوره های آموزشی اصحاب رسانه به دانش می رسند و پس از آن تولیدات فاخر تقویت می شود و موضوع دیگر بحث نظارت است که در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

, این مقام مسئول ابراز داشت: با تقویت رسانه ها و برگزاری دوره های آموزشی اصحاب رسانه به دانش می رسند و پس از آن تولیدات فاخر تقویت می شود و موضوع دیگر بحث نظارت است که در دستور کار ما قرار خواهد داشت., این مقام مسئول ابراز داشت: با تقویت رسانه ها و برگزاری دوره های آموزشی اصحاب رسانه به دانش می رسند و پس از آن تولیدات فاخر تقویت می شود و موضوع دیگر بحث نظارت است که در دستور کار ما قرار خواهد داشت.,

رعیت گفت: رتبه بندی خبرنگاران یک چشم انداز چند ساله می خواهد و گام به گام باید پیش برویم و تولید محور شدن، پرداخت به مسائل بومی، رعایت شاخصه ها و شیوه نامه های تخصصی، اجرای قانون و رعایت و پاسداش زبان فارسی و بیمه شدن فعالان در این رتبه بندی حائز اهمیت است.

, رعیت گفت: رتبه بندی خبرنگاران یک چشم انداز چند ساله می خواهد و گام به گام باید پیش برویم و تولید محور شدن، پرداخت به مسائل بومی، رعایت شاخصه ها و شیوه نامه های تخصصی، اجرای قانون و رعایت و پاسداش زبان فارسی و بیمه شدن فعالان در این رتبه بندی حائز اهمیت است., رعیت گفت: رتبه بندی خبرنگاران یک چشم انداز چند ساله می خواهد و گام به گام باید پیش برویم و تولید محور شدن، پرداخت به مسائل بومی، رعایت شاخصه ها و شیوه نامه های تخصصی، اجرای قانون و رعایت و پاسداش زبان فارسی و بیمه شدن فعالان در این رتبه بندی حائز اهمیت است.,

وی گفت: امید داریم به صورت تمرینی و در قالب یک بسته مشخص این کار تاپایان سال به اتمام برسد و و در سال 1402 به صورت جدی نسبت به رتبه بندی رسانه ها اقدام کنیم و این مسئله باعث کیفی شدن اثار می شود.

, وی گفت: امید داریم به صورت تمرینی و در قالب یک بسته مشخص این کار تاپایان سال به اتمام برسد و و در سال 1402 به صورت جدی نسبت به رتبه بندی رسانه ها اقدام کنیم و این مسئله باعث کیفی شدن اثار می شود., وی گفت: امید داریم به صورت تمرینی و در قالب یک بسته مشخص این کار تاپایان سال به اتمام برسد و و در سال 1402 به صورت جدی نسبت به رتبه بندی رسانه ها اقدام کنیم و این مسئله باعث کیفی شدن اثار می شود.,

سختی حرفه خبرنگاری را با قسم خوردن نمی‌توان اثبات کرد

, سختی حرفه خبرنگاری را با قسم خوردن نمی‌توان اثبات کرد, سختی حرفه خبرنگاری را با قسم خوردن نمی‌توان اثبات کرد, سختی حرفه خبرنگاری را با قسم خوردن نمی‌توان اثبات کرد,

همچنین نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در این میزگرد تاکید کرد: متاسفانه سند رسمی و قطعی در حوزه رسانه وجود ندارد، سختی حرفه خبرنگاری را با قسم خوردن نمی‌توان اثبات کرد لازم است در این زمینه اهتمام ویژه شود.

, همچنین نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در این میزگرد تاکید کرد: متاسفانه سند رسمی و قطعی در حوزه رسانه وجود ندارد، سختی حرفه خبرنگاری را با قسم خوردن نمی‌توان اثبات کرد لازم است در این زمینه اهتمام ویژه شود., همچنین نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در این میزگرد تاکید کرد: متاسفانه سند رسمی و قطعی در حوزه رسانه وجود ندارد، سختی حرفه خبرنگاری را با قسم خوردن نمی‌توان اثبات کرد لازم است در این زمینه اهتمام ویژه شود.,

منتظری بیان کرد: جامعه هنری و رسانه‌ای باوجود آنکه این فعالیت را شغل نمی‌دانند اما علاقمند به استفاده از مزیت‌های شغلی هستند.

, منتظری بیان کرد: جامعه هنری و رسانه‌ای باوجود آنکه این فعالیت را شغل نمی‌دانند اما علاقمند به استفاده از مزیت‌های شغلی هستند., منتظری بیان کرد: جامعه هنری و رسانه‌ای باوجود آنکه این فعالیت را شغل نمی‌دانند اما علاقمند به استفاده از مزیت‌های شغلی هستند.,

وی گفت: اقتصاد فرهنگ و حمایت از اقلام فرهنگی از مولفه‌های مهم است خبر، گرافیک، سینما، ادبیات داستانی جزو صنایع خلاق فرهنگی هستند که حمایت از این بخش‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات در این بخش را برطرف کند.

, وی گفت: اقتصاد فرهنگ و حمایت از اقلام فرهنگی از مولفه‌های مهم است خبر، گرافیک، سینما، ادبیات داستانی جزو صنایع خلاق فرهنگی هستند که حمایت از این بخش‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات در این بخش را برطرف کند., وی گفت: اقتصاد فرهنگ و حمایت از اقلام فرهنگی از مولفه‌های مهم است خبر، گرافیک، سینما، ادبیات داستانی جزو صنایع خلاق فرهنگی هستند که حمایت از این بخش‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات در این بخش را برطرف کند.,

این مقام مسئول متذکر شد: تدوین نظام جامع حرفه‌ای خبرنگاران که به زودی به تصویب خواهد رسید فصل جدیدی از رفع دغدغه های فعالان این بخش رقم خواهد خورد.

, این مقام مسئول متذکر شد: تدوین نظام جامع حرفه‌ای خبرنگاران که به زودی به تصویب خواهد رسید فصل جدیدی از رفع دغدغه های فعالان این بخش رقم خواهد خورد., این مقام مسئول متذکر شد: تدوین نظام جامع حرفه‌ای خبرنگاران که به زودی به تصویب خواهد رسید فصل جدیدی از رفع دغدغه های فعالان این بخش رقم خواهد خورد.,

منتظری ابراز داشت: در تدوین نظام جامع رسانه‌ای نظرات و پیشنهادات دیگر استان‌ها تجمیع می‌شود تا بهترین تصمیم گیری در این بخش اتفاق بیفتد.

, منتظری ابراز داشت: در تدوین نظام جامع رسانه‌ای نظرات و پیشنهادات دیگر استان‌ها تجمیع می‌شود تا بهترین تصمیم گیری در این بخش اتفاق بیفتد., منتظری ابراز داشت: در تدوین نظام جامع رسانه‌ای نظرات و پیشنهادات دیگر استان‌ها تجمیع می‌شود تا بهترین تصمیم گیری در این بخش اتفاق بیفتد.,

, , , ,

کیفیت کار در رسانه پایین آمده است

, کیفیت کار در رسانه پایین آمده است, کیفیت کار در رسانه پایین آمده است, کیفیت کار در رسانه پایین آمده است,

در این جلسه هادی علمدار، رئیس خانه مطبوعات استان گلستان به حمایت بیشتر دستگاه های اجرایی از فعالان رسانه استان تاکید کرد و گفت: مشکلات زیادی در حوزه رسانه وجود دارد که نیازمند علاج بخشی عمقی و عملی متولیان امر دارد.

, در این جلسه هادی علمدار، رئیس خانه مطبوعات استان گلستان به حمایت بیشتر دستگاه های اجرایی از فعالان رسانه استان تاکید کرد و گفت: مشکلات زیادی در حوزه رسانه وجود دارد که نیازمند علاج بخشی عمقی و عملی متولیان امر دارد., در این جلسه هادی علمدار، رئیس خانه مطبوعات استان گلستان به حمایت بیشتر دستگاه های اجرایی از فعالان رسانه استان تاکید کرد و گفت: مشکلات زیادی در حوزه رسانه وجود دارد که نیازمند علاج بخشی عمقی و عملی متولیان امر دارد.,

علمدار تاکید کرد: چرا باید بودجه فرهنگی ادارات فقط با صدا و سیما وارد قرارداد شود و دیگر رسانه‌ها از این مزیت برخوردار نباشند!

, علمدار تاکید کرد: چرا باید بودجه فرهنگی ادارات فقط با صدا و سیما وارد قرارداد شود و دیگر رسانه‌ها از این مزیت برخوردار نباشند!, علمدار تاکید کرد: چرا باید بودجه فرهنگی ادارات فقط با صدا و سیما وارد قرارداد شود و دیگر رسانه‌ها از این مزیت برخوردار نباشند!,

وی افزود: هر رسانه اگر درآمد مکفی داشته باشد قطعاً دوست ندارد که خبرنگاری بیمه نباشد و از مزایای رسانه‌ای بی‌بهره بماند، اما رسانه به دلیل اینکه درآمد ندارد و برای این بخش راهکار قانونی دیده نشده و با سنگ اندازی مواجه می‌شود قاعدتاً کیفیت کار در رسانه پایین آمده است.

, وی افزود: هر رسانه اگر درآمد مکفی داشته باشد قطعاً دوست ندارد که خبرنگاری بیمه نباشد و از مزایای رسانه‌ای بی‌بهره بماند، اما رسانه به دلیل اینکه درآمد ندارد و برای این بخش راهکار قانونی دیده نشده و با سنگ اندازی مواجه می‌شود قاعدتاً کیفیت کار در رسانه پایین آمده است., وی افزود: هر رسانه اگر درآمد مکفی داشته باشد قطعاً دوست ندارد که خبرنگاری بیمه نباشد و از مزایای رسانه‌ای بی‌بهره بماند، اما رسانه به دلیل اینکه درآمد ندارد و برای این بخش راهکار قانونی دیده نشده و با سنگ اندازی مواجه می‌شود قاعدتاً کیفیت کار در رسانه پایین آمده است.,

در این میزگرد دو موضوع چند موضوع مهم و محوری امنیت شغلی، درآمد پایدار و حل مشکلات بیمه خبرنگاران، رتبه بندی اصحاب رسانه تاکید شد و همچنین پیشنهاداتی از سوی مسئولان برای حل این مشکلات از جمله ایجاد تعاونی رسانه، جمع بندی موانع قانونی در حوزه بهره مندی بیمه اصحاب رسانه مورد تاکید قرار گرفت.

, در این میزگرد دو موضوع چند موضوع مهم و محوری امنیت شغلی، درآمد پایدار و حل مشکلات بیمه خبرنگاران، رتبه بندی اصحاب رسانه تاکید شد و همچنین پیشنهاداتی از سوی مسئولان برای حل این مشکلات از جمله ایجاد تعاونی رسانه، جمع بندی موانع قانونی در حوزه بهره مندی بیمه اصحاب رسانه مورد تاکید قرار گرفت., در این میزگرد دو موضوع چند موضوع مهم و محوری امنیت شغلی، درآمد پایدار و حل مشکلات بیمه خبرنگاران، رتبه بندی اصحاب رسانه تاکید شد و همچنین پیشنهاداتی از سوی مسئولان برای حل این مشکلات از جمله ایجاد تعاونی رسانه، جمع بندی موانع قانونی در حوزه بهره مندی بیمه اصحاب رسانه مورد تاکید قرار گرفت.,

گرچه مشکلات زیادی پیشروی رسانه ها وجود دارد ولی این میزگرد در تلاش بود که بتواند به مشکلات اساسی رسانه ها بپردازد این موضوعات از مجموعه پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما پیگیری می شود و امید است با همت جهادی مسئولان و عنایت دولت سیزدهم بسیاری از این مشکلات که اصحاب رسانه کشور با آن دسته و پنجه نرم می کنند برطرف شود.

, گرچه مشکلات زیادی پیشروی رسانه ها وجود دارد ولی این میزگرد در تلاش بود که بتواند به مشکلات اساسی رسانه ها بپردازد این موضوعات از مجموعه پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما پیگیری می شود و امید است با همت جهادی مسئولان و عنایت دولت سیزدهم بسیاری از این مشکلات که اصحاب رسانه کشور با آن دسته و پنجه نرم می کنند برطرف شود., گرچه مشکلات زیادی پیشروی رسانه ها وجود دارد ولی این میزگرد در تلاش بود که بتواند به مشکلات اساسی رسانه ها بپردازد این موضوعات از مجموعه پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما پیگیری می شود و امید است با همت جهادی مسئولان و عنایت دولت سیزدهم بسیاری از این مشکلات که اصحاب رسانه کشور با آن دسته و پنجه نرم می کنند برطرف شود.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/, انتهای پیام/,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه