اخبار داغ

یک کارشناس فرهنگی:

نظام‌مند کردن زندگی نوجوانان برای رسیدن به سعادت از اهداف اوقات فراغت باشد

نظام‌مند کردن زندگی نوجوانان برای رسیدن به سعادت از اهداف اوقات فراغت باشد
حجت‌الاسلام تاج‌آبادی گفت: هدف از اوقات فراغت نظام‌مند کردن زندگی افراد و خصوصاً نوجوانان برای رسیدن به کمال و سعادت است و نباید به‌گونه‌ای به برای نوجوانان برنامه‌ریزی شود که دچار افراط‌وتفریط شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام تاج آبادی کارشناس فرهنگی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به اهمیت اوقات فراغت در زندگی جوانان و نوجوانان گفت: دو برداشت می‌توانیم از اوقات فراغت داشته باشیم که موضوع اول معنای واقعی آن فراغت از کار که در قرآن به آن وقف می‌گوییم و وقف با توقف تفاوت می‌کند چراکه وقف به معنای نفس گرفتن و تجدیدقوا کردن است و در احادیث هم داریم که می‌فرماید بخشی از اوقات خود را برای استراحت و تفریح بگذارید و این برای شارژ کردن و تنفس انسان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی افزود: قلب و نفس انسان در برخی از اوقات بر اثر فعالیت‌ها و موانعی که برای رسیدن به هدف جلوی راه انسان قرار دارد خسته می‌شود و با توجه به اینکه قلب و نفس مرکز آدمی است و قرار است ما را به هدف نهایی برساند نیاز به شارژ شدن دارد این استراحت موجب می‌شود نفس آدم حرکت کند و به تعبیری رو می‌آورد.
,
 
,
تاج‌آبادی ادامه داد: رمز موفقت انسان در استراحت و شارژ به‌موقع نفس و قلب است و انسانی می‌تواند در کاروان دنیا شتابنده حرکت کند که به‌موقع به قلب و نفس خود برسد و لذا همیشه باید حواسمان به نفسمان باشد.
,
 
,
وی اضافه کرد: تعبیر ما از اوقات فراغت تنفس، تفریح و تزریق نشاط و شادابی باشد و لذا اوقات فراغت جزء لازمه بندگی هر انسان است و اگر این نباشد زندگی انسان با اختلال روبه‌رو خواهد شد.
,
 
,
کارشناس فرهنگی بیان کرد: تعبیر دیگری از اوقات فراغت با عنوان بیکاری وجود دارد که همان از دست دادن فرصت‌ها می‌شود و مهمتر از همه فرصت عمر است که هدر رود و اگر خدای ناکرده ما اوقات فراغت را اینگونه تفسیر کنیم یک خسارت جبران ناپذیری به خود خواهیم زد و جز آه خسران چیز دیگری شامل ما نخواهد شد.
,
 
,
وی با اشاره به نقش مساجد در اوقات فراغت بیان کرد:عبادتگاه ها که مهمترین آنها مساجد، هیئت های مذهبی ، حسینیه ها و تکیه ها هستند اگر برنامه داشته باشند و نقش تربیتی داشته باشند و فقط تفریحی عمل نکنند نقش بسیار مهمی در اوقات فراغت دارند.
,
 
,
تاج آبادی افزود: باید حواسمان باشد ضمن احترام و قداست مساجد و اماکن مذهبی باید بدانیم هدف از پر کردن اوقات فراغت در محافل مذهبی و خصوصا مساجد باید نقش تربیتی داشته باشد و مهمترین هدف باید تربیت باشد.
,
 
,
کارشناس فرهنگی گفت: ابزار تفریح و بازی در مساجد نباید هدف باشد چراکه اصل بندگی و عبودیت آسیب می بیند چراکه بچه ها از مساجد چیزی خاصی عاید آنها نمی شود و نباید نگاه بچه ها به مساجد صرفا تفریحی باشد اما در حاشیه می توان برنامه های تفریحی داشت.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه نگاه برخی به مساجد تنها نماز خواندن است که اینگونه نباید باشد،افزود:مساجد خواستگاه انقلاب است و محلی برای رفع مشکلات و مسائل مردم می باشد و امروز نیازمند احیای کارکردهای مساجد هستیم که باید مورد توجه قرار گیرد.
,
 
,
تاج آبادی بیان کرد: احقاق حق و اقامه قسط از دیگر کارکردهای مساجد است و این را از آموزه های دینی آموختیم و این مسئله ارتقای اهداف در مساجد باید بسیار مورد توجه تشکل های درون مساجد باشد.
,
 
,
وی در خصوص سبک زندگی اسلامی و نقش آن در اوقات فراغت گفت: هدف از اوقات فراغت نظام مند کردن زندگی افراد و خصوصا نوجوانان برای رسیدن به کمال و سعادت است و نباید به گونه ای به برای نوجوانان برنامه ریزی شود که دچار افراط و تفریط شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه