اخبار داغ

خراسان جنوبی در عزای سیدالشهداء (ع)؛

حال و هوای حسینی در کوچه پس کوچه های شهر بیرجند/ نصب ۱۵۰۰ پرچم عزای امام حسین(ع) در سطح شهر

حال و هوای حسینی در کوچه پس کوچه های شهر بیرجند/ نصب ۱۵۰۰ پرچم عزای امام حسین(ع) در سطح شهر
این روزها کوچه پس کوچه‌های شهر بوی محرم گرفته، کوی و برزن لباس سیاه بر تن کرده و شور و عشق حسینی در هر گوشه شهر به چشم می‌آید و به همت شهرداری ۱۵۰۰ پرچم عزای امام حسین(ع) در سطح شهر نصب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محرم که می‌آید همه شهرها و روستاها گویی کربلا است و همه روزها گویی عاشورا می‌شود. عاشقان امام حسین (ع) از همان روزهای آغازین محرم خود را آماده بیعت با امامی می‌کنند که او خود را فدای دین اسلام کرد، امامی که بعد از گذشت بیش از هزار و ۴۰۰ سال از واقعه کربلا هنوز هرگاه اسم حسین (ع) به میان می‌آید چشم‌ها ابری می‌شود و قلب‌ها به یادش آرام می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

شهر بیرجند هم حال و هوای محرمی به خود گرفته است و این را می‌توان از دیوارپوش‌های سیاه و پرچم‌های برافراخته بر سر در مغازه‌ها و خانه‌ها و خیابان ها فهمید، بعد از دوسال کرونا امسال هر چند که هنوز این ویروس به طور کامل از بین نرفته است و باید اصول بهداشتی رعایت شود خوشبختانه با بهبود وضعیت حال و هوای محرم در شهر و برگزاری مراسم‌های عزاداری شور و رنگ بهتری به خود گرفته است.

,

شهرداری بیرجند هم با نصب پرچم شهر را سیاه‌پوش کرده و اکنون در جای‌جای شهر نشانه‌های عزاداری عاشورا به چشم می‌خورد؛ از سویی داربست‌های فلزی برپا شده و عطر اسپند و برافراشتن پرچم‌های سیاه همه شهر را با نوای حسینی عجین کرده است.

,

, ,

نصب ۱۵۰۰ پرچم عزاداری

, نصب ۱۵۰۰ پرچم عزاداری, نصب ۱۵۰۰ پرچم عزاداری,

معاون فرهنگی شهرداری بیرجند با اشاره به نصب ۱۵۰۰ پرچم در شهر به خبرنگار خاورستان گفت: به مناسبت ماه عزاداری امام حسین (ع) شهرداری بیرجند اقدام به سیاه پوش نمودن سطح شهر کرد.

,

محمد رمضانی اظهار داشت: با فرا رسیدن ماه محرم، شهر بیرجند در تکاپوی ارادت به سرور و سالار شهیدان، حال و هوای متفاوتی به خود گرفته است.

,

وی اضافه کرد: شهرداری بیرجند با سیاه پوش کردن میادین، بلوارها و نصب بنر و پرچم در ورودی های شهر اقدام به فضاسازی ویژه محرم نموده است.

,

رمضانی با اشاره به حال و هوای عاشورایی در سطح شهر عنوان کرد: نصب بنرهای عزا و سوگواری در مسیرهای اصلی، بلوارها و میادین انجام و با استفاده از پرچم، پارچه، ریسه، بنر شهر سیاه‌پوش شده است.

,

, ,

پویش پاکبانان افتخاری

, پویش پاکبانان افتخاری, پویش پاکبانان افتخاری,

وی پویش پاکبانان افتخاری در ایام محرم را یکی از برنامه های فرهنگی این سازمان در این ایام بیان کرد و افزود: این پویش با شعار محوری «شهری به پاکی دل های عزادارانش» در درجه نخست از صاحبان و دست اندرکاران نذورات و ایستگاه های صلواتی و تکایا برای عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف در ماه های محرم و صفر که بلای جان محیط زیست هستند، دعوت به عمل می آورد و در ادامه، بر همکاری با پاکبانان شریف این زحمتکشان بی ادعای شهر تاکید می ورزد تا با کمک به جمع آوری زباله های رها‌ شده در مسیر حرکت هیئت ها، بتوانیم از سنگین تر شدن بار بر دوش آنها جلوگیری کنیم.

,

به گفته وی دست اندرکاران اصلی این پویش بچه هیئتی و جوانان گام دوم انقلابی و همه دوستداران امام شهید حضرت حسین بن علی (ع) هستند که دست در دست یکدیگر، فرهنگی نیکو و پسندیده که همانا حفظ نظافت و زیبایی و پاکیزگی شهر در ایام سوگواری سرور ‌و سالار شهیدان می باشد، را به خوبی اشاعه دهند تا هم استفاده از ظروف یکبار مصرف به عنوان یکی از آسیب زنندگان به محیط زیست به حداقل ممکن برسد و هم از بار زحمت پاکبانان خدوم شهرمان که همه ساله ترافیک و سختی کاری شان در این ایام بیشتر و بیشتر می شود، کاسته شود.

,

وی برگزاری مراسم عزاداری در پارک ها را هم جزو برنامه های فرهنگی سازمان در این ایام بیان کرد و افزود: بوستان کاجستان به مدت ۱۰ شب میزبان عزاداران حسینی است و این مراسم به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند و مجمع عشاق بین الحرمین، سخنرانی حجت الاسلام زینت بخش و مداحی مداحان برجسته استان برگزار می شود.

,

وی تاکید کرد: سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری در برپایی موکب‌ها، نصب داربست فلزی، پرچم و ریسه‌های عزا همکاری لازم را با هیئت‌های مختلف داشته است و فضاسازی شهری از چند روز قبل از شروع ماه محرم توسط این سازمان صورت پذیرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

,

       

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه