اخبار داغ

زکودکی خادم این تبار محترمم؛

شیرخوارگان حسینی، نسلِ زمینه ساز ظهور/بیعت با کوچکترین شهید کربلا

شیرخوارگان حسینی، نسلِ زمینه ساز ظهور/بیعت با کوچکترین شهید کربلا
شیرخوارگان حسینی، نسلِ زمینه ساز ظهور هستند و در همایش امروز، شیرخواران با کوچکترین شهید کربلا بیعت کردند تا به عنوان سربازارن حضرت علی اصغر(ع) همیشه در این راه قدم بردارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سفیرافلاک، قرن ها از واقعه کربلا و عاشورا می گذرد اما هنوز صدای بی تابی ها و گریه های طفل شش ماهه امام حسین(ع) به گوش می رسد، طفلی که بی قرار و تشنه جرعه ای آب بود تا در صحرای گرم و سوزان دوام بیاورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

محرم که از راه می رسد همه همان روزها و صحنه ها و مظلومیت خاندان امام حسین(ع) تداعی می شود و ارادتمندان در این ایام به سوگ می نشینند و در مصیب شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش عزاداری می کنند اما یکی از سوزناک ترین صحنه های واقعه عاشورا لحظه ای بود که امام حسین(ع) طفل شش ماهه را بر سر دست گرفت تا شاید جرعه ای آب، تشنگی او را برطرف کند اما دشمن پلید، تیر را به سوی گلوی نازک حضرت علی اصغر(ع) نشانه گرفت و تاریخ هیچگاه این صحنه را فراموش نخواهد کرد.

,

,

, ,

تشنگی طفل شش ماهه دشت کربلا که تا نامش برده می شود، ناخودآگاه مادرانی که شیرخواره دارند به یاد حضرت علی اصغر(ع) و مادرش حضرت رباب می افتند که چگونه با مظلومیت به شهادت رسید و در غم شهادت غنچه پرپر شده کربلا با رباب همنوا می شوند.

,

چند سالی است که همایش شیرخوارگان حسینی در دهه اول محرم با حضور پرشور مادران و شیرخوارگان برگزار می شود، مادرانی که لباس های سفید و سبز بر تن نوزادان کرده و سربندهایی را بر پیشانی آنها می بندند و فرزند خود را نذر این قیام می کنند تا به عنوان سربازان ظهور، حسینی وار تربیت شوند و در این مسیر گام بردارند.

,

 

,

 

,

, ,

حضرت علی اصغر(ع) اگرچه کوچکترین شهید دشت کربلا است اما تاکنون با همین دستهای کوچک، گره های بزرگی را باز کرده است، باب الحوائجی که هیچ کسی را ناامید نمی کند.

,

هم ناله با مادر حضرت علی اصغر(ع)

, هم ناله با مادر حضرت علی اصغر(ع), هم ناله با مادر حضرت علی اصغر(ع),

یکی از بانوانی که طفلی سه ماهه در بغل دارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: امروز به همراه فرزندم در مراسم شیرخوارگان حسینی حضور دارم تا با مادر حضرت علی اصغر(ع) هم‌ناله شوم، طفلی که به عنوان کوچکترین شهید کربلا در واقعه عاشورا به شهادت رسید و امروز همه شیرخوراگانی که در این مراسم هستند سربازان حضرت علی اصغر(ع) هستند.

,

,

, ,

وی افزود: در این مراسم مادران زیادی حاجت روا شده اند، یکی برای فرزند دار شدن آمده و حاجت گرفته یکی هم کودک بیمار خود را آورده تا شفایش را بگیرد، ایام شهادت امام حسین(ع) است و بهترین زمان برای این است که دست‌هایمان را بلند کنیم و عاقبت بخیری فرزندانمان را بخواهیم.

,

گفتنی است امروز همزمان با سراسر کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در ۱۶ نقطه از استان برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه