اخبار داغ

ائمه جمعه لرستان مطرح کردند:

ماندگاری قیام عاشورا در تاریخ / نهضت امام حسین(ع) مبتنی بر اخلاق بود

ماندگاری قیام عاشورا در تاریخ / نهضت امام حسین(ع) مبتنی بر اخلاق بود
ائمه جمعه لرستان با اشاره به ماندگاری قیام عاشورا در تاریخ، گفتند: نهضت امام حسین(ع) مبتنی بر اخلاق بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد، اظهار داشت: کرونا بار دیگر کشور و استان را به تدریج در بر گرفته، در دوره ای که مردم تزریق واکسن را انجام و اصول بهداشتی را رعایت کردند شاهد روزهای بدون فوتی بودیم و به هر میزانی که از تزریق واکسن فاصله گرفته شود این واکسن شیوع می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: باید همچنان اشتغال در صدر برنامه های متولیان باشد تلاش براابن که جوانان به اشتغال پایدار برسند باید دنبال شود و کارآفرینی، آموزش فنی و حرفه ای و روی آوردن انبوه بیکاران به یادگیری مهارت می تواند درآمدزایی داشته باشد و راهنمایی جوانان به یادگیری کارهایی که جنبه فنی دارد می تواند در ایحاد اشتغال موثر باشد باید شرایط به گونه ای باشد که شغل ایجاد شود.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: اگر اشتغال ایجاد شود، آمار ازدواج بالا می رود و افزایش جمعیت محقق می شود، مشکل مسکن حل و کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

,

وی با اشاره به مناسبت های این هفته، تصریح کرد: سالروز شهادت شهید بابایی است که در سال ۶۶ به شهادت رسید، همچنین ۱۷ مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی است که در افغانستان به شهادت رسید لذا خبرنگاران در انعکاس اخبار و در ارتقای فرهنگی نقش ممتازی دارند البته این مناسبت‌ها به دلیل درسی است که از نهضت حسینی فرا گرفتند.

,

شاهرخی با اشاره به حقوق بشر اسلامی گفت: باید حقوق بشر اسلامی و انسانی را بر سر دست بگیریم که اسلام برای انسان ارزش قائل است و در راه دفاع از حقوق بشر سختی هایی را تحمل کرده، از همین رو نظام جمهوری اسلامی برای دفاع از حقوق بشر اسلامی سخت و محکم ایستاده است.

,

وی بیان کرد: پیامبر(ص) نظامی را پایه ریزی کرد که اصولی داشت ‌و اصل اول عبودیت خداست، دوم معرفت و سوم محبت به خدا و جامعه و خانواده به طوری که اگر مسلمانی فریاد بزند و کسی به داد او نرسد مسلمان نیست، اصل بعدی عدالت است که در همه عرصه ها بود.

,

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: این اصول از استحکام اولیه برخوردار بود ولی هرچه جلوتر رفت اصول مذکور کمرنگ شد تا که زمان یزید و معاویه رسید و انحراف خیل عظیمی را در بر گرفت، یزید شبیه به چشمه جوشان متعفن جاری در جامعه بود و خبری از اصول و عبودیت خدا نبود و احادیث پیامبر ممنوع بود لذا امام حسین(ع)قیام کرد تا جامعه اسلامی را بنا کند و نهضت حسینی منجر به شهادت ایشان شد و درسی ماندگار به تاریخ داد و هر جا نام فساد و ظلم هست نام مبارزه امام حسین(ع) در مبارزه با فساد و اجرای عدالت شنیده می شود.

,

وی گفت: مدیران نقطه وسط دایره هستند و نسبت آنها به همه مردم مساوی است و کسی نباید از انتصاب به ابن افراد از امتیازی برخوردار شود.

,

نهضت امام حسین(ع) مبتنی بر اخلاق بود

, نهضت امام حسین(ع) مبتنی بر اخلاق بود, نهضت امام حسین(ع) مبتنی بر اخلاق بود,

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: بزرگداشت و یاد ائمه معصومین(ع)در راس حضرت سید الشهدا (ع) از شعائر دین و از مصادیق تقوای الهی است.

,

وی مکه را قلب عالم دانست و افزود: از نظر جغرافیایی نیز این موضوع صدق کرده است و محل تبلور دین خداوند مکه بوده است .

,

امام جمعه کوهدشت مرگ را آغاز حیات ابدی دانست و عنوان کرد: خط خداوند متعال و خط سرنوشت مرگ است و تمام فرزندان آدم باید طعم مرگ را بچشند.

,

وی تصریح کرد: مرگ با عزت بسیار زیبا تر از زندگی با ذلت است و امام حسین (ع) مانند اشتیاق یوسف برای یعقوب، مشتاق این مرگ با عزت بود.

,

طهماسبی گفت: اباعبدالله(ع) خطاب به اصحاب خود فرمودنذ که من آماده این شهادت هستم و مشتاق دیدار جدم و مادرم حضرت زهرا (س) هستم.

,

امام جمعه کوهدشت ضمن اشاره به فراز و نشیب های زندگی، بیان کرد: یاران امام حسین(ع) آماده شهادت بودند و بیعت آنان در حدی مستحکم بود که اگر هزار بار کشته می‌شدند بیعتشان شکسته نمی شد.

,

وی خداوند متعال را خریدار خون مجاهدان در راه خدا برشمرد و خاطر نشان کرد: شهدا با خداوند معامله کرده اند و امروز روز بیعت ما با اباعبدالله(ع) است و باید خود را آماده برای جهاد در راه خدا و پیروی از آرمان های امام حسین(ع) گردانیم،نهضت امام حسین(ع) مبتنی بر اخلاق بود.

,

طهماسبی بیان داشت : اگر انقلاب امام خمینی (ره) نبود قانون کشور رو به فساد هایی از جمله کاپیتولاسیون رفته بود و جنایتکاران عالم از جمله آمریکا و دیگر مرتجعین عالم در تمام طول تاریخ چهره منفور خود را نشان داده اند .

,

امام جمعه کوهدشت بیان کرد: امروزه ایران از نظر پهبادی به جایی رسیده است که کشور های ابر قدرت همچون روسیه از او خرید می‌کنند و الحمدالله تحریم های عدم خرید صلاح از ایران برداشته شده است .

,

وی گفت: ما در جهت خنثی سازی تحریم ها با کشور های مختلف ارتباط داریم و قرارداد های بسیار خوبی بسته شده است؛ایران عجله ای برای توافق هسته ای ندارد و تا مفاد قرارداد شفاف و واقعی نباشد قرارداد را امضا نخواهد کرد و قرارداد تنظیم شده مبهم است و تا برآورده کردن شرط های ایران هیچ توافقی امضا نخواهد شد .

,

طهماسبی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با امامان جمعه کشور اظهار داشت : امامان جمعه مختص به یک گروه سیاسی نیستند و متعلق به همه می باشند.

,

وی تریبون نماز جمعه را تریبون انقلاب و دین و اسلام دانست و گفت: خط نماز جمعه خط ولایت، دین و خدمت به مردم است و هیچ تنش سیاسی نباید بتواند تاثیری بر این جایگاه مقدس داشته باشد .

,

طهماسبی ضمن اشاره به لزوم کاهش دسته روی های خیابانی با ابزار آلاتی که باعث سلب آسایش مردم می‌شوند، بیان کرد: هیئت های عزاداری سطح شهرستان باید در کنار سینه زنی و عزاداری هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را به روش های مختلف در جامعه تبیبن کنند

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه