اخبار داغ

عبرت‌ها و درس‌های عاشورا؛

عاشورا حاصل سکوت، بی‌بصیرتی و بی‌تفاوتی خواص/ بصیرت، ماندگارترین درس عاشورا است

عاشورا حاصل سکوت، بی‌بصیرتی و بی‌تفاوتی خواص/ بصیرت، ماندگارترین درس عاشورا است
در واقعه عاشورا، حق و باطل در فضایی غبارآلود و فتنه انگیز در مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند و در این جا سکوت خواص بی بصیرت به شهادت پاک ترین انسان های روی زمین در ظهر عاشورا ختم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، واقعه عاشورا، از مهم ترین وقایع تاریخ بشریت بویژه تشیع است که در سال ۶۱ هجری قمری به وقوع پیوسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای احیای اسلام ناب محمدی(ص)  در جامعه غفلت‌زده آن زمان قیام کردند و چراغ هدایت را در مقابل دیدگان تاریخ روشن کرده و با شهادت خود بهترین و ارزشمندترین دارایی خود که جان آن حضرت بوده برای اعتلای دین فدا کرد تا اسوه خوبی برای امروز ما باشد.

,

یکی از موضوعاتی که در شکل گیری واقعه عاشورا نقش برجسته و تاثیرگذاری دارد، نقش خواص جامعه است که سکوت خواص چه قبل و چه بعد از واقعه عاشورا در ایجاد این واقعه و مظلومیت امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان نقس بسیار مهمی داشت.

,

در واقعه عاشورا، حق و باطل در فضایی غبارآلود و فتنه انگیز در مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند و در این جا سکوت خواص بی بصیرت به شهادت پاک ترین انسان های روی زمین در ظهر عاشورا ختم شد و مصائبی که بر خاندان عصمت و طهارت گذشت.

,

برجسته‌ترین درس عاشورا، ایستادگی در مقابل ظلم، ستم و استکبار است

, برجسته‌ترین درس عاشورا، ایستادگی در مقابل ظلم، ستم و استکبار است, برجسته‌ترین درس عاشورا، ایستادگی در مقابل ظلم، ستم و استکبار است,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از روز قیام امام حسین (ع) به عنوان نمایش تعبد و بندگی نام برده و می گوید: ایشان بارها هدف خود را از قیام اعلام کرده و آن را ایستادگی و عدم سازش با ظالم عنوان کردند و باید مراسم ها و هیئت‌های عزاداری باید زنده‌کننده معنویات در جامعه باشد.

,

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی به درس های قیام عاشورا نیز اشاره کرده و می افزاید: برجسته‌ترین درس عاشورا مسئله آزادگی و ایستادگی در مقابل ظلم، ستم و استکبار بوده و صراحت و شجاعت امام حسین (ع) به طور قطع باید سرمشقی برای همه ما باشد.

,

وی با اشاره به اینکه درس‌هایی همچون ایثار، شهادت‌طلبی، حق‌جویی، ایستادگی در مقابل ظلم، ولایتمداری و … در این واقعه عظیم نهفته است، ادامه داد: بنابراین لازم است که با تامل و دقت هر چه بیشتر به حوادث این روزها بیندیشیم تا اینکه از آنها درس بگیریم.

,

قریشی هم چنین از معرفت به عنوان مبنای عزاداری یاد کرده و گفت:  باید فلسفه عزاداری توسط علما برای عزاداران مشخص و تبیین شود.

,

بصیرت نباشد، جای جلاد و شهید عوض می شود

, بصیرت نباشد، جای جلاد و شهید عوض می شود, بصیرت نباشد، جای جلاد و شهید عوض می شود,

در این زمینه امام جمعه میاندوآب با اشاره به اهمیت بصیرت به خبرنگار ما، گفت:  اگر در جامعه بصیرت و آگاهی نباشد، در آن صورت دشمنان به راحتی جای شهید و جلاد را عوض می کنند و مسیر مردم را تغییر می دهند.

,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: حادثه کربلا یکی از موضوعاتی است که نقش بصیرت و آگاهی در آن به چشم می خورد.

,

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح امت جدش و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، گفت: در حالی که امام حسین(ع) هدف قیامش را اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده بودند ولی دشمن از عدم آگاهی و بی بصیرتی مردم سواستفاده کرد و با طرح این دروغ که جنگ بر سر حکومت است، مسیر مردم را تغییر داد.

,

حسن زاده با بیان اینکه جنگ تبلیغاتی و رسانه ای یکی از ابزارهای دشمنان بوده است، تصریح کرد: در قیام کربلا نیز شاهد ایجاد هراس و ترس در بین مردم بوده و در کنار آن خواص بی بصیرت نیز نقش مهمی دارند.

,

حسن زاده با تاکید بر لزوم هوشیاری در مقابل دشمنان، تصریح کرد: باید از بوق تبلیغاتی دشمن ترسید و ابن زیادها و شمرهای زمانه را شناخت و در مقابل آنها بصیرت داشت.

,

بصیرت، یکی از مهم ترین درس های قیام عاشورا است

, بصیرت، یکی از مهم ترین درس های قیام عاشورا است, بصیرت، یکی از مهم ترین درس های قیام عاشورا است,

کارشناس علوم دینی نیز در این زمینه با اشاره به نقش بصیرت، گفت: در طول تاریخ اسلام شاهد بروز مشکلاتی بوده ایم که دلیل تمام آن‌ها عدم تحلیل درست وقایع توسط خواص برای مردم و اطلاع نادرست مردم از اصل ماجرا بوده است.

,

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه حادثه کربلا یکی از وقایعی است که نقش بصیرت در آن به چشم می خورد، افزود: خواص بی بصیرت با سکوت خود نقش مهمی در شکل گیری واقعه عاشورا داشتند.

,

وی اظهار کرد: مردم کوفه و خواص بی بصیرت فریب وعده ها و نیرنگ های ابن زیاد را خورده و امام حسین(ع) را خارجی خواندند و او را تنها گذاشتند.

,

این کارشناس علوم دینی با بیان اینکه بصیرت، یکی از مهم ترین درس های قیام عاشورا است، تصریح کرد: باید همواره هوشیار بوده و پشت سر ولایت حرکت کنیم و فریب نیرنگ ها و توطئه های دشمنان را نخوریم.

,

در طول تاریخ جدال حق و باطل وجود داشته است و برای تشخیص راه درست باید بصیرت داشت که در این زمینه نقش خواص جامعه بسیار مهم است.

,

از سوی دیگر آنچه برای تمام مردم واضح و مبرهن است، اهمیت عزاداری و شور حسینی در کنار توجه به شعور و مبانی قیام اباعبدالله(ع) و درس های قیام عاشورا است که باید در راستای تعمیق معرفت و آگاهی بیشتر تبیین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه