اخبار داغ

محرومیت ۳۰ روستای الیگودرز از خدمات مخابراتی/ کوهپیمایی مردم برای رسیدن به آنتن موبایل

محرومیت ۳۰ روستای الیگودرز از خدمات مخابراتی/ کوهپیمایی مردم برای رسیدن به آنتن موبایل
خرابی سیستم مخابراتی روستاهای پِز الیگودرز سبب شده تا مردم ۳۰ روستا با مشکل مواجه شوند و در موقع ضروری برای رسیدن به آنتن کیلومترها کوهپیمایی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، برخی از روستاهای الیگودرز به واسطه شرایط جغرافیایی و صعب‌العبور بودن از داشتن بسیاری از زیرساخت‌ها محروم شده‌اند و این محرومیت‌ها سبب شده تا همواره با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

امروزه با پیشرفت در فناوری ارتباطات، تاثیر مرزهای زمانی و مکانی کاهش یافته و بسیاری از امکانات به راحتی در دسترس افراد قرار می‌گیرد اما باید گفت هنوز مردمانی هستند که دغدغه «راه دسترسی» و «سیستم مخابراتی» دارند و در نبود این زیرساخت‌ها حتی جانشان نیز به خطر می‌افتد.

,

روستاهای پز الیگودرز ماه‌هاست که به خاطر خرابی سیستم مخابراتی از برقراری ارتباط محروم مانده‌اند و به واسطه عدم آنتن دهی تلفن همراه با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

,

خداداد حسنی دهیار روستاهای پز الیگودرز در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: دکل مخابرات روستاهای پز از ۱۵ بهمن ماه سال 1400 تاکنون قطع است و در پی خرابی سیستم این دکل مردم با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند به طوری که اگر خانواده‌ای بیماری داشته باشد باید چندین کیلومتر راه برود تا به سر کوه برسد و بتواند برای رسیدن اورژانس هوایی تماس بگیرد.

,

وی افزود: تاکنون چندین بار سیستم این دکل را برای تعمیر باز کرده و به تهران انتقال داده‌اند و پس از برگشت نصب کرده‌اند اما متاسفانه هنوز مشکل دارد و وصل نشده است.

,

,

, ,

عدم آنتن دهی موبایل در ۱۵روستا

, عدم آنتن دهی موبایل در ۱۵روستا, عدم آنتن دهی موبایل در ۱۵روستا,

دهیار روستاهای پز الیگودرز عنوان کرد: از آنجا که مردم ۳۰ روستا با جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر از این دکل مخابراتی استفاده می‌کنند تاکنون پیگیری‌های زیادی برای رفع مشکل آن انجام داده‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه دستگاه دکل مذکور مربوط به یک شرکت خصوصی در تهران است، تصریح کرد: پس از خرابی سیستم، این شرکت تاکنون پنج بار آن را باز و بسته کرده اما متاسفانه وصل نشده است، از طرفی مسئولان مخابرات می‌گویند ما برای رفع مشکل دکل به حساب شرکت پول واریز کرده‌ایم تا بیایند و آن را درست کنند اما مسئولان شرکت می‌گویند این پول طلب قبل بوده و باید پول واریز شود تا دو قطعه به این سیستم ببندیم تا وصل شود.

,

وعده‌هایی که عملی نشد

, وعده‌هایی که عملی نشد, وعده‌هایی که عملی نشد,

حسنی گفت: برای رفع مشکل این دکل مخابراتی تاکنون وعده زیادی به ما داده اند و دیگر به این وعده ها باور نداریم چون پس از خرابی گفتند بعد از سه روز درست می‌شود اما همچنان خبری از درست شدن آن نیست اما از مسئولان استان درخواست داریم با توجه به مشکلاتی که مردم دارند هرچه سریعتر مشکل این دکل را برطرف کنند.

,

فضل الله داووی معاون شرکت مخابرات لرستان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: از زمانی که دکل روستاهای پز آسیب دیده است، سازنده آن چندین بار آن را تعمیر کرده اما جوابی نگرفته است.

,

وی افزود: پیمانکار آن را مجدد تعویض کرد اما وصل نشد که در نهایت اینطور استنباط شد که شاید سیگنال مربوط به BTS موبایل که در سد رودبار به آن می‌رسد، تغییراتی به آن داده باشند که همکاران موبایل نیز تمام آن شاخصه‌‌هایی که مرتبط به این موضوع بود را بررسی و آنتن آن را به سمت پز تقویت کردند اما تاکنون بالا نیامده است.

,

,

, ,

تجهیزات جدید دکل در هفته پیش رو تست می‌شود

, تجهیزات جدید دکل در هفته پیش رو تست می‌شود, تجهیزات جدید دکل در هفته پیش رو تست می‌شود,

معاون شرکت مخابرات لرستان عنوان کرد: روز گذشته با سازنده تجهیزات این دکل صحبت کردیم که قرار شد دو نمونه دیگر با سیکنال قوی‌تر بیاورد و نصب کند، این سازنده قول داده در هفته پیش رو تجهیزات دیگری را تست بزند تا ببیند جواب می‌دهد یا خیر.

,

وی تصریح کرد: در مجموع با توجه به شرایط جغرافیایی و فاصله‌ای که روستاهای پز با سایت اصلی دارد، ممکن است وصل شود یا نشود چون چیز فنی و استاندادری نیست که بگویم قطعی درست می‌شود.

,

داوودی گفت: از آنجا که فاصله هوایی دکل مذکور تا BTS بیش از آن حد استاندارد است این مشکل را به وجود آورده و چون منطقه بسیار صعب العبوری است همین سبب شده تا نتوانیم سرویس لازم و با کیفیتی را به آن ارائه دهیم.

,

وی اظهارداشت: برای رفع مشکل این دکل هم سمت شبکه موبایل تقویت شده و هم پیمانکار سیستم را عوض کرده است اما با این سیستم جدید جواب نداده و پیمانکار قول داده این هفته تجیهزات دیگری تست بزند و امتحان کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه