اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

لزوم پرداختن به مباحث فرهنگی و اجتماعی در ماه محرم/ حماسه عاشورا انسجام و وحدت و یکپارچگی را به ارمغان می‌آورد

لزوم پرداختن به مباحث فرهنگی و اجتماعی در ماه محرم/ حماسه عاشورا انسجام و وحدت و یکپارچگی را به ارمغان می‌آورد
حجت‌الاسلام انصاری راد با تاکید بر لزوم پرداختن به مباحث فرهنگی و اجتماعی در ماه محرم گفت: این حماسه عاشورا است که جامعه را به حرکت در می‌آورد و تمام آحاد جامعه را در کنار هم قرار می‌دهد و انسجام و وحدت و یکپارچگی را به ارمغان می‌آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد،  مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در اولین نشست ستاد «مهرواره بانور» اظهار کرد: پرچم عزای امام حسین علیه السلام در استان هرمزگان برافراشته است و همه مردم به گونه ای در مراسم عزاداری و سوگواری فعالان شرکت می کنند و از این فضای مذهبی و دینی که در این ایام به پاس بزرگداشت یاد اباعبدالله حسین و یاران باوفایش ایجاد شده است بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه افزود: لذا باید به این شور و شعور و تدبیری که در تشکل های دینی و مذهبی قابل مشهود است ارج بنهیم. فضای کنونی، فضای حسینی و عاشورایی است، بایستی بتوانیم در این ایام و لیالی از این فرصت‌های مناسبی که فرا روی ما قرار گرفته است بیش از گذشته بهره‌مند شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین گفت: در دهه اول محرم علاوه بر بزرگداشت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، نیاز است که به سایر مباحث فرهنگی و اجتماعی هم پرداخته شود و از آن غفلت نکنیم. اگرچه همه این مباحث دینی و فرهنگی و اجتماعی، مسجد، خانواده، به گونه ای با فرهنگ عاشورا مرتبط می شود، بدین معنا که همه این مباحث و عناوین و مفاهیم را به نهضت عاشورا گره می زنیم و همه اینها تحت شعاع حماسه عاشورا قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام انصاری راد اضافه کرد: این حماسه عاشورا است که جامعه را به حرکت در می آورد و تمام آحاد جامعه را در کنار هم قرار می دهد و انسجام و وحدت و یکپارچگی را به ارمغان می آورد، لذا اگر از عفاف و حجاب و دیگر مفاهیم فرهنگی و اجتماعی سخن به میان می آید همه اینها باید در کنار فرهنگ و حماسه عاشورا مورد تبیین و تحریر قرار گیرد.

وی ابراز داشت: در دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر طرحهای فرهنگی و اجتماعی در قالب جشنواره ها و مهرواره های فرهنگی و اجتماعی با جهت گیری های دینی و پرداختن به آحاد جامعه برگزار می‌شود و «مهرواره بانور» که در سطح ملی ابلاغ شده است طرحی نو و جدید می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: تا پیش از این، «مهرواره محله همدل» و «مهرواره اوج» در استان برگزار شده است و مهرواره بانور نیز ادامه همین مهرواره هاست که قرار است در سطح جامعه با محوریت مسجد برگزار شود و کنش‌گران اصلی آن، بانوان هستند.

انصاری راد با بیان اینکه استان هرمزگان در مهرواره های قبل به خوبی درخشید ، گفت: افرادی از شهرستان بندرعباس و سایر شهرستانهای تابعه در این مهرواره ها شرکت کرده و حائز رتبه کشوری شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی اذعان داشت: مهرواره اوج و محله همدل نشان داد که استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است لذا باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه