اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی:

حب اهل بیت پیامبر(ص) در دل اهل سنت زنده است/ امام حسین(ع) برای اقامه عدل قیام کرد

حب اهل بیت پیامبر(ص) در دل اهل سنت زنده است/ امام حسین(ع) برای اقامه عدل قیام کرد
محمدامین آخوند صفری گفت: حب اهل بیت پیامبر(ص) در دل و جان اهل سنت نهادینه است و زنده خواهد ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد امین آخوند صفری امام جمعه اهل سنت شهر فراغی شهرستان کلاله در گفت‌وگو با گلستان ما؛ گفت: عوامل مختلفی برای قیام امام حسین(ع) برشمرده می شود که می توان نهادینه کردن و اقامه عدل را یکی از این فیش ها عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی افزود: ایستادگی امام حسین(ع)؛ عامل جلوگیری از انحراف و حفظ اسلام بود و اگر این ایستادگی نبود؛ شاهد انحرافات و جهالت در جامعه اسلامی و مخاطرات بعدی آن بودیم.

,

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی تاکید کرد: تحلیل نکردن وقایع از سوی مسلمین یکی دیگر از عوامل قیام بود؛ چرا که در آن زمان بی تفاوتی مسلمین نسبت به وقایع و اتفاقات اطراف و در نتیجه خلافت کسی که خلاف اصول پیامبرعظیم شان اسلام حرکت می کرد؛ را می توان یکی دیگر از علل این قیام دانست.

,

آخوند صفری تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، مهمترین عاملی است که تمامی عوامل را در خود می گنجاند و با توجه به جهالت آن زمان، امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضروریات جامعه اسلامی بود که امام حسین را به قیام وا داشت.

,

آخوند صفری گفت: قیام امام حسین، اسلام را زنده نگه داشت و با توجه به اینکه دین اسلام خط قرمز مسلیمن است؛ این قیام در نگرش اهل سنت نیز قیامی تاثیرگذاردر سرنوشت جامعه اسلامی قلمداد می شود.

,

وی در پایان اظهار داشت: اهل بیت پیامر عظیم شان اسلام در بین مسلمین به خصوص اهل سنت جایگاه والایی دارند و درهمین راستا در منطقه ما در ایام محرم شاهد برگزاری مراسمات و تهیه و پخش نذر و نذورات از سوی مردم اهل سنت هستیم و این اقدامات به واسطه حب اهل بیت در دل اهل سنت است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه