اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی :

سیل اخیر هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان خسارت به استان مرکزی وارد کرد

سیل اخیر هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان خسارت به استان مرکزی وارد کرد
محترمی گفت: سیل اخیر در حوزه زیرساخت های استان حدود ۲۴۰ میلیارد تومان خسارت و در مجموع هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به استان مرکزی خسارت وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛امید محترمی مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی که با حضور رییس سازمان  مدیریت بحران کشور برگزار شد، گفت: یک هفته قبل از وقوع سیل اولین هشدار در استان صادر شد و جلسات مدیریت بحران در شهرستان ها تشکیل و مسیل ها و گذرگاه های خطرآفرین نیز شناسایی شد و آمادگی لازم در استان ایجاد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
محترمی اظهار کرد: اولین نشانه های وقوع سیل از پنجشنبه گذشته در استان پدیدار شد و از همان ابتدا آمادگی ۱۰۰ درصد وجود داشت، به هیچ عنوان غافلگیر نشدیم و اقدامات ارزشمندی به انجام رسید.
,
 
,
وی افزود: بیش از ۳۰ بار در استان، سیلابی شدن مناطق مختلف را شاهد بودیم و علاوه بر آن ۴۰ روستا به صورت مستقیم درگیر سیلاب شدند، گفت: مشارکت مردم در این مدت با طرح های مدیریت بحران استان بی بدیل بود.
,
 
,
محترمی گفت: استان در بخش کشاورزی، مسکونی و زیرساخت های عمومی و دولتی متحمل خسارت شده است که به طور دقیق بررسی شده است.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی بیان کرد: 
,
 
,
هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی آسیب وارده شده است و بیش از ۲۰۵ رشته قنات تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت، ۴۲۳ واحد مسکونی آسیب دید که ۸۳ واحد نیازمند احداث و ۳۵۲ واحد نیازمند تعمیر است و ۱۹۰ واحد به لحاظ لوازم ضروری منزل دچار خسارت شده اند و حدود ۹۸ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده است.
,
 
,
وی ادامه داد: در حوزه زیرساخت های استان حدود ۲۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است و در مجموع هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به استان مرکزی خسارت وارد شده است.
,
 
,
محترمی بیان کرد: یکی از سیلاب های خسارت آفرین استان در منطقه فراهان رخ داد به طوری که در ۴۰ دقیقه در فراهان ۷۲ میلیمتر بارندگی دریافت شد و این امر محاصره شدن چند روستا توسط سیلاب را در پی داشت و روستای آهنگران کاملا مورد هجوم سیل قرار گرفت به طوری که ۴.۵ میلیون مترمکعب آب به این روستا وارد شد و هرآنچه در مسیر سیل قرار داشت تحت تاثیر قرار گرفت. البته قبل از وقوع سیلاب عوامل مدیریت بحران در منطقه حاضر بودند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: پیش از وقوع سیل، بیش از ۷۶۰ تیم عملیاتی در استان آماده باش بودند و امیدواریم که به سرعت بتوانیم خسارات وارده را جبران کنیم.
,
 
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه