اخبار داغ

اولیانوف:

اختلافات کمی در مذاکرات وین باقیمانده است

اختلافات کمی در مذاکرات وین باقیمانده است
نماینده روسیه در مذاکرات برچیدن تحریم های ایران گفت که علیرغم چند اختلاف باقیمانده، تمام مذاکره کنندگان شانس دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات برچیدن تحریم های ایران در وین به تشریح روند این مذاکرات پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: مطمئناً هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار نیست. علیرغم چند اختلاف باقیمانده، تمام مذاکره کنندگان شانس دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

گفتنی است دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه کشورمان از روز پنجشنبه با حضور علی باقری رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان در هتل کوبورگ وین در جریان است.

,
,
,

مذاکرات رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به توافق برجام در دولت سیزدهم، از اوایل دی‌ماه پارسال در وین آغاز شد، اما به علت جدی‌نبودن واشنگتن، این گفت‌وگوها در اسفندماه متوقف شد. بعد از چند ماه وقفه، دور جدید مذاکرات در هفتم و هشتم تیرماه در دوحه قطر برگزار شد، اما تاکنون به نتیجه مشخص و روشنی منجر نشده است و سرنوشت برجام همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

,

علی باقری روز چهارشنبه با اعلام سفرش به وین، پایتخت اتریش، برای شرکت در دور جدید گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها و احیای برجام در توئیتر شخصی خود نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسؤولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده‌اند. آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل کنند.

,

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز از عزیمت خود به وین برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای بر اساس پیشنهاد جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد. رابرت مالی در فضاسازی جدید آمریکا پیش از این مذاکرات، نوشت: انتظارات ما محدود است اما ایالات متحده از تلاش‌های اتحادیه اروپا استقبال می‌کند و آماده تلاش برای دستیابی به توافق با حسن نیت است.


 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه