اخبار داغ

علمای اهل سنت از ارادت به شهید کربلا می‌گویند؛

محرم حسینی، زمینه‌ساز وحدت بیشتر بین سنی و شیعه/ ارادت اهل سنت کردستان به امام حسین(ع) بی‌پایان است

محرم حسینی، زمینه‌ساز وحدت بیشتر بین سنی و شیعه/ ارادت اهل سنت کردستان به امام حسین(ع) بی‌پایان است
علمای اهل سنت استان کردستان در گفت‌وگوهایی علاوه بر اینکه بر حفظ شعائر محرم و زنده‌ نگه داشتن عزای حضرت‌ اباعبدالحسین(ع) تأکید کردند،‌ معتقدند احیای دین اسلام با شهادت دردانه رسول‌ خدا(ص) صورت گرفته است و همه ما وظیفه داریم عاشورا را در طول تاریخ حفظ کنیم تا از انحراف امت اسلام جلوگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، 1400 سال از واقعه عاشورا می‌گذرد و هنوز هم ندای مظلومیت و حریت حضرت سیدالشهدا(ع) از گودال قتلگاه به گوش می‌رسد. داغ شهادت حسین‌بن‌علی (ع)‌ هنوز هم که هنوز است دل هزاران عاشق و دلداده آزادگی را می‌سوزاند. نه تنها شیعیان در غم عاشورای حسینی می‌سوزند که اهل سنت هم این روزها عزادار شهادت مظلومانه فرزند رسول خدا (ص) هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

علمای اهل سنت استان کردستان در گفت‌وگوهایی علاوه بر اینکه بر حفظ شعائر محرم و زنده‌ نگه داشتن عزای حضرت‌ اباعبدالحسین(ع) تأکید کردند،‌ معتقدند احیای دین اسلام با شهادت دردانه رسول‌ خدا (ص) صورت گرفته است و همه ما وظیفه داریم عاشورا را در طول تاریخ حفظ کنیم تا از انحراف امت اسلام جلوگیری شود.

,

, ,

 محرم حسینی زمینه ساز وحدت بیشتر بین سنی و شیعه است

,  محرم حسینی زمینه ساز وحدت بیشتر بین سنی و شیعه است,

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: در آستانه ماه محرم هستیم، ماهی که قرن های متمادی است که یادآور نهضت عاشورای حسینی می باشد، لذا باید از این ماه برای معرفی اسلام واقعی تلاش وافری داشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه محرم تنها متعلق به شیعیان نیست، بیان کرد: شیعه و سنی همگی برادرند و یک خدا، یک پیامبر و یک کتاب آسمانی دارند، لذا کسانی که به هر علت به دنبال ایجاد تفرقه بین این برادران دینی هستند نه تنها نباید آنها را مسلمان دانست، بلکه باید گفت که هیچ دینی ندارند و عده ای فتنه جو می باشند.

,

امام جمعه موقت سنندج گفت: خوشبختانه شاهد وحدت و برادری خوبی بین مردم سنی و شیعه در کردستان هستیم و اوج این وحدت در اربعین سال گذشته به نمایش گذاشته شد.

,

ماموستا راستی تصریح کرد: در سال گذشته به عینه همه دیدیم که مردم اهل سنت در کنار برادران دینی خود در موکب های حسینی، مشغول خدمت به زائرین امام حسین (ع) بودند.

,

این عالم اهل سنت گفت: لذا می توان گفت که مناسبت هایی همانند محرم و اربعین می تواند زمینه ساز وحدت بیشتر بین سنی و شیعه شود.

,

وی ادامه داد: تاریخ بشریت سرشار از مردانی بوده است که در مقابل ظلم و بیداد قد علم کرده اند ولی در این میان داستان عاشورا و مکتب امام حسین(ع) چیز دیگری است.

,

این عالم اهل سنت کردستان افزود: اگر نگاهی به کتب اهل سنت داشته باشیم در آنها به عینه به عظمت و حرمت ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی و حب اهل بیت علیهم السلام خواهیم رسید که این نشان می دهد که عشق به امام حسین خاصه یک مذهب یا دین خاص نیست.

,

ماموستا راستی بیان کرد: آیا تاکنون از خودمان پرسیده ایم که چرا بعد از گذشت 1400 سال از واقعه کربلا روز به روز نام و یاد امام حسین(ع) و نهضت عاشورا زنده تر و پویاتر از گذشته می شود؟!

,

وی تصریح کرد: علل زیادی در ماندگاری همیشگی نام امام حسین(ع) در تاریخ اسلام وجود دارد که از این میان می توان به تلاش حضرت برای احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر که در آن زمان به دست فراموشی سپرده شده بود، اشاره کرد و همچنین قیام امام حسین(ع) باعث گردید که امروز نام اسلام در سراسر جهان بشریت ماندگار شود، لذا باید گفت که اگر قیام امام حسین (ع) نبود، امروز اثر و نامی از دین اسلام وجود نداشت.

,

ارادت قلبی اهل سنت نسبت به حضرت امام حسین (ع) برهمگان آشکار است

, ارادت قلبی اهل سنت نسبت به حضرت امام حسین (ع) برهمگان آشکار است,

 ماموستا مصطفی شیرزادی در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهارداشت: در شعر بسیاری از شاعران بزرگ کُرد به ویژه شیخ رضا طالبانی ارادت مردم اهل سنت به نوادگان پیغمبر اکرم (ص) به ویژه امام حسین (ع) بخوبی نشان داده شده و قابل درک است.

, کُردتودی،, کُردتودی،,

وی با بیان اینکه یکی دیگر از نشانه های ارادت مردم اهل سنت به حضرت امام حسین (ع) این است که این نام عزیز و بزرگوار را به عنوان اسم فرزندان خود انتخاب کرده و می کنند، افزود: ارادت مردم این دیار را می توان زمانی که نام این بزرگان را بر زبان جاری و ساری می کنند بخوبی مشاهده کرد که خود را ملزم می دانند پیشوند حضرت را همواره قبل از نام بزرگ این امام همام بکار گیرند.

,

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه ارادت قلبی اهل سنت نسبت به حضرت امام حسین (ع) برهمگان آشکار است، ادامه داد: در دوره زندگانی امام حسین (ع) متاسفانه مردم از امر به معروف و نهی از منکر غفلت و کوتاهی کردند و این فریضه الهی در میان مردم آن دوره بسیار کمرنگ شده بود و امام حسین (ع) با فداکاری و ایثارگری خود و یارانش دین اسلام را به سمت صعود و رشد بیشتر هدایت و با قیام خود منجر به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر شد.

,

وی بیان داشت: عاشورا یکی از روزهای مهم در مذهب تسنن است در این روز مردم اهل تسنن با خیرات و انفاق به ایتام ارادت خود را به امام حسین(ع) و یارانش نشان می دهندبه تلاوت قرآن می پردازند و در مسجدها و خطبه ها حضور پیدا می کنند.

,

ماموستا شیرزادی اظهار داشت: واقعه کربلا برای اسلام آبرو خرید شکست خورده صحرای کربلا یزید است و کسی که برای همیشه تاریخ کشته شد یزید و تفکر یزیدی است و آنچه ماند و پیروز شد خون امام حسین بود، نام نیکی که از امام حسین در جهان است زندگی و حیات است و نام ننگی که برای سپاه یزید باقی مانده یک شکست و فضیحت است. اهل سنت به اینها اعتقاد دارد.

,

وی ادامه داد: امام حسین متعلق به تمام جهان است پیامبر اسلام رحمه للعالمین است لذا امام حسین که فرزند رسول خداست هم متعلق به همه مذاهب است نمی توان دیگران را از وجود امام حسین محروم کرد.

,

امام جمعه شهرستان مریوان افزود: قیام امام حسین(ع) دل غافل مردم را بیدار کرد و درس آزادی و آزادگی را به همگان آموخت، او درس ایستادگی و پایداری در مقابل ظلم و فساد را به ما آموخت و به ما یاد داد که در هر شرایطی که هستیم بتوانیم از حق و دین خدا و سنت رسول خدا دفاع کنیم.

,

, ,

هدف اصلی قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است

, هدف اصلی قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است,

ماموستا دکتر لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین ( ع) و هفتاد و دو تن از یاران با وفایش اظهار داشت: چنانچه امام رضوان الله تعالی علیه فرمود این محرم و صفر است اسلام را زنده نگه داشته است ؛ عظمت عاشورا و محرم به قیام استکبار ستیزی و ظلم ستیزی امام حسین علیه السلام است.

,

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای اعتلای کلمه حق و حاکمیت دین اسلام هستی خود را گذاشت، افزود: در آن زمان که ظلم و فساد حکومت یزید به اوج رسیده بود ، مردم مسلمان را بردگان خود می دانستند و‌ عملاً در پی ضعف حقایق قرآن و سنت پیامبر صلوات الله علیه وآله وسلم بودند .

,

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: شخص رأس حکومت فاسد بود و شعائر الهی را حرمت نمی گرفت ، خواص جامعه درباری شده بودند و سرتسلیم در برابر ظالم پائین آورده بودند تا متاعی به دست آورند.

,

 ماموستا محمدیان عنوان کرد:  حضرت امام حسین علیه السلام و اهل بیت پاک و یاران با وفایش برای ماندگاری اسلام و دفاع از قرآن به پا خاسته و به حکم قرآنی امر به معروف و نهی از منکر عمل نمودند.

,

وی تاکید کرد: کسانی به جنگ سیدنا حسین علیه السلام آمدند که پیشانیشان جای سجده بود اما عاقبت به خیر نشدند ، زیرا گردن شبیه ترین شخص به پیامبر عزیزمان را شهید کردند ، شخصی را شهید کردند که پیامبر عزیز او را پاره تن خود می فرمود ، جای لب مبارک پیامبر عزیزمان را بر گردن نازنین سیدنا حسین علیه السلام با شمشیر زدند.

,

امام جمعه اهل سنت ادامه داد : امام حسین (ع) هستی خود را در این دنیا تقدیم کرد تا حق ماندگار باشد و در غیرت و شرافت بماند .

,

ماموستا محمدیان بیان داشت: هدف از قیام بزرگ عاشورا اعتلای توحید و ماندن دین و ناموس و آزادگی و رسوا شدن استکبار و ظلم و فساد بود.

,

وی با بیان اینکه هدف اصلی قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است ، اظهار داشت: قیام عاشورا درس بهشتی شدن و رنگ و صبغه الهی به خود گرفته است به همین دلیل است اگر کسی از جریان کربلا درس نگیرد جاهل و اگر کسی اشک نریزد منافق و اگر کسی راضی به این جریان باشد کافر است .

,

امام جمعه اهل سنت بیجار با تاکید بر اینکه کربلا مدرسه عشق و غیرت و جهاد و ایمان است ، بیان داشت: عاشورا مکتب هدایت و نجات و معرفت است.

,

ماموستا محمدیان اضافه کرد: امروز باید استکبار ستیز بود و پیرو ولایت بود تا عاشورایی شد، عاشورا را باید دانشگاه آدم سازی و کمال انسانی شدن دانست .

,

وی خاطر نشان کرد:  پیروی و عشق به مکتب امام حسین علیه السلام موجب عزت و افتخار انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس شد و اگر حاکمان دولت های اسلامی درس غیرت امام حسین (ع) را مشق کنند بی شک استکبار جهانی و یزیدیان زمان ذله خواهند شد و به زودی زانو خواهند زد .

,

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت:  دنیا بداند مردم ولایت مدار و مومن ایران اسلامی عاشورایی خواهد زیست و هیچگاه یک وجب از خاک سرزمینشان را تسلیم هیچ یزیدی نخواهند کرد و پیروزی و عاقبت ازآن عاشوراییان است.

,

, ,

اهل سنت به امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم السلام ارادت ویژه‌ای دارند

, اهل سنت به امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم السلام ارادت ویژه‌ای دارند,

ماموستا عبدالرحمان خدایی امام جمعه بانه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ، گفت: قیام امام حسین(ع) نماد عظمت و حقانیت دین مبین اسلام بود و این قیام سبب شد تا بسیاری از فتنه‌ها و ترفندهای شوم دشمنان خنثی شده و به خودشان بازگردانده شود.

,

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه امام حسین(ع) متعلق به شیعه و سنی و همه انسان‌های آزاده جهان است، اظهار کرد: جامعه اهل سنت به امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ارادت ویژه‌ای دارند ، امام حسین(ع) تمام قد و با مقاومتی بی‌نظیر مقابل دشمنان ایستادگی کرد و با نثار خون خود و ۷۲ تن از یارانش، دین اسلام را برای همیشه از گزند دشمنان بیمه کرد.

,

وی افزود: یکی از مهمترین تاکیدات قرآن و پیامبر اکرم(ص) رعایت وحدت در جامعه است که دلیل این امر این است که وحدت، اتحاد و یکپارچی مسلمانان اعم از شیعه و سنی سبب ناکامی دشمنان و ضعف آنان می‌شود.

,

ماموستا خدایی بیان کرد: هم اهل سنت و هم اهل شیعه معتقد است که امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت پیامبر اکرم ( ص) که به فراموشی سپرده شده بود و برای نرفتن زیر بار ذلت قیام کرده است.

,

وی در ادامه اضافه کرد: در تاریخ اهل سنت  تکریم به اهل بیت(ع) و محبت و مودت به آنان سفارش شده و مردم اهل سنت چون برادران اهل شیعه ارادت خاصی نسبت به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) و امام رضا(ع) دارند.

,

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه در دین هیچ گونه تفاوتی بین شیعه و سنی نیست، افزود: ما در ناراحتی شیعه ناراحت و در خوشحالی آنان خوشحال می شویم این دشمنان هستند که تفرقه می اندازند که اهل سنت نسبت به اهل بیت غیر از این هستند در حالی که بی احترامی به اهل بیت در عقیده اهل سنت نیست.

,

امام جمعه بانه در پایان گفت: حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع) حاوی درس‌ها و پیام‌های آموزنده‌ای بوده و برای تمام مسلمانان نمونه و حجت است ،امام حسین (ع) برای اجرای عدالت و مقابله با ظلم در برابر استبداد و خودکامگی قیام کرد و جان مبارکش را در این راه فدا کرد؛ این قیام و جان‌باختگی برای مسلمانان و تمام انسان‌های آزاده درس است.

,

, ,

انقلاب های طول تاریخ الهام گرفته از واقعه کربلا و قیام امام حسین است

, انقلاب های طول تاریخ الهام گرفته از واقعه کربلا و قیام امام حسین است,

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان با اشاره به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: پیامبران الهی به عنوان سفیران وحی بعد از توحید امر به تقوی،پرهیزگاری و نهی از منکر در جامعه نموده اند.

,

وی افزود: ایستادگی در احیای دین اسلام و برپا کردن امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اهداف قیام حضرت امام حسین (ع) و درس های بزرگ روز عاشوراست که امام حسین (ع) جان و هستی خود را برای حفظ و احیای دین اسلام فدا کرد.

,

 امام جمعه دهگلان افزود: قیام  امام حسین (ع) برای تمام انسانها در هر دین، مذهب و فرقه ای که باشند الگوی قیام در برابر حکام ظالم است و آن حضرت با این حرکت فداکارانه درس از خودگذشتگی و آزادی به همه انسانها آموخت.

,

وی در ادامه با اشاره به واقعه کربلا در سال 61 هجری گفت: امام حسین (ع) فرمودند که من برای سرکشی و حکومتداری به کربلا نیامده ام بلکه برای احیای دین جدم آمده ام که بدعت جایگزین سیره و روش پیامبر (ص) شده بود.

,

ماموستا محمدی بیان داشت: انقلابهایی که در طول تاریخ برعلیه ظلم انجام گرفته الهام گرفته از قیام واقعه کربلا و شخصیت امام حسین (ع) است.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه