اخبار داغ

عاشورای حسینی پرشورتر از همیشه

سوگواری عزاداران حسینی در غم و ماتم سیدالشهدا(ع)/ ایران پکپارچه سیاهپوش شد

سوگواری عزاداران حسینی در غم و ماتم سیدالشهدا(ع)/ ایران پکپارچه سیاهپوش شد
در روز عاشورای حسینی و ساعات اولیه صبح امروز ایران یک پکپارچه سیاهپوش شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز دوشنبه ۱۷ مردادماه در ایران اسلامی، روز عاشورای حسینی است و در سراسر ایران مردم به عزاداری می‌پردازند و به سر و سینه می‌زنند. از نخستین ساعات امروز دسته های عزاداری در کوی و برزن و تمامی شهرهای ایران برپا شده و مردم عزادار با حضور در هیات ها، حسینیه ها و مساجد برای سید و سالار شهیدان عزاداری می کنند. بسیاری از هیأت‌های عزاداری امروز ظهر مجالس عزاداری برپا خواهند کرد و در موقع اذان ظهر نیز مردم به یاد اقامه نماز ظهر عاشورا امام حسین(ع)، نماز جماعت را در فضای باز برپا خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

برپایی دسته هیأت میثاق با شهدا

,

دسته بزرگ عزاداری روز عاشورا هیأت میثاق با شهدا و دانشگاه امام صادق(ع) از صبح امروز در خیابان‌های غرب تهران با نوای میثم مطیعی به راه افتاد. این دسته که روز گذشته و همزمان با تاسوعای حسینی نیز به عزاداری پرداخته بود، مسیر حرکتش امروز از مسجد دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام)، بلوار دریا، مقبره‌الشهدا مسجد قدس، بلوار سعادت آباد، میدان شهید طهرانی مقدم است. در این مراسم عزاداران در صفوف منظمی کنار هم ایستاده بودند و با نوا و مرثیه‌خوانی‌های مداحان اهل بیت(ع) زنجیرزنی می‌کردند.

,

عصر امروز از ساعت ۱۶ نیر بناست محفل مقتل‌خوانی با نوای میثم مطیعی در عصر روز عاشورا در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شود.

,

 

,

نجوای «مکن ای صبح طلوع» در شب عاشورا

,

شب گذشته همزمان با شب عاشورای حسینی در هیأت‌ها به عزاداری پرداختند و همه ناله زدند: «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است مکن ای صبح طلوع کن/ ظهر فردا بدنش زیر سم اسبان است مکن ای صبح طلوع». در یکی از این مراسم‌ها که در هیأت عبدالله بن الحسن(ع) برگزار شد، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم حضور پیدا کرد و در کنار مردم به عزاداری پرداخت.

,

 

,

برج آزادی نقش عاشورایی گرفت

,

برج نگاره ویژه سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‎السلام در شب عاشورای حسینی، بر دیواره برج آزادی نقش بست.

,

 

,

میدان امام حسین میعادگاه عاشقان اباعبدالله

,

یکی از محوری‌ترین و بزرگترین مجالس در تهران و میدان امام حسین(ع) برگزار می شود و به سنت همه ساله میدان امام حسین میعادگاه عاشقان اباعبدالله است. هزاران عزادار حسیتی با حضور در این میدان تاریخی که به نام ابا عبدالله مزین شده، به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

,

 

,

برپایی مجالس خیمه‌سوزان در عصر عاشورا

,

از عصر امروز دوشنبه ۱۷ مردادماه نیز در شهرهای مختلف کشور به یاد عصر روز عاشورا که سپاهیان یزید، خیمه‌های آل‌الله و اهل بیت پیامبر(ص) را به آتش کشیدند، مجالس خیمه‌سوزان برگزار می‌شود.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه