اخبار داغ

اعلام بودجه باشگا‌ه‌های شرکت مس؛

سهم سونگون و آذربایجان یک ششم کرمان!

سهم سونگون و آذربایجان یک ششم کرمان!
بودجه باشگاه‌های ورزشی شرکت ملی صنایع مس درحالی اعلام شد که سهم مس سونگون ورزقان یک‌ششم مسی‌های کرمان است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، «محراب احمدیان» معاون توسعه سرمایه انسانی شرکت ملی صنایع مس درباره بودجه باشگاه‌های ورزشی این شرکت گفت: بودجه باشگاه‌ها از محل بودجه مسئولیت اجتماعی که مصوب مجمع عمومی است تعیین می‌شود. بودجه مس رفسنجان با داشتن تیم فوتبال در لیگ برتر، سال گذشته ۱۲۶ میلیارد تومان، بودجه باشگاه مس کرمان با داشتن تیم فوتبال در لیگ دسته یک ۶۹ میلیارد تومان، بودجه باشگاه شهربابک ۲۶ میلیارد تومان و بودجه باشگاه سونگون ۳۲ میلیارد تومان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: با توجه به اینکه تیم فوتبال باشگاه مس کرمان به لیگ برتر راه یافت تلاش کردیم بیشترین افزایش بودجه به این باشگاه اختصاص یابد و مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن تعیین شد. باشگاه مس رفسنجان ۱۶۳ میلیارد تومان و باشگاه شهربابک ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بودجه باشگاه سونگون با توجه به اینکه دو رشته ورزشی به آن اضافه شد ۵۹ میلیارد تومان تعیین شد.

,

این بودجه‌بندی درحالی است که با احتساب مجموع بودجه باشگاه‌های ورزشی شرکت مس در واقع سهم مس سونگون به عنوان تنها باشگاه آذربایجان‌شرقی یک ششم سهم باشگاه‌های کرمانی است و بر اساس آخرین اکتشافات که توسط مدیرعامل شرکت مس آذربایجان اعلام شده، معدن مس سونگون با ۲ میلیارد تن حجم ذخیره زمین‌شناسی امروز بزرگترین‌ معدن مس ایران به شمار می‌آید و ۴۰ درصد مس کشور در معادن استان آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود و ۶۰ درصد مابقی در کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان، یزد و استان‌های شمالی!

,

اللهوردی دهقانی، نماینده ورزقان که از منتقدان تقسیم ناعادلانه بودجه باشگاه‌های شرکت مس است، در این باره پیش‌تر به خبرنگار ما گفته بود: با توجه به حمایت‌هایی که از تیم‌های‌ کرمانی می‌شود، این حق ورزقان و آذربایجان است که در اینجا نیز متناسب با شان مردم و درآمدهایی که وجود دارد از تیم‌ها پشتیبانی شود. متاسفانه کرمانی‌ها منابع استان‌های دیگر را به صورت استعماری به نام خود می‌زنند و به این کار عادت کرده‌اند. اگر منابع مس خود استان کرمان را حساب کنیم شاید ۵۰ درصد کشور نمی‌شود و از نظر ذخایر نیز استان ما بسیار غنی‌تر است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه