اخبار داغ

در گفت‌وگو با علمای اهل سنت جنوب کشور مطرح شد؛

نام حسین(ع) با آزادی گره خورده است/ مصیبت عاشورا حرارتی در دل افکند که خاموش نمی شود

نام حسین(ع) با آزادی گره خورده است/ مصیبت عاشورا حرارتی در دل افکند که خاموش نمی شود
بزرگان و علمای اهل سنت جنوب کشور با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) سند آزادی و شرف این امت را با خون خود امضاء کرد، گفتند: مصیبت امام حسین(ع) حرارتی را در دل مومنان روشن ساخته که هیچ گاه خاموش نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بزرگان و علمای اهل سنت جنوب کشور با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) سند آزادی و شرف این امت را با خون خود امضاء کرد، گفتند: مصیبت امام حسین(ع) حرارتی را در دل مومنان روشن ساخته که هیچ گاه خاموش نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, امام حسین(ع) سند آزادی و شرف این امت را با خون خود امضاء کرد، گفتند: مصیبت امام حسین(ع) حرارتی را در دل مومنان روشن ساخته که هیچ گاه خاموش نمی شود.,

مصیبت امام حسین(ع) حرارتی را در دل مومنان روشن ساخته که هیچ گاه خاموش نمی شود

, مصیبت امام حسین(ع) حرارتی را در دل مومنان روشن ساخته که هیچ گاه خاموش نمی شود, مصیبت امام حسین(ع) حرارتی را در دل مومنان روشن ساخته که هیچ گاه خاموش نمی شود,

, , , ,

شیخ فهیمی، امام جمعه اهل سنت سورو بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: عمق و اندوه فراوان در دل ما به مناسبت شهادت این امام همام و یاران باوفایش فرا گرفته است.
عالم اهل سنت جنوب کشور مطرح کرد: مصیبت امام حسین(ع) حرارتی را در دل مومنان روشن ساخته که هیچ گاه خاموش نمی شود.
فهیمی با بیان اینکه امام حسین(ع) الگویی ناب برای جهانیان است، گفت: از خداوند می خواهیم ما را از رهروان واقعی این امام همام قرار دهد و ما را در روز قیامت با امام حسین(ع) و یاران باوفایش محشور کند.
وی خاطر نشان کرد: زبان ما قاصر از بیان فضیلت های این امام بزرگوار است فقط از خداوند ادامه دهندگی راهش را خواستاریم.

,
,
,
,

امام حسین(ع) سند آزادی و شرف این امت را با خون خود امضاء کرد

, امام حسین(ع) سند آزادی و شرف این امت را با خون خود امضاء کرد, امام حسین(ع) سند آزادی و شرف این امت را با خون خود امضاء کرد,

شیخ خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم پیرامون شخصیت و فضایل اخلاقی امام حسین علیه السلام اظهار کرد: روز دهم محرم به عنوان روزی بزرگ در تاریخ بشریت معروف است و رخدادهای بزرگی در مورد اتفاق افتاده است که دو مورد آن بسیار برجسته است، یک مورد مربوط است به ادیان و زمان های گذشته که اتفاق افتاد که قرآن کریم نیز بر آن صحه گذاشته و می توان از آن به عنوان یکی از جوانب اعجاز قرآن یاد کرد چراکه با قرآن و اعجاز این کتاب آسمانی گره خورده است و قطعا رخداد های بزرگ تحت شعاع همدیگر قرار نمی گیرند گرچه شاید کسی بگوید که حادثه و حماسه عاشورا و کربلا یک حادثه بسیار بزرگ است که همه حوادث را تحت شعاع خود قرار می دهد اما در واقع حوادث و رخدادهای بزرگ هر کدام جای خود دارد.

امام جمعه اهل سنت قشم عنوان کرد: واقعه ای که در روز دهم محرم در هزاران سال قبل در زمان سیدنا موسی علیه السلام اتفاق افتاد حادثه ای است که یکی از خاطرات شیرین مبارزه با طاغوت از آن فهمیده می شود که قرآن آن را بیان کرده است، صحنه ای است از صحنه های مبارزه با طاغوت.

,
,
,

, ,

خطیبی مطرح کرد: رسول اکرم (ص) وقتی وارد مدینه شد با وجود اینکه مرسوم بوده است پیامبران الهی آن روز را روزه می گرفته اند مشاهده کرد که یهودیان نیز در مدینه این روز را روزه گرفته اند، لذا سوال کرد امروز چه روزی است؟ مردم پاسخ دادند در این روز، خداوند سیدنا موسی علیه السلام را از دست فرعون نجات داد و فرعون و فرعونیان غرق شدندو موسی علیه السلام با معجزه الهی و قدرت لایزال پروردگار نجات یافت.

وی افزود: چون تقریبا مومنان آن زمان بودند و نباید ازبین می رفتند، معجزه ای رخ داد و موسی علیه السلام در چنین روزی نجات پیدا کرد، به همین دلیل این روز را گرامی میداریم ، پیامبر اکرم (ص) فرمود: «ما سزاوارتریم به موسی از شما» و سپس دستور داد آن روز را مردم روزه بدارند.
امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: حادثه روز عاشورا ماه محرم سال ۶۱ هجری اتفاق افتاد حادثه ای بسیار سنگین و تکان دهنده و تلخ است، در این روز حادثه ناگواری رخ داد که اگر نبود اسناد تاریخی و روایات متباتر و نقل تاریخ ، شاید هیچ مسلمانی نمی توانست باور کند که چنین اتفاقی رخ داده باشد، حادثه ای که در آن ، امام حسین علیه السلام به همراه ۷۲ تن از یارانش، در یک صحنه دلخراش به شهادت رسیدند.

خطیبی عنوان کرد: اگر عاملان و مسببان حادثه عاشورا افراد غیر مسلمانان و کافر بودند شاید تصورش خیلی سنگین نبود اما اینکه افرادی از بدنه و منتسب به همین امت که خودشان را مسلمان می نامیدند و حداقل زمامداران مسلمانان بودند ادعای اسلام و امت محمدی صلی الله علیه وآله داشتند چنین جنایت هولناکی را مرتکب شوند اگر نقل تاریخ نبود نمی توانستیم تصور کنیم و قبول این حقیقت ، نمی توانست در مخیله انسان راه یابد که چنین اتفاقی برای شخصیتی رخ داده که رسول اکرم (ص) تمام تاکیدات را در مورد وی بکار برده و توصیه‌هایی فرموده‌ است.

وی افزود:  حضرت محمد (ص) در حدیثی فرموده‌اند دوست میدارد خداوند کسی را که حسین علیه السلام دوست میدارد ، بدین معنا که این حدیث، هیچ گزینه ای برای انسان باقی نمی گذارد جز اینکه آن بزرگوار را از اعماق قلبش دوست بدارد آنگونه که در حدیث دیگری نیز آمده است که «هرکس حسن و حسین رضی الله عنه را دوست بدارد مرا دوست داشته است و هرکس نسبت به این دو بغض و کینه ای داشته باشد نسبت به من بغض و کینه دارد»، پس مسلمان نمی تواند گزینه ای غیر از این داشته باشد که آن بزرگوار را از اعماق قلبش دوست بدارد و نسبت له وی محبت داشته باشد و از تمامی مسببان حادثه عاشورا و کسانی که چنین جنایتی را مرتکب شده اند اعلام انزجار کند و بغض و کینه آنان را به دل بگیرد.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه اهل سنت قشم تاکید کرد: همگان آزاد هستند و بعد از این محبت قلبی، در حد معتقدات دینی و تعالیم مذهبی خودشان ابراز احساسات کنند اما آنچه مسلم است این است که سیدالشهدا که می توان وی را مصداق این عبارت دانست «حسین بن علی رضی الله عنهما»، شهادت بر وی تحمیل نشد بلکه خودش به استقبال شهادت رفت و این گزینه را برای حفظ عزت و شرف این امت انتخاب کرد. به عبارت دیگر شهادت بهای آزادی و عزت و شرف این امت بود که حسین بن علی رضی الله عنه سند آزادی و شرف این امت را با خون خود امضاء کرد و حاضر نشد زیر بار ذلت و زبونی و خواری برود.

,

آزادگی برای انسان مسلمان ، بزرگترین شرف و عزت و افتخار است

خطیبی عنوان کرد: سیدالشهدا درس بزرگی به بشریت داد که ظلم ستیز باشند و زیر بار ظلم نروند و تن به خفت و خواری ندهند.

وی افزود:  آزادگی برای انسان مسلمان ، بزرگترین شرف و عزت و افتخار است و این سند آزادگی و شرف و عزت را نیاید از دست بدهیم. این همان افضل الجهاد و امر به معروف و نهی از منکر است که از سیدالشهدا رضی الله عنه نقل شده است.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: حسین بن علی رضی الله عنهما فرمودند من به دنبال اصلاح در امت جدم رسول الله هستم و می خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم ، سیدالشهدا نه تنها جهاد کرد بلکه عالی ترین جهاد را انجام داد و آن سخن حق گفتن در مقابل ظالم و کوتاه نیامدن و تسلیم نشدن در برابر یک حاکم ظالم بود، که نه تنها شهید شد بلکه بر اساس آنچه که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند مدال افتخار سیدالشهدا را نیز کسب کرد.

خطیبی خاطر نشان کرد: هیچ مسلمانی در این قضیه شکی ندارد و فرد مسلمانی نمی توانید بیابید که بویی از اسلام به مشامش رسیده باشد جز اینکه سیدالشهدا را با اعماق قلبش دوست بدارد و نسبت به وی محبت داشته باشد و از همه عاملان حادثه عاشورا ابراز انزجار کند و تا قیام قیامت از آنان بغض و کینه به دل داشته باشد و در غیر اینصورت باید در دین و ایمانش شک داشته باشد.

, آزادگی برای انسان مسلمان ، بزرگترین شرف و عزت و افتخار است, آزادگی برای انسان مسلمان ، بزرگترین شرف و عزت و افتخار است,
,
,
,
,
,
,
,
,

نام حسین با آزادی و آزادگی گره خورده است

, نام حسین با آزادی و آزادگی گره خورده است, نام حسین با آزادی و آزادگی گره خورده است,


,
, ,

شیخ یوسف جمالی با بیان اینکه اهل سنت و جماعت فضائل بسیاری را برای حسین(رضی) ذکر کرده اند، افزود: ذکر یکی از این موارد کافی است که ما را به مقدار محبوبیتش نزد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آگاه سازد.
وی با اشاره به روایت "هما ریحانتای من الدنیا" تصریح کرد، این روایت درباره حسن  و حسین رضی الله عنهما است که در صحیح بخاری از ابن عمر به نقل از رسول الله صلى الله علیه وسلم بیان شده است.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس در تشریح این روایت ادامه داد،  آن چه در این خصوص مهمتر است قرین بودن حضرت حسین(رضی) با آزادی و آزادگی است.
به گفته شیخ جمالی، شرف آدمی و حیات انسانی  بدون آزاد بودن معنا پیدا نمی کند همان گونه که عمر بن خطاب رضی الله عنه در مقوله تاریخی خود می فرماید "متی استعبدتم الناس وقد ولدتهم أمهاتهم أحرارا" شاید امروز اهمیت این موضوع بیش از پیش حس شود چرا که در عصری زیست می کنی.

,
,
,
,

 علیرغم تبلیغات و ادعاهای بسیار زیاد در این باب ،آزادی کالایی کمیاب شده و جهان غرب وشرق هر یک به شکلی از این موهبت الهی بی بهره اند.
وی تصریح کرد، در عصر حاضر جمعی به اسم آزادی در پی شهوت روان و دیگران بر آن ها حکمرانی می کنند؛ از سوی دیگر، گروهی نیز از ابتدایی ترین حقوق خود بی بهره اند که در چنین بیابانی رفتار حسین بن علی رضی الله عنه بیشتر قابل درک است که به بهای جانش حاضر به پذیرش استبداد نشد.

 آزادی هزینه دارد و حسین رضی الله عنه به خوبی آن را معنا کرد
امام جمعه اهل سنت بندرعباس افزود: دومین درسی که می توان از رفتار ایشان گرفت نوع تعامل حاکم و محکوم است؛ حسین رضی الله عنه قائل به تعیین حاکم از طریق مردم بود و خلاف این امر را انحراف از مبانی شرع می دانست.
وی گفت: حسین ابن علی (رضی) با الهام از آیه وَٱلَّذِینَ ٱسۡتَجَابُوا۟ لِرَبِّهِمۡ وَأَقَامُوا۟ ٱلصَّلَوٰةَ وَأَمۡرُهُمۡ شُورَىٰ بَیۡنَهُمۡ وَمِمَّا رَزَقۡنَـٰهُمۡ یُنفِقُونَ که در آیه  ۳۸ سوره الشوری آمده است، حاضر نشد اولین کسی باشد که این انحراف به اسمش رقم می خورد.
شیخ جمالی ادامه داد، رفع  ظلم و ستم و حق انتخاب حاکم توسط مردم را باید بیشتر از این ارج نهیم و تلاش کنیم رهرو خوبی برای چنین شخصیتی که جانش را به خاطرش به قربانگاه برد باشیم.
وی در پایان با استناد به آیه { مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُوا۟ مَا عَـٰهَدُوا۟ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُوا۟ تَبۡدِیلࣰا }(سوره اﻷحزاب: ۲۳) افزود: آزادی هزینه دارد و حسین رضی الله عنه به خوبی آن را معنا کرد.

,
,
,
,  آزادی هزینه دارد و حسین رضی الله عنه به خوبی آن را معنا کرد,  آزادی هزینه دارد و حسین رضی الله عنه به خوبی آن را معنا کرد,
,
,
,
,

بزرگان اهل سنت، امام حسین(ع) را محترم و بزرگ می شمارند

, بزرگان اهل سنت، امام حسین(ع) را محترم و بزرگ می شمارند, بزرگان اهل سنت، امام حسین(ع) را محترم و بزرگ می شمارند,

, , , ,

شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه اهل سنت بندر پل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین(ع) گفت: مهمترین و ستون هدف قیام این امام بزرگوار احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر است.

, هرمز,

عالم اهل سنت جنوب کشور مطرح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود نشان داد که اگر حاکم هم ظالم باشد باید در مقابل آن ایستاد و نهی از منکر را انجام داد.

,

بازماندگان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) هدف از قیامشان را اینگونه فرموده اند: «قیام من برای اصلاح امت جدم است»، مطرح کرد: در امر به معروف و نهی از منکر باید اصل اولویت بندی را در نظر بگیریم و نگاه کنیم که در دیار ما چه چیزهای ناشایستی وجود دارد و آنها را اولویت بندی کنیم و به ترتیب به آنها بپردازیم.

,

وی افزود: مهمترین منکرات جامعه را بشناسیم و بر اساس اولویت برنامه ریزی کنیم و از آنجاست که ما می توانیم جامعه به سمت و سوی تعالی را داشته باشیم.

,

عالم اهل سنت جنوب کشور تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) باعث بیداری و بصیرت افزایی جامعه شد و ما هم با الگوگیری از این امام همام باید در نبرد با باطل های جامعه باشیم و نگوییم که به ما ربطی ندارد.

,

بازماندگان مطرح کرد: برای از بین بردن ستم نباید از هیچ چیزی بترسیم و بگوییم که اینها قدرت دارند و ما باید با الگویی از سرور شهیدان عالم امام حسین(ع) در مقابل منکرات قیام کنیم و معروف ها را در جامعه گسترش دهیم و اگر این کارها را نکنیم یعنی به سمت بیراهه پیش می رویم.

,

وی با بیان اینکه ما از مکتب امام حسین(ع) آموخته ایم که مسلمان باید با عزت بیمرد، گفت: باید برای حفط آرمان های خود تا پای جان ایستاد و مانند امام حسین(ع) سر و جان داد.

,

امام جمعه اهل سنت بندرپل تاکید کرد: ما اهل سنت ملت و پیرو امام حسین(ع) هستیم و این امام همام متعلق به اسلام است و ما باید در مکتب امام حسین(ع) درس ها بیاموزیم و راه ایشان کشتی نجات است.

,

بازماندگان تصریح کرد: سیره و سلوک امام حسین(ع) را باید به فرزندان خود معرفی کنیم و بزرگان اهل سنت نیز این امام همام را محترم و بزرگ می شمارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه