اخبار داغ

به بهانه روز خبرنگار بررسی شد؛

«شهید صارمی» پرچمدار آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی/ خبرنگاری که تربیت‌شده مکتب عاشورا بود

«شهید صارمی» پرچمدار آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی/ خبرنگاری که تربیت‌شده مکتب عاشورا بود
شهید صارمی، پرچمدار آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بود، خبرنگاری که با تاسی از سیدالشهدا(ع) رخت شهادت بر تن کرد و افتخار بزرگی برای ایران اسلامی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، بروجرد مهد و زادگاه انسان های بزرگی است که با برداشتن گام های بلند در عرصه های مختلف، افتخارات زیادی را سبب شده اند، اینجا شهر آیت اله بروجردی(ره) بزرگ مرجع تشیع، زادگاه شهید محمد بروجردی(مسیح کردستان)، شهر آیتی ها و زرینکوب، شهر شهید محمود صارمی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

۱۷ مرداد یادآور اوج مسئولیت پذیری و اطلاع رسانی خبرنگاری است که در سال ۷۷ در مزار شریف افغانستان به دست طالبان به شهادت رسید، شهید محمود صارمی که تربیت شده مکتب امام حسین(ع) بود در سن ۳۰ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

,

,

, ,

روایت زندگی شهید صارمی

, روایت زندگی شهید صارمی, روایت زندگی شهید صارمی,

شهید محمود صارمی در سال ۱۳۴۷ در بروجرد متولد شد، از همان کودکی انسانی فعال، پویا، مسئولیت پذیر و با اخلاق بود که با تلاش و کوشش موفق به اخذ مدرک دیپلم شد، بعد از آن در کنکور شرکت کرد و در رشته جغرافیا پذیرفته شد که برای ادامه تحصیل به تهران رفت.

,

در همان دوران دانشجویی و در زمانی که دشمن به خاک ایران حمله کرده بود، از طریق بسیج دانشجویی آماده اعزام به جبهه و نبرد با دشمن شد و به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد، شهید صارمی ۱۷ ماه در جبهه ها برای حفظ ارزشها و خاک وطن علیه دشمن جنگید.

,

شهید صارمی انسانی فعال و پرتلاش بود و به گونه ای برنامه ریزی می کرد که بتواند در عرصه ورزش نیز حرکت کند، از همین رو در رشته کاراته وارد شد و توانست موفقیت هایی را نیز کسب کند.

,

,

, ,

شهید صارمی در سال ۱۳۷۰ در خبرگزاری جمهوری اسلامی استخدام و در عرصه اطلاع رسانی مشغول به کار شد. جدیت، مسئولیت پذیری و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درست از مهمترین اهداف شهید صارمی بود که پس از پنج سال تلاش در این حوزه، مسئولیت خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف به شهید صارمی واگذار و به این کشور اعزام شدند.

,

فرقی نمی کرد کجا باشد و چه شرایطی، شهید صارمی هدفش مشخص بود و تا لحظه شهادت ذره ای کوتاهی در رسالت خبرنگاری نداشت، پس از دو سال حضور در این منطقه در ۱۷ مرداد به شهادت رسید.

,

مسئولیت پذیری، ویژگی بارز شهید صارمی

, مسئولیت پذیری، ویژگی بارز شهید صارمی, مسئولیت پذیری، ویژگی بارز شهید صارمی,

شهید صارمی در لحظه نزدیک به شهادت خود جمله ای را گفتند که هیچگاه این جمله فراموش نمی شود و اوج مسئولیت پذیری ایشان را نشان داد، آخرین پیام شهید صارمی در حوزه رسالت خبرنگاری این بود: اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند، مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای دارم که ناگهان در این لحظه شهید صارمی به شهادت رسید.

,

,

, ,

شهید صارمی با الگو گیری از مکتب عاشورا در مسیر خدمت به شهادت رسید و با خون شهادتش، استواری و صلابت قلم را تثبیت کرد و خبرنگاران باید شهید صارمی را در مسئولیت پذیری رسالت خبرنگاری الگو و سرلوحه قرار دهند تا بتوانند موفق شوند.

,

شهید صارمی در مکتب امام حسین(ع) بزرگ شد

, شهید صارمی در مکتب امام حسین(ع) بزرگ شد, شهید صارمی در مکتب امام حسین(ع) بزرگ شد,

آمنه صارمی خواهر شهید صارمی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: شهید صارمی هیاتی بود، عاشورایی بود و همیشه در ایام ماه محرم در عزاداری امام حسین(ع) شرکت می کرد و آنچه سبب شد تا عاقبت محمود به شهادت ختم شود، بزرگ شدن در مکتب امام حسین(ع) بود.

,

وی افزود: شهید صارمی عاشق اهل بیت(ع) خصوصا حضرت عباس(ع) بود و در بسیاری از موارد به حضرت ابوالفضل العباس(ع) متوسل می شد.

,

خواهر شهید صارمی تصریح کرد: برادرم علیرغم مشغله های کاری که داشت اما هیچگاه قرائت زیارت عاشورا را ترک نمی کرد و به همه ما هم توصیه می کرد که زیارت عاشورا بخوانیم، در واقع اخلاق و رفتار شهید صارمی با مکتب عاشورا عجین شده بود و در نهایت در همین راه به شهادت رسید.

,

وی بیان کرد: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در بروجرد را خیلی دوست داشت و همیشه در این ایام در غم شهادت امام حسین(ع) به عزاداری می پرداخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه