اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس:

«تفکر حسینی» مولفه‌ تاثیرگذار بر ایجاد و دوام انقلاب است

«تفکر حسینی» مولفه‌ تاثیرگذار بر ایجاد و دوام انقلاب است
ویسکرمی گفت: «تفکر حسینی» یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر ایجاد و دوام انقلاب است و تا زمانی که تفکر حسینی در این مملکت وجود دارد این کشور به سمت ذلت نخواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: ارتباط مکتب حسینی و عاشورا با انقلاب اسلامی ایران یک ارتباط روشن است، فراموش نکنیم آموزه های عاشورا الهام بخش امام راحل در برپایی و تاسیس انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: طلایه دار فرهنگ انقلاب اسلامی و بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) بود که فقیه برخاسته از دل حوزه های علمیه بود به این معنا که همین حوزه ها ادامه مکتب اهل بیت(ع) است که در دوران غیبت درصدد هستند که میراث اهل بیت(ع) را حفظ کنند.

,

رئیس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم به لحاظ اینکه موسس انقلاب اسلامی فقیه هستند می توان گفت انقلاب اسلامی برخاسته از نهضت عاشوراست هم به لحاظ شعارهایی که انقلاب داشت که از جمله در دفاع مقدس با یاد و نام حسین(ع) اهداف و آرمانهای دفاع مقدس را پیش بردیم.

,

ویسکرمی عنوان کرد: جمله امام(ره) که فرمودند: راه قدس از کربلا می گذرد نیز اشاره به همین موضوع دارد و همه رزمندگان در دفاع مقدس به عشق رسیدن به کربلا می جنگیدند و رو به کربلا جان می دادند که نشان می دهد در اندیشه، اعتقاد، اخلاق و رفتار فرد معتقد به انقلاب، عشق به امام حسین(ع) نهفته است.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از پیام های ماندگار عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و قیام در برابر ظلم زمان بود، گفت: در واقع این را در تقابل انقلاب اسلامی با قدرت های ستمگر مانند آمریکا می بینیم به طوری که اندیشمندان غربی هم اعتراف کردند انقلاب برخاسته از مکتب عاشورا است و این به لحاظ نظری و جریان شناسی روشن است که یکی از مولفه های تاثیر گذار بر ایجاد و دوام انقلاب، تفکر حسینی است و تا زمانی که تفکر حسینی در این مملکت وجود دارد این کشور به سمت ذلت نخواهد رفت.

,

رئیس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روی دیگر مکتب حسینی، بحث نگاه سبزی است که شیعه به ظهور امام زمان(عج) دارد که نگاهی است ولایی و نگاهی به امامت است، اعتقاد داریم ولایت فقیه، امتداد نظام امامت و امامت امتداد نظام نبوت است و همه اینها را در این راستا می بینیم و ان‌شاالله این انقلاب با دست با کفایت رهبری و همین مردم به دست صاحب اصلی که ولی عصر(عج) است برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه